  • 1. Data: 2011-10-22 01:04:44
    Temat: Turbo diesel czy turbo benzyna
    Od: "Janek" <m...@p...onet.pl>

    Witajcie. Planuje zakup autka. Rozpatruję za i przeciw silników diesla i
    benzyny. Pomijając koszt zakupu i spalania paliwa, to chciałbym zapytać o zalety
    i wady w/w silników.
    Czytałem że obecne diesle nie są tak trwałe i niezawodne jak kiedyś. Nie robi
    się już silników które przejadą milion kilometrów. Ale z drugiej strony czy
    turbo-benzyna jest równie trwała co benzynowy silnik bez doładowania ?
    [to nie jest pytanie retoryczne - proszę o odpowiedź] Co będzie trwalsze: TD czy
    TB (zakładając zalecaną przez producenta eksploatację) ?

    Konkretnie chodzi o silniki VV 2.0 TFSI (180 koni, lub 1.8 160 koni) oraz 2.0
    TDI (170 koni lub 143 koni)

    Samochód będzie z drugiej ręki, więc ewentualna awaryjność będzie mieć znaczenie.
    O ile jestem w stanie przekalkulować koszt paliwa w obu silnikach, o tyle koszt
    przeglądów/napraw itp już nie...
    Proszę zatem o rzeczowe porównanie, lub wypowiedź choćby n.t. jednego z w/w
    silników.

  • 2. Data: 2011-10-22 14:18:44
    Temat: Re: Turbo diesel czy turbo benzyna
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Janek" <

    > Konkretnie chodzi o silniki VV 2.0 TFSI (180 koni, lub 1.8 160 koni)
    > oraz 2.0
    > TDI (170 koni lub 143 koni)

    Nawet dziewczyny wiedzą, że niemiecki silnik jest niemiecki i potrzebuje
    oleju do niemieckiego silnika, paliwa do niemieckiego silnika i musi
    jeździć po niemieckich drogach.

  • 3. Data: 2011-10-22 17:07:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-22 01:04, Janek pisze:
> [...]
    > przeglądów/napraw itp już nie...
    > Proszę zatem o rzeczowe porównanie, lub wypowiedź choćby n.t. jednego z w/w

    Ja bym brał TB... po raz kolejny ;)

    Najdroższym elementem w moim silniku jest turbo za 1500zł, nie ma
    dwumasy nie ma wtryskiwaczy za chore pieniądze, silnik nie pracuje tak
    że wstyd odpalać, nie hałasuje, moment obrotowy ma "trochę" szerzej
    dostępny niż w dieslu a więc dużo przyjemniej się jedzie niż TD.
    Jeśli chodzi o zużycie paliwa w sumie to jest zbliżone, do tego można
    jeszcze gaz wstawić jak ktoś naprawdę dużo jeździ.
    Jak dla mnie z tych dwóch to zdecydowanie TB. A biorąc pod uwagę to że
    gustujesz tylko w koncernie VAG to silnik 2.0TDI bym odpuścił.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2011-10-22 18:08:19
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Janek

    > Proszę zatem o rzeczowe porównanie, lub wypowiedź choćby n.t. jednego z
    > w/w silników.

    100x już było. W dieslu trwalszy jest silnik jako taki, ale za to
    potrafią paść wtryski czy pompa, które w przypadku diesla są droższe, a i
    ryzyko awarii większe. Dwumasa też pada częściej w dieslu. Z kolei silnik
    benzynowy sam w sobie jest delikatniejszy, ale trzeba go raczej mocno
    katować, żeby padł przy sensownym przebiegu, ew. przegrzać czy jeździć
    bez ciśnienia oleju. W obu potrafi paść oczywiście turbo. Poza tym diesel
    zasadniczo mniej pali, czemu sprzyja także charakterystyka tych silników,
    która zniechęca raczej do kręcenia pod odcięcie. Generalnie jak wolisz
    mniejsze spalanie, ale za to większe ryzyko sporego, jednorazowego
    wydatku, a przy tym lubisz jeździć na niskich obrotach, to kup diesla.
    Jak lubisz jeździć dynamicznie, na wyższych obrotach to kup benzynowy, bo
    diesel się do tego w ogóle nie nadaje. Ja bym kupił benzynowy, ale z
    drugiej strony bez sensu kupić benzynowy i jeździć nim jak dieslem, na
    niskich obrotach, bo efekt jest taki, że wtedy gorzej jedzie niż diesel i
    więcej pali.