-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Turbo diesel czy turbo benzyna
Date: Sat, 22 Oct 2011 17:07:39 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 36
Message-ID: <j7um7s$ddo$1@news.onet.pl>
References: <4...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: gyk254.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1319296060 13752 80.52.242.254 (22 Oct 2011 15:07:40 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 22 Oct 2011 15:07:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
In-Reply-To: <4...@n...onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408356
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-22 01:04, Janek pisze:
> Witajcie. Planuje zakup autka. Rozpatruję za i przeciw silników diesla i
> benzyny. Pomijając koszt zakupu i spalania paliwa, to chciałbym zapytać o zalety
> i wady w/w silników.
> Czytałem że obecne diesle nie są tak trwałe i niezawodne jak kiedyś. Nie robi
> się już silników które przejadą milion kilometrów. Ale z drugiej strony czy
> turbo-benzyna jest równie trwała co benzynowy silnik bez doładowania ?
> [to nie jest pytanie retoryczne - proszę o odpowiedź] Co będzie trwalsze: TD czy
> TB (zakładając zalecaną przez producenta eksploatację) ?
>
> Konkretnie chodzi o silniki VV 2.0 TFSI (180 koni, lub 1.8 160 koni) oraz 2.0
> TDI (170 koni lub 143 koni)
>
> Samochód będzie z drugiej ręki, więc ewentualna awaryjność będzie mieć znaczenie.
> O ile jestem w stanie przekalkulować koszt paliwa w obu silnikach, o tyle koszt
> przeglądów/napraw itp już nie...
> Proszę zatem o rzeczowe porównanie, lub wypowiedź choćby n.t. jednego z w/w
> silników.
>
Ja bym brał TB... po raz kolejny ;)
Najdroższym elementem w moim silniku jest turbo za 1500zł, nie ma
dwumasy nie ma wtryskiwaczy za chore pieniądze, silnik nie pracuje tak
że wstyd odpalać, nie hałasuje, moment obrotowy ma "trochę" szerzej
dostępny niż w dieslu a więc dużo przyjemniej się jedzie niż TD.
Jeśli chodzi o zużycie paliwa w sumie to jest zbliżone, do tego można
jeszcze gaz wstawić jak ktoś naprawdę dużo jeździ.
Jak dla mnie z tych dwóch to zdecydowanie TB. A biorąc pod uwagę to że
gustujesz tylko w koncernie VAG to silnik 2.0TDI bym odpuścił.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
Następne wpisy z tego wątku
- 22.10.11 18:08 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=