-
81. Data: 2011-10-09 21:20:17
Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-10-09 17:33, DoQ pisze:
> W dniu 09-10-2011 17:24, Karolek pisze:
>>>> Akcelerometr to za malo.
>>> Wystarczy. Procedura wymiany modułu wymaga odpięcia akumulatora i
>>> b.ostrożnego obchodzenia się z samym modułem. Odważni mogą na żywca, ale
>> Aby wywalic wszystkie poduszki to nie wystarczy.
>
> Czyli są trzy opcje:
> 1) Facet sam wysadzał poduszki, jedna po drugiej,
> 2) Poduszki były w zmowie,
> 3) Przyczyną była usterka sterownika poduszek (do którego fizycznie
> podłączone są poduszki) lub fizyczne gmeranie przy nim.
>
> Skoro nie pasuje Ci pkt. 3 to stawiasz pewnie na 1 lub 2?
Jest tez 4) DoQ gowno wie na ten temat, ale sie bedzie wymadrzal.
>
>> Za to mozna chyba tego dokonac z poziomu komputera.
>
> Chyba ATARI.
Dalej potwierdzasz, ze gowno wiesz na temat poduszek powietrznych.
--
Karolek
-
82. Data: 2011-10-09 21:20:42
Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-10-09 20:55, Artur Maśląg wrote:
>> Co jest złego w udostepnianiu mechanizmów działania ukladów chroniących
>> twoją dupę?
> Komu, że przepraszam?
Zainteresowanym.
> Opinii publicznej? Może w ogóle każdemu?
Opinia publiczna jest statystycznie nie zainteresowana. Nie ma znaczenia
czy im udostępnisz, wazniejsze dla nich jest czy Ridge akuratnie posuwa
Brooke. Pojedyncze ośrodki badawcze mogą być zainteresowane.
>> Czy ktoś tu pisze o ich poprawianiu przez pryszczatych
>> nastolatków?
> Jesteś zdaje się jedyną osobą. Jeżeli byłbyś w stanie w ogóle
> przeanalizować kod takich sterowników to jestem pod wrażeniem.
Myślisz że ten kod pisza kosmici?
-
83. Data: 2011-10-09 21:28:51
Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-10-09 20:50, Tomasz Pyra wrote:
> Jak sobie wyobrażasz jakiekolwiek urządzenie odporne na przerabianie i
> modyfikacje? :)
Dokładnie w ramach w jakich może te modyfikacje wykryć firmware. Nie
chroni to przed uderzeniem meteorytu co prawda, ale przed podpięciem
złego czujnika powinno.
-
84. Data: 2011-10-09 21:29:23
Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 09 Oct 2011 21:19:26 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> Skoro tak, to tym bardziej stosowanie się do procedur jest zasadne,
> a grzebactwo pospolite może doprowadzić do tragedii, mimo kilograma
> zabezpieczeń stworzonych przez producenta...
Ależ tak, o tym właśnie pisałem.
Do tragedii w postaci wystrzału poduszki w momencie podpinania kabli,
jeżeli nastąpi taki nieszczęśliwy zbieg okoliczności, że przeskoczy iskra i
to akurat na ten pin, który trzeba.
Bo zdecydowanie nie do wystrzału wszystkich poduszek w bliżej nieokreślonej
przyszłości.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
85. Data: 2011-10-09 21:29:44
Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-10-09 21:15, 'Tom N' pisze:
> megrims w<news:j6son5$eoj$1@usenet.news.interia.pl>:
>
>> W dniu 2011-10-09 20:10, DoQ pisze:
>>> W dniu 09-10-2011 20:05, megrims pisze:
>>>>> A czym się różni wystrzelenie wszystkich poduszek od jednej poduszki?
>>>>> Tym bardziej że moduł jest jeden, wspólny
>>>> Moduł może i jest jeden wspólny. Mi wszystkie poduszki nie wyszły.
>>> Ale conajmniej kilka. ATSD które wystrzeliły?
>>> Pozdrawiam
>>> Paweł
>
>> 1. kierowca w kierownicy
>> 2. kierowca na jaja ;)
>> 3. pasażer (to wyjebało szybę)
>> 4. lewa kurtyna
>> 5. fotel lewy przód
>> 6. kanapa lewa tył
>
> "Jak wyszło 9 jaśków, to jest raczej kasyno. Teraz grzecznie wracam
> do Poznania lawetą. Urodziny mam zajebiste."
>
> To jeszcze 3 brakuje, żeby zeznania były spójne...
>
OK. po kolizji, gdzie jaśki wylatują, to lekko oszołomiony
byłem. Doliczyłem na spokojnie następnego dnia. Wyszło 5 + kurtyna.
Wszystkich, którzy w związku z tym się źle poczuli przepraszam :)
-
86. Data: 2011-10-09 21:30:18
Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-10-09 21:20, Sebastian Biały pisze:
> On 2011-10-09 20:55, Artur Maśląg wrote:
>>> Co jest złego w udostepnianiu mechanizmów działania ukladów chroniących
>>> twoją dupę?
>> Komu, że przepraszam?
>
> Zainteresowanym.
Zainteresowanym? Czemu łaskawie wyciąłeś fragment mojej wypowiedzi, gdzie
napisałem, że kod takowy się udostępnia?
