-
11. Data: 2010-06-24 21:57:33
Temat: Re: Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Michał Gut" <m...@w...pl> wrote in message
news:hvtoe7$tg4$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> Dlaczego zakładasz że miałbyś ujemny bilans?
>> Ile wydajności prądowej ma typowy alternator?
>> 90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...
>
> 60A to wcale nie tak duzo przy 14V - 840W
> zalozmy:
> swiatla 55Wx2 + 5Wx2 + 10Wx2 + decha 10W = 150W
> ladowanie aku 10A -> 120W
> (chwilowo po uruchomieniu silnika - zakladamy chwilowy bilans)
> Obciazenie gniazda zapalniczki - powiedzmy 100W
> (laptop + mam tam podpiete tam cb)
> radio 20w
> ogrzewanie szby tylnej 200W
> (nie mam pojecia - chyba tam 30A bezpiecznik siedzi)
> wentylator chlodnicy 200W (strzelam)
> nawiew 30w
> przyczepa 40W (a co;))
> gaz elektrozawory 20w
>
> 930W w takim ukladzie
> a jeszcze ecu i inne pierdolki:) z 50W bedzie
>
>
> wiec czasami moze byc na minusie w pewnych okolicznisciach :)
>
> specyficzne warunki ale u mnie wykonalne :)
Bardzo się starałeś aby wyszedł z tego niedorzeczny przykład...
W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A
jako przyczynę pójścia na minus i ssania prądu z akumulatora...
Nie sądzisz że to zabawne jak się zagalopowałeś?
A jak odejmiesz sobie te 120W od 930W które Ci wyszło to masz
zaledwie 810W i mieścisz się lekutko w wydajności 60A, nawet
z takim niekorzystnym układem że w deszczową pogodę w nocy
odmrażasz tylną szybę i właśnie ładujesz też laptopa... :-)
-
12. Data: 2010-06-24 23:45:13
Temat: Re: Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>
Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
> 90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...
>
To zależy od charakterystyki alternatora.
Taka 90-tka na wolnych obrotach może mieć niewiele mniejszą wydajność od
nominalnej a może też mieć znacznie mniej.
Dwa przykłady moich koreańczyków:
Daewoo Leganza - bardzo dobra charakterystyka: przy włączonych światłach
mijania, wentylatorze nawiewów i klimie oraz grzanej tylnej szybie najlepsze
ładowanie (największe napięcie w instalacji) było na wolnych obrotach.
Ze wzrostem obrotów napięcie w instalacji lekko spadało, prawdopodobnie z
powodu większego średniego prądu cewek zapłonowych i wtryskiwaczy.
Naa wolnych obrotach dopiero po włączeniu świateł drogowych (dodatkowe dwie
żarówki po 55W) bilans robił się ujemny - nic szkodliwego, bo kto stoi z
właczonymi "długimi"
Kia CEED 1.6 benzyna - słabiutko:
Włączone tylko światła mijania i auto-klima - bilans na wolnych dodatni ale
wystarczy oprzeć nogę na hamulcu (dodatkowe 4A) by brakowało prądu na
ładowanie.
Prawdopodobna przyczyna - bardzo niskie wolne obroty, w/g obrotomierza ze
600/min.
Wystarczy dodać odrobinę gazu, ze 100/min, by ładowania nie brakowało.
Mimo tej "słabowitości" jakoś prądu do jazdy nie zabraknie bo w czasie jazdy
bateria odzyska ładunek.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2010-06-25 18:21:08
Temat: Re: Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
>
> Bardzo się starałeś aby wyszedł z tego niedorzeczny przykład...
owszem:)
poza tym mozemy doliczyc jeszcze uslizg paska klinowego po wjechaniu w
kaluze:) tez mi sie lampka nigdy nie zapalila
> W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A
> jako przyczynę pójścia na minus i ssania prądu z akumulatora...
> Nie sądzisz że to zabawne jak się zagalopowałeś?
jakies zalozenie musialem przyjac:) po uruchomieniu samochodu chwilowo jest
duzy prad ladowania:)
> A jak odejmiesz sobie te 120W od 930W które Ci wyszło to masz
> zaledwie 810W i mieścisz się lekutko w wydajności 60A, nawet
> z takim niekorzystnym układem że w deszczową pogodę w nocy
> odmrażasz tylną szybę i właśnie ładujesz też laptopa... :-)
:)))) wiesz:) akurat duzo odbiornikow pradu u mnie to dosc czesto
spotykane - brakuje mi jeszcze gniazdka zapalniczki z tylu samochodu za
grodzią towarową - mam ambitne plany rozbudowania 'infrastruktury it' ;)
celem usprawnienia sobie roboty:)))
a dokladnie drukarka, lub ew z AP.
tyle ze atramentowa nie nadaje sie na zime a laserowa w ogole bo za duzo zre
pradu i musialbym rzeźbić z upsem itd.... o kant dupy to....
nie to nie fanaberia:) ja naprawde potrzebuje robic wydruki w terenie i
czasami tez kopie....