  • Data: 2024-01-14 20:34:25
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.01.2024 o 19:25, heby pisze:

> [...]
    > tej kamerze nie pomyślałeś jak projektowałeś.
    >
    > Nie dośc, że musisz wymienić oprogramowanie w przycisku, to jeszcze
    > wykonać orkę i wywołać z niego API jakiegoś systemu monitoringu. To może
    > być nietrywialne zagadnienie, a nawet przekraczać możliwości małego
    > kontrolera.
    >
    > Ta unifikacja realizowana jest przez centralne aplikacje takie jak HA
    > czy dedykowane Xiaomi/Sonoff, chumrowe rozwiązania. ALe nie masz tego u
    > siebie. Musisz robić to ręcznie.
    >
    > Nie wiesz, że to trudne, bo jeszcze tego nie zrobiłeś.

    Ja to robiłem, używałem do tego DCSa. Tobie tylko wydaje się, że problem
    znasz i jak mi tutaj coś napiszesz to mnie przekonasz do jakiegoś
    pieprzonego HA.

> [...]
    > rekonfiguracji i tworzysz taki system zdając sobie sprawę z problemów,
    > wszak.
    >
    > Ponadto Twój system zapewne i tak będzie zależał od czegoś centralnego:
    > na przykład routera, serwera DHCP czy nawet obecności zagłuszania od
    > falownika sąsiada. Ilość "centralnych" problemów jest znacząca. Dam
    > przykład nieoczywistego: niektóre wyłączniki sonoff, jakie mam w sieci,
    > potrafią się "zawiesić" w wyniku skoku napięcia. Są martwe przez kilka
    > minut. Wot, zaleznośc od centralnego *zasilania* ... czyli co? Akumulatory?

    No i jak wyżej, oprogramowanie integrujące musi te problemy ogarniać np
    wyznaczyć elementy krytyczne czego HA oczywiście nie umie bo nie ma
    bladego pojęcia o zagadnieniach niezawodności systemów i dlatego
    napisałem w artykule rozpoczynającym że szukam oprogramowania, które to
    umie i tylko taki kołek jak Ty ciągle uważa, że "chcemy to robić na HA"
    jak jasno zostało przedstawione, że nie.

    > Jeśli chcesz zbudować system automatyki, w którym nie ma routera, DHCP
    > itd itp to czeka Cie orka wręcz kosmiczna: moduły musza się komunikować
    > ad-hoc z sobą. Oceń na ile to będzie łatwe, szczególnie do zmian.
    >
    > Moja automatyka, mimo zarządzania z HA, nie zależy od HA. Jeśli wyłacze
    > serwer to zdecydowana większość elementów domu pracuje tak samo. Nie
    > mogę wyłaczyć światła w ogródku z telefonu, ale mam też do tego normalny
    > przycisk. Nie mogę zmienić temperatury na kaloryferze z telefonu, ale
    > mam do tego pokretło.

    Tak, i jak padnie centralny sterownik to wszystko będziesz robił ręcznie
    bo nie umiesz zaprojektować systemu tak, by sterowanie było rozproszone.

    > Ludzie szacują ryzyko stawiania centralnego systemu, ale zyskują w ten
    > sposób łatwość rekonfiguracji całości. Jeśli nie chcesz mieć łatwo, to
    > przeciez nikt nie zmusza Cie do używania. Rób po swojemu, całość
    > dyskusji nie bierze się z tego, że ktoś ma pretensje do tego pomysłu,
    > tylko z kłamstw o niestabilności HA ogólnie. On jest tylko niestabilny
    > na gównianym hardware. Jeśli ta niestabilnośc to jedyny argument jaki
    > masz przeciw, to nie masz argumentu przeciw. Ale dalej nikt nie zmusza
    > Cie do robienia na HA, rób jak uważasz.

    Weź się chłopku zainteresuj rozproszonymi systemami sterowania i skończ
    pieprzyć.