eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTwingo, podczas jazdy aku się rozładował
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 11. Data: 2010-06-24 21:57:33
    Temat: Re: Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>


    "Michał Gut" <m...@w...pl> wrote in message
    news:hvtoe7$tg4$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >> Dlaczego zakładasz że miałbyś ujemny bilans?
    >> Ile wydajności prądowej ma typowy alternator?
    >> 90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...
    >
    > 60A to wcale nie tak duzo przy 14V - 840W
    > zalozmy:
    > swiatla 55Wx2 + 5Wx2 + 10Wx2 + decha 10W = 150W
    > ladowanie aku 10A -> 120W
    > (chwilowo po uruchomieniu silnika - zakladamy chwilowy bilans)
    > Obciazenie gniazda zapalniczki - powiedzmy 100W
    > (laptop + mam tam podpiete tam cb)
    > radio 20w
    > ogrzewanie szby tylnej 200W
    > (nie mam pojecia - chyba tam 30A bezpiecznik siedzi)
    > wentylator chlodnicy 200W (strzelam)
    > nawiew 30w
    > przyczepa 40W (a co;))
    > gaz elektrozawory 20w
    >
    > 930W w takim ukladzie
    > a jeszcze ecu i inne pierdolki:) z 50W bedzie
    >
    >
    > wiec czasami moze byc na minusie w pewnych okolicznisciach :)
    >
    > specyficzne warunki ale u mnie wykonalne :)

    Bardzo się starałeś aby wyszedł z tego niedorzeczny przykład...
    W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A
    jako przyczynę pójścia na minus i ssania prądu z akumulatora...
    Nie sądzisz że to zabawne jak się zagalopowałeś?

    A jak odejmiesz sobie te 120W od 930W które Ci wyszło to masz
    zaledwie 810W i mieścisz się lekutko w wydajności 60A, nawet
    z takim niekorzystnym układem że w deszczową pogodę w nocy
    odmrażasz tylną szybę i właśnie ładujesz też laptopa... :-)


  • 12. Data: 2010-06-24 23:45:13
    Temat: Re: Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > 90A? Niech ma nawet 60A przy postoju na wolnych...
    >
    To zależy od charakterystyki alternatora.
    Taka 90-tka na wolnych obrotach może mieć niewiele mniejszą wydajność od
    nominalnej a może też mieć znacznie mniej.

    Dwa przykłady moich koreańczyków:
    Daewoo Leganza - bardzo dobra charakterystyka: przy włączonych światłach
    mijania, wentylatorze nawiewów i klimie oraz grzanej tylnej szybie najlepsze
    ładowanie (największe napięcie w instalacji) było na wolnych obrotach.
    Ze wzrostem obrotów napięcie w instalacji lekko spadało, prawdopodobnie z
    powodu większego średniego prądu cewek zapłonowych i wtryskiwaczy.
    Naa wolnych obrotach dopiero po włączeniu świateł drogowych (dodatkowe dwie
    żarówki po 55W) bilans robił się ujemny - nic szkodliwego, bo kto stoi z
    właczonymi "długimi"

    Kia CEED 1.6 benzyna - słabiutko:
    Włączone tylko światła mijania i auto-klima - bilans na wolnych dodatni ale
    wystarczy oprzeć nogę na hamulcu (dodatkowe 4A) by brakowało prądu na
    ładowanie.
    Prawdopodobna przyczyna - bardzo niskie wolne obroty, w/g obrotomierza ze
    600/min.
    Wystarczy dodać odrobinę gazu, ze 100/min, by ładowania nie brakowało.
    Mimo tej "słabowitości" jakoś prądu do jazdy nie zabraknie bo w czasie jazdy
    bateria odzyska ładunek.
    Wmak

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 13. Data: 2010-06-25 18:21:08
    Temat: Re: Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    >
    > Bardzo się starałeś aby wyszedł z tego niedorzeczny przykład...

    owszem:)
    poza tym mozemy doliczyc jeszcze uslizg paska klinowego po wjechaniu w
    kaluze:) tez mi sie lampka nigdy nie zapalila

    > W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A
    > jako przyczynę pójścia na minus i ssania prądu z akumulatora...
    > Nie sądzisz że to zabawne jak się zagalopowałeś?

    jakies zalozenie musialem przyjac:) po uruchomieniu samochodu chwilowo jest
    duzy prad ladowania:)

    > A jak odejmiesz sobie te 120W od 930W które Ci wyszło to masz
    > zaledwie 810W i mieścisz się lekutko w wydajności 60A, nawet
    > z takim niekorzystnym układem że w deszczową pogodę w nocy
    > odmrażasz tylną szybę i właśnie ładujesz też laptopa... :-)

    :)))) wiesz:) akurat duzo odbiornikow pradu u mnie to dosc czesto
    spotykane - brakuje mi jeszcze gniazdka zapalniczki z tylu samochodu za
    grodzią towarową - mam ambitne plany rozbudowania 'infrastruktury it' ;)
    celem usprawnienia sobie roboty:)))
    a dokladnie drukarka, lub ew z AP.

    tyle ze atramentowa nie nadaje sie na zime a laserowa w ogole bo za duzo zre
    pradu i musialbym rzeźbić z upsem itd.... o kant dupy to....

    nie to nie fanaberia:) ja naprawde potrzebuje robic wydruki w terenie i
    czasami tez kopie....

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: