  • 31. Data: 2012-02-15 08:24:48
    Temat: Re: Tylko ?winia nie zmienia pogl?d?w.
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:4f3ab6f5$0$1208$65785112@news.neostrada.pl...

    [...]Ja się pytam dlaczego to nie idzie na emerytury. Ponoć
    > pieniędzy nie ma. To jest zwykłe marnotrawstwo i ktoś powinien za to
    > siedzieć.

    Ogólnie rozumiem intencje, ale jak jesteś na grupie "elektronika"
    to, albo jesteś inż., albo będziesz inż., albo choćby znasz matematykę.
    W 2009 było prawie 10mln emerytów i rencistów. Nawet gdyby te
    budowle kosztowały 1 miliard, budowane przecież nie rok dwa,
    powiedzmy, że 10 lat przez ten czas musieli by wypłacić
    ~ 1 miliard emerytur i rent,
    proste dzielenie 1 mld zł przez 1 mld emerytur (rent)

    daje 1zł (słownie jeden złoty) zwiększenia każdej emerytury (lub renty),

    ... gdyby pracowali w barakach
    (może dobrze im tak, by było) i woda kapała by na
    RMUły i inne kalkulatory wielodziałaniowe.

    Uważam, że jeżeli to była rozrzutność, to raczej nie "zbytnia".

    Artur(m)

    ps
    Sam się zdziwiłem.
    Wiem intuicyjnie, że tak to wygląda,
    ale, że w takim stopniu...???!!!

    ...może się gdzieś walnąłem,..

  • 32. Data: 2012-02-15 09:03:31
    Temat: Re: Tylko świnia nie zmienia poglądów.
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > Właśnie czytałem że NFZ opłaci tylko 6 zabiegów a chorych jest 60. 54
    > niech zdycha albo się zapożyczy w banku na leczenie.

    Jak masz piątkę zdrowych dzieci. Pieniędzy na mieszkanie dla
    jednego, to te cztery zjesz?
    Wyślesz w kosmos?
    Czy zapożyczasz się w banku?
    Dziwią mnie takie wnioski.
    Mają kasę na leczenie, ale sobie wyznaczyli, ze wyleczą 6-ciu pacjentów,
    a resztę zachowają na koncie.
    Wiem, że dla tych 54 to tragedia i czekanie to cierpienie lub/i śmierć.
    Porównanie nieadekwatne, ale jak wytłumaczysz czwórce swoich dzieci,
    że tylko jednemu dajesz dom???
    Wszędzie jest mało, bez rozwoju gospodarki, tak będzie i będzie wiele,
    niezależnie od rozumu i serca, za mało.

    Artur(m)

  • 33. Data: 2012-02-15 09:22:33
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak masz piątkę zdrowych dzieci. Pieniędzy na mieszkanie dla
    > jednego, to te cztery zjesz?

    A kto powiedział że ja dziecku mam dać dom? Dziecko trzeba wychować i dać
    naukę tak aby po wyjściu z domu rodzinnego samo było w stanie na swoje
    mieszkanie zarobić. Ja wyszedłem z domu z przysłowiową walizką rzeczy. Po 3
    latach zamieszkiwania w wynajętym mieszkaniu i chodzeniu pieszo do pracy
    odłożyłem na swoją kawalerkę, podczasy gdy znajomi nadal mieszkają na
    wynajętym ale co rok dwa zmieniali auto. Po roku mieszkania w kawalerce
    sprzedałem ją i kupiłem M4 a po 8 latach zbudowałem dom.
    Bez kredytów i bez pomocy rodziny. Moi rodzice są dumni że wychowali dzieci
    na samodzielnych. Nikt z nas nie patrzy im na ręce i nie prosi. Rodzicom też
    się należy coś od życia a nie tylko daj daj daj.

