  • 11. Data: 2009-12-01 17:18:12
    Temat: Re: Tusze: oryginalne i zamienniki
    Od: budda <n...@n...xx>

    ok dziękuję wszystkim za odpowiedzi

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-01-29 10:35:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    budda pisze:
    > kupiłem drukarkę atramentową (Canon), wcześniej miałem zawsze cz-b
    > laserowe, w których tonery były bardzo wydajne (jak to w laserach).

    I dlatego ja teraz uznaję w zasadzie tylko drukarki laserowe :)

    > Jak to jest z tymi tuszami nieoryginalnymi/napełnianymi? Jedni twierdzą,
    > że znacznie pogarszają jakość druku. Inni, że wcale nie, i że tę opinię
    > forsują producenci z powodów finansowych. Czy jest szansa dowiedzieć
    > się, jak jest naprawdę?

    Ja mam niestety bardzo złe doświadczenia z zestawami do na-
    pełniania zbiorników i przeciętne z gotowymi napełnianymi.
    Możliwe, że niektóre firmy sprzedają dobrze napełnione zbior-
    niki z dobrej jakości tuszami. Ja do swoich Ś.P. DeskJetów
    690C i 930C kupowałem Pelikany i BlackPointy bodajże i w
    obydwu przypadkach szybciej pogarszała się jakość wydruku
    (zatykanie dysz, mazanie). Od tego czasu przesiadłem się
    na LaserJeta.

    Oczywiście, gdy ktoś dużo drukuje to nawet gorszy tusz może
    dawać dobre rezultaty i nie zatykać tak szybko dysz. Ja dru-
    kuję kilka kartek miesięcznie średnio, a czasem przez ty-
    dzień lub dwa nic, więc atramentówki się u mnie absolutnie
    nie sprawdziły

    > Czy stosowanie zamienników lub tuszy regenerowanych może powodować
    > unieważnienie gwarancji, i czy producent jest w stanie wykazać, że z
    > takich korzystałem?

    Często są takie zapisy w umowie gwarancyjnej. Nie wiem, czy
    faktycznie ktoś z nich korzysta.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 13. Data: 2010-01-29 12:50:30
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-01-29 11:35, Radosław Sokół pisze:
> [...]
    > kuję kilka kartek miesięcznie średnio, a czasem przez ty-
    > dzień lub dwa nic, więc atramentówki się u mnie absolutnie

    i tak to sobie sam swietnie doradziles i zniszczyles dwie drukarki. A
    wystarczylo zapytac na grupie, czy przy uzywaniu drukarki raz na miesiac
    warto kupowac atramentowke.
    Marx

  • 14. Data: 2010-01-29 13:42:31
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 29 Jan 2010 13:50:30 +0100, Marx napisał(a):

    > i tak to sobie sam swietnie doradziles i zniszczyles dwie drukarki. A
    > wystarczylo zapytac na grupie, czy przy uzywaniu drukarki raz na miesiac
    > warto kupowac atramentowke.

    Atramentowki Brothera samoczynnie oczyszczaja glowice chroniac je przed
    zaschnieciem. Robia to co kilka dni, co ciekawe nawet wtedy, gdy drukarka
    jest wylaczona (nie z gniazdka, lecz wylacznikem Power Off).

    --
    pozdrawiam
    Norbert