-
61. Data: 2016-11-30 12:11:23
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o1ke4o$pj9$...@p...wsisiz.edu.pl...
>>> Mam taką górkę niedaleko siebie o nachyleniu - strzelam - 30
>>> stopni.
>> Mysle ze chybiasz zdrowo - drogowcy takich stromych drog nie robia
>> :-)
>Im bardziej oblodzona tym bardziej stroma się robi ;)
>> Z ciekawosci mozesz kiedys zmierzyc - teraz duzo telefonow ma
>> akcelerometry, mozna tez ciezarek na sznurku i fotke z boku.
>z czystej ciekawości sobie ją kątomierzem zmierzę.
Stawiam, ze ponizej 10 stopni wyjdzie.
Dopuszczalne 12% to 7 stopni.
>>> Natomiast na zimówkach jest wyraźnie późniejszy moment zerwania
>>> przyczepności - jest stres, ale zdrowaśki można sobie darować ;)
>
>> Az takie dziwne to to chyba nie jest, ze na lodzie zimowki lepiej
>> niz
>> letnie trzymaja.
>> Ale to trzymanie niestety slabe.
>ale mocniejsze niż na letnich:) a mnie linczowano, że na ściemniam i
>wymyślam bo na lodzie obie będą do d...
Ale tak wlasnie bedzie - obie beda do d* :-)
Jedne troche bardziej :-)
Tak z praktyki, to pare razy trafilem na wyslizgany lod i wtedy
problem z ruszeniem z plaskiego parkingu byl.
Wiaderko piasku albo lancuchy ...
J.
-
62. Data: 2016-11-30 15:27:22
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
>> Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
>> Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.
>>
>>
> Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
> naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
> gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
> cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
> w tira...
>
> Pzdr
>
>
A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem
z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już
mieszane to na przód zimówki.
-
63. Data: 2016-11-30 16:32:06
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:583ee1be$0$663$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
>> Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na
>> tyl). Jesli
>> naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej
>> sutuacji
>> gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do
>> rowu niz
>> cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim
>> walisz bokiem
>> w tira...
>A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku
>na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym
>czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z
>ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc
>jeżeli już mieszane to na przód zimówki.
Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to
pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.
J.
-
64. Data: 2016-11-30 16:59:50
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:
> Kto pędzi na złamanie karku na
> śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy,
Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w momencie
wylecenia z niej....
-
65. Data: 2016-11-30 18:55:20
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Matli" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:583ca6d0$0$5150$6...@n...neostrada
.pl...
>Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.
My tu gadu gadu, a we Wroclawiu na chodnikach juz bialo.
Glupia sprawa - na nieuzywanej jezdni obok jeszcze nie.
Ki czort - duza kostka brukowa jest cieplejsza niz mala kostka brukowa
?
J.
-
66. Data: 2016-11-30 21:25:45
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie
Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>
Tomalkole w
<news:o1ma3b$m0t$1@news.mixmin.net>:
> Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> news:o1jdg9$u74$1@node2.news.atman.pl...
>> Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mmmi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy
>> zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).
> Przy FWD, żeby tył nie wyprzedził przód,
A po polsku?
masz przykład w cytacie.
> Ja nie chciałbym, aby przód jechał w przypadkową stronę,
Wolisz tyłem zamiatać przypadkowo...
> lepsze opony zakładam na przód. Wtedy mam jeszcze
> ewentualną możliwość korekty kierownicą.
A tył lata...
Masz kłopot z ortografią i z jazdą!
--
'Tom N'
-
67. Data: 2016-11-30 21:28:01
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:32:07 +0100, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:10wxuam3pit6s.158pkglel5zg7.dlg@40tude.
net...
>>Zależy po czym się jedzie.
>>Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
>>Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą
>>przyczepność
>>mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie
>>do
>>opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.
>
> IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie
> trzymaja.
>
> Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu
> profilaktycznie zwalniam
> (ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-)
>
>>No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
>>Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają
>>lepszą
>>przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze
>>warunki niż
>>powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się
>>do
>>rowu.
>
> Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow
> poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka.
Ale ja się z tym zgadzam że poślizg tyłu to zło.
Co więcej - w sytuacji kiedy pochodzi od mniej przyczepnych opon jest
praktycznie nie do opanowania.
I tu właśnie cały problem zimówek z tyłu - bo po śniegu to spoko.
Ale ogarnięcie auta na letnich z przodu i zimówkach z tyłu, jak przy
autostradowej prędkości nagle trzeba będzie wykonać jakiś pełny skręt z
hamowaniem to obie bariery mogą ucierpieć ;)
Bo to jest IMO niebezpieczne - jechać autostradą po suchym/mokrym całkiem
szybko, no bo na autostradzie gorsza przyczepnośc tylnych opon nie
przeszkadza póki się jedzie prosto, a w razie jakiegokolwiek nagłego
manewru będzie dramat.
> Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta
> decyzja :-)
No to trzeba by posprawdzać z o ile gorszą oponą z tyłu ESP da sobie radę.
Do eksperymentów proponuję moje wariackie C2 ;)
-
68. Data: 2016-11-30 22:18:59
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "T."
> ..
> Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
> zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
> ...
> ---
> Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.
>
Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry
bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden
komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
---
Przecież opony mają trwałość rzędu 10 lat a nie 5
-
69. Data: 2016-11-30 22:32:37
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:27:22 +0100, Trybun napisał(a):
> W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
>>> Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
>>> Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.
>>>
>>>
>> Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
>> naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
>> gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
>> cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
>> w tira...
>>
>> Pzdr
>>
>>
>
> A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
> śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
> rodzaj opon w czymś może pomóc?
No tu masz takiego asa.
https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI
Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.
A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
"niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.
Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.
-
70. Data: 2016-11-30 23:44:25
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2016-11-30 o 22:18, re pisze:
>
>
> Użytkownik "T."
>
>> ..
>> Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
>> zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
>> ...
>> ---
>> Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.
>>
>
> Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry
> bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden
> komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
> ---
> Przecież opony mają trwałość rzędu 10 lat a nie 5
Ok, to wymieniasz 2 komplety co 10. A nie jeden :-)
T.