  • 1. Data: 2022-04-03 15:48:44
    Temat: [Twizy] Bagażnik na kluczyk
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Hej,

    Ktoś tu miał mentalny problem z przyjęciem Twizy. Że "nie ma bagażnika
    na kluczyk". Więc pokazuję:

    1. http://niusy.pl/@youtube.com/aj0

    Filmik pokazuje bagażnik na kluczyk który jest w każdym Twizy. Niestety
    jest po hiszpańsku. Chciał na kluczyk to ma :-)

    Przy okazji można zobaczyć co znajduje się za kierowcą.

    2. http://niusy.pl/@youtube.com/aj2

    Filmik pokazuje bagażnik na kluczyk w Cargo. W środku bagażnika ...
    zobaczcie sami. Filmik po włosku. Na kluczyk, prawda?

    http://niusy.pl/@youtube.com/aj1

    A to jest od początku. Można zobaczyć staję ładowania samochodów. Jak to
    powinno i jak widać, może wyglądać.

    3. http://niusy.pl/@youtube.com/aj5

    A tutaj zewnętrzny bagażnik na pustaki:-) W oryginale jest taki bagażnik
    na walizki.

    Używanie Twizy jest niewątpliwie związane z pewną otwartością. Szaraki
    nie będą zadowolone.

  • 2. Data: 2022-04-04 10:23:15
    Temat: Re: [Twizy] Bagażnik na kluczyk
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/04/2022 14:48, ii wrote:
    > Hej,
    >
    > Ktoś tu miał mentalny problem z przyjęciem Twizy. Że "nie ma bagażnika
    > na kluczyk". Więc pokazuję:

    No dobra, ale o co chodzi? Twizzy to fajne autko typowo na lokalne
    zakupy albo dojazd do pracy w tym samym miescie i tyle. Do innych
    zastosowan nadaje sie tak samo jak RPi do postawienia na nim
    komercyjnego serwisu www.

  • 3. Data: 2022-04-04 11:55:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.04.2022 o 10:23, K pisze:

    > No dobra, ale o co chodzi?

    O bagażnik na kluczyk :-)

    > Twizzy to fajne autko typowo na lokalne
    > zakupy ..

    A jak masło ukradną ?

    > albo dojazd do pracy w tym samym miescie

    Ile już mamy pandemię z pracą zdalną?

    > i tyle.

    Czy mogę nim pojechać na biwak za miasto? (bo w mieście nie robi się
    biwaków)
    W odwiedziny do rodziny? (bo mieszkanie w kupie nie sprawdziło się)
    Do sąsiedniego miasta przejechać się bus pasem? (bo w moim nie ma)
    Na grzyby? (bo tutaj nie urosły)

    > Do innych
    > zastosowan nadaje sie tak samo jak RPi do postawienia na nim
    > komercyjnego serwisu www.

    Czyli inne to komercyjny serwis.

    No i właśnie:
    - Twizy nie robimy przeprowadzek. Bo przeprowadzki robimy samochodami
    dostawczymi.
    - nie asfaltujemy jezdni bo do tego służą maszyny do asfaltowania jezdni.

    Itp itd

  • 4. Data: 2022-04-04 12:25:06
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/04/2022 10:55, ii wrote:

    > O bagażnik na kluczyk :-)

    No fajnie, rowery tez takie maja.

    > A jak masło ukradną ?

    Kto? Ten zamek stanowi taka przeszkode dla potencjalnego zlodzieja
    masla? Poza tym gdybym chcial ukrasc maslo wlascicielowi Twizzy to bym
    go spoliczkowal i sam by mi oddal ;)

    > Ile już mamy pandemię z pracą zdalną?

    Nie wiem, z rok czasu juz chetni u mnie w firmie moga jezdzic do biura
    kiedy chca. U mojej chyba wymyslili, ze maja raz w miesiacu byc
    obowiazkowo w biurze.

> [...]
    > W odwiedziny do rodziny? (bo mieszkanie w kupie nie sprawdziło się)
    > Do sąsiedniego miasta przejechać się bus pasem? (bo w moim nie ma)

    Do lasu nie bo bateria ci sie zapali i las podpalisz. Wszedzie indziej
    jesli lubisz takie ekstremalne wycieczki to jak najbardziej.

> [...]
    > dostawczymi.
    > - nie asfaltujemy jezdni bo do tego służą maszyny do asfaltowania jezdni.

    Gdyby Twizy bylo pelnoprawnym samochodem to nie byloby innych na rynku i
    kazdy mialby w domu dwa-trzy zamiast jednego normalnego.

