  • 41. Data: 2011-10-09 19:42:25
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Naprawdę przypuszczasz że w tym tajemniczym module jest miejsce na
    > pojednycze zwarcie które detonuje wszystkie poduszki?

    W module sterowania poduszkami, napinaczami i kurtynami nie ma niczego
    tajemniczego. Jeśli ktoś twierdzi iż detonacja poduszek odbywa się na
    zasadzie zwarcia, to nie ma zielonego pojęcia w temacie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 42. Data: 2011-10-09 19:47:32
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Jesli odpięcie/podpięcie wtyczki powoduje detonacje jakiejkolwiek
    > poduszki w jakiejkolwiek marce samochodu to mamy do czynienia z gorszym
    > partactwem niż Henio młotkiem naprawiający katalizator.

    "Never power up air bag system when SDM is
    not rigidly attached to the vehicle. Otherwise,
    personal injury may result."

    No ale co tam, jak już pisałem nie raz - fachury z PMSu znają się najlepiej.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 43. Data: 2011-10-09 19:47:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-09 19:42, DoQ wrote:
    > W module sterowania poduszkami, napinaczami i kurtynami nie ma niczego
    > tajemniczego.

    Tu się akurat nie zgodzę. Firmware nie jest opensource. Było by miło
    gdyby systemy od których zależy zycie miały prawnie przymus
    udostępniania kodu do wglądu.

    > Jeśli ktoś twierdzi iż detonacja poduszek odbywa się na
    > zasadzie zwarcia, to nie ma zielonego pojęcia w temacie.

    Zgadza się, jednak sieć jest pełna kretyńskich opisów jak delikanym
    urządzeniem jest sterownik poduszek, że wręcz kichnięcie może je
    zdetonowac, o odpinaniu wtyczek nie wspominając.

  • 44. Data: 2011-10-09 19:49:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Zgadza się, jednak sieć jest pełna kretyńskich opisów jak delikanym
    > urządzeniem jest sterownik poduszek, że wręcz kichnięcie może je
    > zdetonowac, o odpinaniu wtyczek nie wspominając.

    Jaka sieć?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 45. Data: 2011-10-09 19:51:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-09 19:47, DoQ wrote:
    > "Never power up air bag system when SDM is
    > not rigidly attached to the vehicle. Otherwise,
    > personal injury may result."

    To dupochron. Gdyby wypięcie wtyczki *powodowało* wystrzelenie poduszki
    mielibysmy wystrzały w wyniku zalania wtyczki wodą, wypadnięcia drucika,
    przetarcia izolacji, uszkodzenia od wibracji itd. Nie wsiadłbym to
    takiego gówna ktore z powodu wypadnięcia wtyczki może mi złamać nos.
    Myślę że inni też.

  • 46. Data: 2011-10-09 19:52:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-09 19:49, DoQ wrote:
    > Jaka sieć?

    Bdajże internet czy jakoś podobnie.

  • 47. Data: 2011-10-09 19:55:07
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    > przetarcia izolacji, uszkodzenia od wibracji itd. Nie wsiadłbym to
    > takiego gówna ktore z powodu wypadnięcia wtyczki może mi złamać nos.

    No jasne, trząchanie czy "pukanie" w sterownik wyposażony w akcelerometr
    uruchamiający procedurę wystrzelenia poduszek, to wybitnie inteligentny
    i bezpieczny pomysł. Może "elektryk" od Mazdy też tak pomyślał - dlatego
    nie widzę powodu dla którego firma miałaby naprawiać samochód po gwarancji.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 48. Data: 2011-10-09 19:56:04
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Bdajże internet czy jakoś podobnie.

    Ja korzystam z dokumentacji serwisowej i schematów producenta, brednie z
    sieci mnie nie interesują.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 49. Data: 2011-10-09 19:59:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-09 19:55, DoQ wrote:
    > No jasne, trząchanie czy "pukanie" w sterownik wyposażony w akcelerometr
    > uruchamiający procedurę wystrzelenia poduszek, to wybitnie inteligentny
    > i bezpieczny pomysł.

    Wybitnie "inteligentny" to byłby programista który nie potrafiłby
    doróżnić przypierdalania młotkiem w amortyzator od zderzenia. Jesli
    faktycznie nie potrafi - to wina Mazdy.

    > Może "elektryk" od Mazdy też tak pomyślał - dlatego
    > nie widzę powodu dla którego firma miałaby naprawiać samochód po gwarancji.

    Samochody naprawdę nie są tak delikatne.

  • 50. Data: 2011-10-09 20:02:49
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Wybitnie "inteligentny" to byłby programista który nie potrafiłby
    > doróżnić przypierdalania młotkiem w amortyzator od zderzenia. Jesli
    > faktycznie nie potrafi - to wina Mazdy.

    Chętnie się dowiem, co ma amortyzator do sterownika z akcelerometrem
    przykręconego do tunelu środkowego.

    Sprawdź.

    Pozdrawiam
    Paweł