<cite>
> Chodzi o to aby w sytuacji typu "zabiło kogoś" sąd mógł
> mieć mozliwość wybrania eksperta *poza* producentem w ktorego interesie
> nie zawsze jest znalezienie przyczyny.
Sąd ma zawsze takie możliwości i jak najbardziej takie rzeczy się
zdarzają. Tyle, że do tego droga daleka...
</cite>
Przyjmij więc, że kod się udostępnia uprawnionym, a nie zainteresowanym.
>> Opinii publicznej? Może w ogóle każdemu?
>
> Opinia publiczna jest statystycznie nie zainteresowana. Nie ma znaczenia
> czy im udostępnisz, wazniejsze dla nich jest czy Ridge akuratnie posuwa
> Brooke.
To ma jakiś wpływ na bezpieczeństwo?
> Pojedyncze ośrodki badawcze mogą być zainteresowane.
LOL - a ile zapłacili za prawo dostępu do konkurencyjnych rozwiązań
chronionych prawem patentowym i pochodnymi? Jakby dobrze zapłacili
to pewnie bez kłopotu by to otrzymali.
>>> Czy ktoś tu pisze o ich poprawianiu przez pryszczatych
>>> nastolatków?
>> Jesteś zdaje się jedyną osobą. Jeżeli byłbyś w stanie w ogóle
>> przeanalizować kod takich sterowników to jestem pod wrażeniem.
>
> Myślisz że ten kod pisza kosmici?
Być może kosmici, ale ja to raczej Ciebie pytałem, czy jesteś
w stanie przeanalizować kod takich sterowników. Kosmici pewnie
potrafią.
-
87. Data: 2011-10-09 21:31:47
Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-10-09 20:59, Sebastian Biały pisze:
> On 2011-10-09 20:48, Artur Maśląg wrote:
>> Nie, skąd. Ciekawe czemu w każdej instrukcji serwisowej, która w
>> jakiejś części posiada interakcję z systemem poduszek itd. jest
>> przedstawiona stosowna procedura, zabezpieczająca przed niepożądanym
>> odpaleniem...
>
> Dupochron.
-
88. Data: 2011-10-09 21:36:31
Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 09-10-2011 21:18, Karolek pisze:
> Masz i sie doucz http://airbag.com.pl/systemy/artykul.htm
Przy eksploatacji i obsłudze systemów poduszek powietrznych NIE WOLNO :
"Uderzać w podzespoły SRS, dopuszczać do ich upadków z wysokości,
przechowywać je w pobliżu nadajników radiowych. Jeżeli sterownik systemu
SRS spadnie z wysokości ponad 0,5 m to nie nadaje się on już do
ponownego montażu."
Przy eksploatacji i obsłudze systemów poduszek powietrznych ZAWSZE NALEŻY :
"przed rozpoczęciem wszelkich prac w systemie poduszek powietrznych
zdjąć klemę ujemną z akumulatora i odczekać co najmniej minutę, przed
rozpoczęciem prac w systemie. Podczas zdejmowania klemy, w pojeździe nie
powinna przebywać żadna osoba. Należy też pamiętać, że w niektórych
modelach, kondensatory podtrzymujące mogą rozładowywać się dość długo i
mimo zdjęcia klemy może dojść do eksplozji poduszek."
Czujnik przeciążenia w module też masz na rysunku.
>> Ale z polskimi fachurami nie ma co dyskutować, są mądrzejsi od
>> producenta, tylko później płacz że coś się popsuło.
> Taa, takimi jak Ty to mozliwe :/
ROTFL - to ci fachurki. Nie dość że nie czytają instrukcji serwisowych,
to jeszcze nie czytają linków które sami podają.
Pozdrawiam
Paweł
-
89. Data: 2011-10-09 21:37:46
Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 09-10-2011 21:20, Karolek pisze:
>> Chyba ATARI.
> Dalej potwierdzasz, ze gowno wiesz na temat poduszek powietrznych.
Wkleiłem tekst po ang. , le ty nawet nie umiesz czytać po polsku. Nic ci
nie poradzę na twoje braki w nauce.
Pozdrawiam
Paweł
-
90. Data: 2011-10-09 21:37:47
Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-10-09 21:29, Waldek Godel pisze:
> Dnia Sun, 09 Oct 2011 21:19:26 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
>
>> Skoro tak, to tym bardziej stosowanie się do procedur jest zasadne,
>> a grzebactwo pospolite może doprowadzić do tragedii, mimo kilograma
>> zabezpieczeń stworzonych przez producenta...
>
> Ależ tak, o tym właśnie pisałem.
Zdaje się, że nie bardzo.
> Do tragedii w postaci wystrzału poduszki w momencie podpinania kabli,
> jeżeli nastąpi taki nieszczęśliwy zbieg okoliczności, że przeskoczy iskra i
> to akurat na ten pin, który trzeba.
To tylko jeden z możliwych schematów wydarzeń. Ja w ten sposób
straciłem na szczęście tylko pilota.
> Bo zdecydowanie nie do wystrzału wszystkich poduszek w bliżej nieokreślonej
> przyszłości.
Nie, skąd. Ingerencja w instalacje (w tym elektryczną) samochodu nie
może mieć wpływu na wydarzenia w przyszłości.