-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
u!paganini.bofh.team!news.dns-netz.com!news.freedyn.net!newsreader4.netcologne.
de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams
4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!u
nt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
STED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rv91jc$41q$1$horizn@news.chmurka.net>
<60181292$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<rv9dnj$b6q$1$horizn@news.chmurka.net>
<60183af4$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<rv9i2b$dug$1$Cav@news.chmurka.net>
<60195535$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<rvbtol$s9i$1$Cav@news.chmurka.net>
<601a9a7d$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<rve61s$cbm$1$Cav@news.chmurka.net>
<601c0a16$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<rvheo7$h7r$1$Cav@news.chmurka.net>
<601cec9f$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
<rvis3f$f0b$1$Cav@news.chmurka.net>
<601d0a91$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<rvj3p3$jt0$1$Cav@news.chmurka.net>
<601d2f5f$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<rvjbh5$p13$1$Cav@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <rvjbh5$p13$1$Cav@news.chmurka.net>
Subject: Re: Tymczasem w Gdansku punkt tankowania wodoru
Date: Fri, 5 Feb 2021 13:35:57 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 51
Message-ID: <601d3bad$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.140.134
X-Trace: 1612528557 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 552 83.30.140.134:53775
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3591
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690995
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rvjbh5$p13$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 05-02-2021 o 12:43, J.F. pisze:
>>>> Masowa na teraz.
>>>> Oczywiscie w rafineriach to jest tylko drobny ulamek w stosunku
>>>> do przerabianej ropy, Azoty tez srednio zuzywaja.
>
>>> Czyli nie na temat.
>
>> Pytales o masowosc produkcji.
>> Jakby tak nagle byla potrzeba duzej ilosci wodoru do samochodow ...
>> to najprosciej postawic kilka takich instalacji ... no i
>> zakontraktowac odpowiednia ilosc gazu.
>A to będzie wydajniejsze niż wyprodukowanie z tego gazu prądu?
Dobre pytanie.
Ale dochodza kolejne - ladowarek nie mamy, jak kazdy pojazd bedzie pol
godziny stal, kabli na rozprowadzenie pradu nie mamy, rurek na
rozprowadzenie wodoru tez nie mamy :-)
>>> Wodór jako nośnik energii jest po prostu za drogi.
>> A ty ciagle to samo.
>Bo taka jest prawda.
>Żeby to miało sens, to można postawić fotowoltaikę na pustyniach i
>produkować czysty prąd na potęgę.
Ale to kwestia sprawnosci procesu. Baterie tez nie maja 100%.
Fotowoltaika na pustyniach ... energetycy mowia, ze straty w dlugich
kablach za duze, to moze w rurce z wodorem mniejsze ?
>Pytanie czy dalej lepiej go przesłać kablami, czy zrobić nim wodór i
>przewieźć statkami.
>Uwzględniając straty na tej produkcji i koszty infrastruktury.
Statki mi sie malo podobaja, bo skroplony wodor bardzo zimny.
Ale rurka z Sahary ... czemu nie ?
>> Wodor jako nosnik energii ma pare zalet - daje sie magazynowac,
>> daje szybko tankowac.
>O ile to co mówią o tych ciśnieniach to jakaś bzdura.
No niestety - gaz lekki, wiec cisnienia trzeba duze.
Ale metan tez wymaga bardzo wysokich, wiec mamy to sprawdzone.
W dodatku jest tez dodatkowa mozliwosc - pompujemy zimny gaz, zawsze
to troche mniejsze cisnienie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- 2024-07-13 Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- 2024-07-15 stara idea nowe hardware
- 2024-07-14 Dzwonek gong z transformatorem
- 2024-07-14 espnow przerywa na jeziorze?