  • Data: 2009-07-04 18:02:43
    Temat: Re: Tylko się nie śmiejcie...
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Remek wrote:
    > Ciekawa teoria. Wiesz co to sprawność?

    Dokładnie to co sobie zdefiniujesz. Podaj swoja definicję bo moja jest
    jasna -> stosunek energii jaka jest potrzebna do podniesienia
    temperatury o N stopni pompą; do energii dostarczonej elektrycznie.

    > Odwrócony efekt lodówki (znany oczywiście powszechnie), ale sprawność wynosi
    > znacznie poniżej 100% w przeciwieństwie do grzejnika oporowego o sprawności
    > praktycznie 100%.

    Jesli lodówkę/pompę wstawisz do doskonale izolowanego kalorymteru to
    dostaniesz zapewne równe 100%. Co gorsza jesli wystawisz "strone zimną"
    poza kalorymetr to dostaniesz >100%. Druty oporowe sie chowają o ile
    dalej rozmawiamy o podnoszeniu temperatury w miejscu X mając
    jednocześnie jakieś źródło ciepła poza X.