  • Data: 2014-08-26 21:01:16
    Temat: Re: Tworzenie panoram w pionowym kadrowaniu
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-26 18:55, crazy bejbi pisze:

    > Panoramy się robi rybim okiem. Robienie ich zwykłym obiektywem albo tele
    > to już praktycznie robienie nie panoram sferycznych, ale gigapanoram (i
    > już niekoniecznie pełnej sfery).

    Generalnie o te niepełne mi chodzi w niniejszym wątku ale w ramach
    zabawy spróbuję niebawem wykonać panoramę Samyangiem 8mm, którego posiadam.

    > Złożenie nie jest problematyczne - pod warunkiem, że obracasz obiektyw
    > względem dokładnie ustalonego punktu nodalnego - niemniej to podstawy
    > podstaw przy fotografii sferycznej.

    Kiedyś zrobiłem eksperyment na zwykłej głowicy kulowej, gdzie nie miałem
    możliwości ustawienia punktu nodalnego aby sprawdzić czy w ogóle da się
    to złożyć w panoramę nawet z błędami paralaksy. Photoshop zrobił z tego
    sieczkę. Nie potrafił dopasować sąsiednich klatek. Wiesz - jeśli jakaś
    pionowa linia była po lewej części kadru wypukła w lewą stronę, to po
    prawej - w prawą. Nie dało się tego dopasować. Nie sądzę aby błąd
    paralaksy to aż tak bardzo zepsuł. Spróbuję softu jakiego sam stosujesz
    jeśli na zakupionej głowicy nie udam mi się. Z ilu klatek składasz?
    (zakładam, że mówimy o 8mm)

    > trochę trudniej z pomieszczeniami (szczególnie ciasnymi), ale też się
    > da: http://www.pokojemartynka.pl/wirtualna-wycieczka2

    Nie działa powiększanie :-( Ale na miniaturkach widzę, że nie jest źle.

    Marek