  • 5. Data: 2022-04-04 13:15:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.04.2022 o 12:25, K pisze:

    > No fajnie, rowery tez takie maja.

    Które? Podałem 2 warianty:
    - bagażnik w Cargo: typowy bagażnik jak w innych samochodach
    - bagażnik na tylnym siedzeniu: jak niby w rowerach takie są, filmik
    poproszę

    Ja tam myślę, że bagażnik nie jest konieczny, ale jak ktoś chce to pokazuję.

    > Kto? Ten zamek stanowi taka przeszkode dla potencjalnego zlodzieja
    > masla? Poza tym gdybym chcial ukrasc maslo wlascicielowi Twizzy to bym
    > go spoliczkowal i sam by mi oddal ;)

    Mnie chodzi o to, że gdyby bagażnik coś warunkował to z wymienionych
    przez Ciebie akurat zakupów nie dałoby się robić.

    > Nie wiem, z rok czasu juz chetni u mnie w firmie moga jezdzic do biura
    > kiedy chca. U mojej chyba wymyslili, ze maja raz w miesiacu byc
    > obowiazkowo w biurze.

    No i co, do sąsiedniego miasta nie mogą jechać?

    > Do lasu nie bo bateria ci sie zapali i las podpalisz.

    A nie może zapalić się od żarówki albo nagrzanego hamulca?

    > Wszedzie indziej
    > jesli lubisz takie ekstremalne wycieczki to jak najbardziej.

    Co w niej ekstremalnego.

    > Gdyby Twizy bylo pelnoprawnym samochodem to nie byloby innych na rynku i
    > kazdy mialby w domu dwa-trzy zamiast jednego normalnego.

    Nie, gdyby Twizy było niepełnoprawne czy nienormalnie to wszystkie inne
    byłyby na jedno kopyto. A nie są. Np do Winda też nie mogły wsiąść 4
    osoby (a tylko 2 jak w Twizy). Też można było zdjąć dach (czyli
    podobnie, choć nie okna czy drzwi jak w Twizy). No widać, że jest to
    bardzo kwestia mentalna co ludzie tam sobie myślą. Moim zdaniem ...
    wsiąść i nie p...ć bez sensu.

  • 6. Data: 2022-04-04 14:46:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    [...]

    > Gdyby Twizy bylo pelnoprawnym samochodem to nie byloby innych na rynku i
    > kazdy mialby w domu dwa-trzy zamiast jednego normalnego.

    Przeszkodą jest cena nieadekwatna do tego, co się otrzymuje. Moim
    wózkiem na zakupy jest 19-letni Citroen C2, kupiony 3 lata temu za
    3000 PLN. Chętnie zamieniłbym na obudowany elektryczny motorower,
    gdyby kosztował max 10 kPLN nowy.

    Jak miałbym za używkę z 2012 roku, w której zapewne akumulator jest
    już do wymiany, zapłacić niemal 26 kPLN, to musiałbym się naprawdę
    mocno w głowę uderzyć. Kilka tysięcy więcej zapłaciłem za 170 KM Alfę
    Romeo w bardzo przyzwoitym stanie w podobnym wieku. Mam w niej 5
    miejsc, klimę, normalny bagażnik, mnóstwo poduszek powietrznych,
    silnik, który chce jechać i zamontowany przez poprzedniego właściciela
    LPG.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2022-04-04 15:46:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    >
    > Przeszkodą jest cena nieadekwatna do tego, co się otrzymuje. Moim
    > wózkiem na zakupy jest 19-letni Citroen C2, kupiony 3 lata temu za

    To musimy poczekać, Twizy dopiero od 10 lat jest produkowany :-)

    > Chętnie zamieniłbym na obudowany elektryczny motorower,
    > gdyby kosztował max 10 kPLN nowy.

    Jak będziesz jeździł zimą i w deszczu?

    > Jak miałbym za używkę z 2012 roku, w której zapewne akumulator jest
    > już do wymiany, zapłacić niemal 26 kPLN, to musiałbym się naprawdę
    > mocno w głowę uderzyć.

    Jak do wymiany to takie używki są za <10k PLN . Średnio 26 kosztuje
    egzemplarz z akumulatorem w dobrym stanie, np wymienionym. Ale i za 13,5
    bywają.

    > Kilka tysięcy więcej zapłaciłem za 170 KM Alfę
    > Romeo w bardzo przyzwoitym stanie w podobnym wieku.