    Wracając do NFZu. Po to są składki obowiązkowe łupione z całego narodu aby 6
    osób na 60 było wyleczone?
    Wolę dobrowolną formę ubezpieczeń. Wtedy przynajmniej wiem na co mnie stać
    wykupując daną polisę a jak ktoś chce to może wogóle nie płacić, jego
    sprawa.

    Marek

  • 34. Data: 2012-02-15 09:24:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 10:03:31 +0100, Artur(m) napisał(a):

    > Porównanie nieadekwatne, ale jak wytłumaczysz czwórce swoich dzieci,
    > że tylko jednemu dajesz dom???

    Może trzeba było się zastanowić kiedyś robił te dzieci?
    --
    Jacek

  • 35. Data: 2012-02-15 09:35:43
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ogólnie rozumiem intencje, ale jak jesteś na grupie "elektronika"
    > to, albo jesteś inż., albo będziesz inż., albo choćby znasz matematykę.

    ... noooo

    > W 2009 było prawie 10mln emerytów i rencistów. Nawet gdyby te
    > budowle kosztowały 1 miliard, budowane przecież nie rok dwa,
    > powiedzmy, że 10 lat

    to daje 100 mln rocznie....
    czyli 100mln / 10mln emerytów = 10mln na _1_ emeryta rocznie przez 10 lat.

    > daje 1zł (słownie jeden złoty) zwiększenia każdej emerytury (lub renty),
    [...]
    > Uważam, że jeżeli to była rozrzutność, to raczej nie "zbytnia".

    Tia....

    --
    Desoft

  • 36. Data: 2012-02-15 10:11:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 09:24:48 +0100, Artur(m) napisał(a):
> [...]
    > daje 1zł (słownie jeden złoty) zwiększenia każdej emerytury (lub renty),
    > Uważam, że jeżeli to była rozrzutność, to raczej nie "zbytnia".

    Nie doceniasz kosztow albo ilosci tych budynkow :-)

    http://uwaga.tvn.pl/20470,news,,superdroga_siedziba_
    zus-u,reportaz.html
    Centrala Zakładu Ubezpieczeń Społecznych stanęła w jednej z bardziej
    prestiżowych dzielnic stolicy, na warszawskim Żoliborzu. Kosztowała 189 mln
    zł! ZUS przekonuje jednak, że wydając te pieniądze zaoszczędzi, bo dzięki
    inwestycji nie będzie musiał wydawać 2 mln zł rocznie na wynajem
    potrzebnych mu budynków.

    Ogolnie ZUS kosztuje nas ok 3,5 mld rocznie, co stanowi 3% skladek, a moze
    3% wyplat .. czyli jakies 30 zl na emeryta miesiecznie.
    nie jest to malo, nie jest to tez jakos bardzo duzo, a jakies koszta musza
    przeciez byc.
    akurat na budynki najmniej bym psioczyl - bo jak pisze - to lokata
    majatkowa jest :-)

    J.

  • 37. Data: 2012-02-15 10:19:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 03:32:09 +0100, Padre napisał(a):
    > Zawsze uważałem, że powinno drastycznie podnieść się kary za wykroczenia
    > drogowe popełniane z premedytacją, tam gdzie jest pewnym, że kierujący
    > nie zgapił się tylko świadomie łamie prawo. Moim zdaniem mandat za
    > zatrzymanie auta na światłach awaryjnych w miejscu zabronionym tym
    > bardziej na ulicy o dużym natężeniu ruchu w celu zakupu fajek w kiosku
    > powinno być karane mandatem kilkukrotnie wyższym niż za przekroczenie
    > prędkości nawet o 30km/h.

    Ale skad pomysl ze to przekroczenie to bylo nieswiadome ?

    > Tak samo rozmawianie przez telefon w czasie
    > jazdy (rozmawianie - a nie kilkusekundowe odebranie połączenia żeby
    > powiedzieć "jadę, zaraz oddzwonię")

    ale dlaczego obywatel mialby odbierac ? jedzie, nie wolno mu, z drugiej
    strony mandatu za 100zl mozna umiescic reklamy sluchawek za 50 zl :-)

    > Co do śmieci mam identyczne zdanie, ostatnie pół kilometra do domu jadę
    > szutrową dróżką przez las odchodzącą bezpośrednio od głównej drogi,
    > wielu weekendowych kierowców myśli że to droga donikąd i wjeżdża 50-100
    > metrów w las w celu posilenia się kanapkami, postawienia klocka i
    > opróżnienia samochodowych popielniczek.

    ale w tym lesie sary stawiaja klocki, papier z kanapek pochodzi z drzew, a
    w popilniczkach ... ogryzki z jablek, czy popiol z pewnych roslin ? :-)

    > Swego czasu pokazywali w telewizji jak w którymś z krajów europejskich
    > funkcjonuje "śmieciowa" policja która metodami kryminalistycznymi ustala
    > właściciela takich worków ze śmieciami i potem taki czyścioszek płaci
    > 200 euro grzywny i na osłodę sąd dolicza mu koszty śledztwa takie że
    > wolał by raczej zeżreć te śmieci razem z workiem niż wyrzucić je do lasu.

    Daleko szukac
    http://ekomazury.wm.pl/45683,Ukryli-kamery-w-lesie-a
    by-zlapac-smieciarzy-i-zlodziei-drewna.html
    http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,kogo-sledza-kame
    ry-w-lesie-,wia5-3266-15905.html

    Permanentna inwigilacja, juz nawet klocka nie mozna sobie w spokoju
    postawic :-)

    J.

  • 38. Data: 2012-02-15 11:44:44
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Ogolnie ZUS kosztuje nas ok 3,5 mld rocznie, co stanowi 3% skladek, a moze
    > 3% wyplat .. czyli jakies 30 zl na emeryta miesiecznie.

    Nie będę się za bardzo upierał, ale rzeczona sprawa budynkowa,
    to myślę, że jednak nie więcej jak 2-3zł na każdą emeryturę/rentę
    reszta (z tych 3,5mld) to zarobki (ok150mln miesięcznie, ~2mld rocznie),
    sprzęt, wyjazdy, konferencje,...

    > nie jest to malo, nie jest to tez jakos bardzo duzo, a jakies koszta musza
    > przeciez byc.
    > akurat na budynki najmniej bym psioczyl - bo jak pisze - to lokata
    > majatkowa jest :-)

    W mojej "wypowiedzi" chodzi mi o zrozumienie skali problemów,
    którymi niektóre środowiska "kłują w oczy".
    Nie da się poprawić bytu em/ren w związku z niebudowaniem niczego,
    choć nie wolno tego problemu, oczywiście lekceważyć.

    Artur(m)

  • 39. Data: 2012-02-15 12:22:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 12:44:44 +0100, Artur(m) napisał(a):
    > W mojej "wypowiedzi" chodzi mi o zrozumienie skali problemów,
    > którymi niektóre środowiska "kłują w oczy".

    No i tu sie zgadzamy - jakby ten Zus byl bardziej oszczedny, to by ci
    wszyscy emeryci mogli dostac ho, ho - cale 20 zl wiecej co miesiac.

    a jakbym na nich nie musial placic, to bym po 40 latach uskladal cale 14
    tys zlotych - tzn o tych 30 zl kosztach pisze.

    J.

  • 40. Data: 2012-02-15 12:23:00
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ogolnie ZUS kosztuje nas ok 3,5 mld rocznie, co stanowi 3% skladek, a moze
    > 3% wyplat .. czyli jakies 30 zl na emeryta miesiecznie.

    Tak ci podają w mediach.
    W rzeczywistości koszty są przerażająco wyzsze. Liczne straty, niedbalstwo,
    wypłaty odszkodowań w wyniku podejmowanych błędnych decyzji, koszty sądowe,
    wynagrodzenia i świadczenia socjalne dla pracowników, itepe.

    Marek