    To chyba ta od sąsiada :-)

    > Mam w niej 5
    > miejsc, klimę, normalny bagażnik, mnóstwo poduszek powietrznych,
    > silnik, który chce jechać i zamontowany przez poprzedniego właściciela
    > LPG.

    I to ma być miejski samochód? Sportowy? O czym my tu.

  • 8. Data: 2022-04-04 15:48:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/04/2022 12:15, ii wrote:

> [...]
    > poproszę
    >
    > Ja tam myślę, że bagażnik nie jest konieczny, ale jak ktoś chce to

    nie otwieraja mi sie te linki wiec nie wiem co tam dokladnie w nich
    pokazuja. w kazdym razie:
    https://www.rowerowaholandia.pl/p9379-kufer-na-bagaz
    nik-na-klucz-czarny-wypinany

    kilka kostek masla wejdzie. nie jest moze tak obszerny jak bagaznik w
    Twizy ale zawsze:
    https://i.ytimg.com/vi/AD9Caicx9Qo/maxresdefault.jpg

    > Mnie chodzi o to, że gdyby bagażnik coś warunkował to z wymienionych
    > przez Ciebie akurat zakupów nie dałoby się robić.

    no jak nie jak tak:
    http://thepizzabike.co.uk/just-for-fun/how-many-wels
    h-cakes-you-can-fit-in-a-renault-twizy/

    nie dosc ze jakies ciastka tam zamiescili to z tylu jest jeszcze
    siedzenie dla pasazera na ktorym mozna pewnie z kilka toreb z zakupami
    polozyc.

    > No i co, do sąsiedniego miasta nie mogą jechać?

    zalezy jak daleko masz do sasiedniego miasta i czy dasz rade wrocic na
    jednym ladowaniu jesli nie dasz rady sie naladowac w pracy.

    > A nie może zapalić się od żarówki albo nagrzanego hamulca?

    nie slyszalem o takich przypadkach. legendy mowia o zaproszeniach od
    wydechu ale przeciez w Twizy tego nie masz wiec bez obaw ;)

    > Co w niej ekstremalnego.

    mozna nie wrocic, mozna zostac okradzionym z masla. nie wiadomo na kogo
    trafisz ;)

> [...]
    > podobnie, choć nie okna czy drzwi jak w Twizy). No widać, że jest to
    > bardzo kwestia mentalna co ludzie tam sobie myślą. Moim zdaniem ...

    nie jest, juz ci RoMan napisal. jest za drogie w stosunku do tego co
    oferuje, a oferuje: malo miejsca, halas, smrod spalin bo nie ma nawet
    filtra kabinowego, maly zasieg, mala predkosc max. ot autko na krotkie
    dojazdy do sklepu, pracy, uczelni.

    ty jestes jakims autoryzowanym przedstawicielem tego modelu tak w ogole?

  • 9. Data: 2022-04-04 16:54:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ii,

    > To musimy poczekać, Twizy dopiero od 10 lat jest produkowany :-)

    Ale do starszego Twizy musisz kupić nowy akumulator.

    > Jak będziesz jeździł zimą i w deszczu?

    Patrz podkreślone. Dla mnie Twizy to obudowany motorower.

    > Jak do wymiany to takie używki są za <10k PLN . Średnio 26 kosztuje
    > egzemplarz z akumulatorem w dobrym stanie, np wymienionym. Ale i za 13,5
    > bywają.

    Ale to nadal horrendalna cena za 10-letni motorower z daszkiem

    > To chyba ta od sąsiada :-)

    Nie. Tak kupiłem 3 lata temu. Jeździ.

    > I to ma być miejski samochód? Sportowy? O czym my tu.

    I jaka dla mnie różnica? To jest po prostu samochód. Którym mogę
    pojechać zarówno do sklepu jak i na drugi koniec Polski z bagażami.
    Żwawo się na autostradzie od asfaltu odpycha.

    A jak będę chciał kolejny wózek na zakupy, to znów poszukam jakiegoś
    C2 lub czegoś podobnego za 3kPLN. Jak Twizy ze sprawnym akumulatorem
    zejdzie do tego poziomu, to wybiorę Twizy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2022-04-04 17:38:41
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-03-kwietnia-2022 o 15:48, ii pisze:
    > Ktoś tu miał mentalny problem z przyjęciem Twizy. Że "nie ma bagażnika
    > na kluczyk".

    To gówno nie ma nawet drzwi zamykanych na kluczyk.

    Mój Aixam nawet ma ;-)