  • 21. Data: 2011-10-09 16:40:14
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 09 Oct 2011 16:16:23 +0200, DoQ napisał(a):

    > Jakich czujników? Akcelerometr masz w module airbag.

    http://delphi.com/manufacturers/auto/safety/passive/
    cos/
    a w szczególności:
    http://delphi.com/shared/pdf/ppd/safesec/rse_essg.pd

    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 22. Data: 2011-10-09 16:43:30
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 16:40, Waldek Godel pisze:

    > http://delphi.com/manufacturers/auto/safety/passive/
    cos/

    Ja piszę o tym, że moduł decyduje o odpaleniu poduszek, a Ty nie czytasz
    nawet tego co linkujesz:

    "Delphi crash sensors interface with other vehicle sensors, indicators
    and safety devices to help provide the extra milliseconds that enhance
    safety even when accidents can't be avoided."

    Jak widzisz, dzięki nim uzyskujesz milisekundy ale nie oznacza to że bez
    ich aktywacji poduszki nie wystrzelą.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 23. Data: 2011-10-09 16:51:25
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    DoQ wrote:

    > Znam przynajmniej jedną japońską markę, która nie zostawi śladu - a
    > stary błąd można bez problemu i bezpowrotnie wykasować.

    A teoria spiskowa mówiąca o tym, że ślady są nie tylko w kompie tylko gdzieś
    tam jeszcze? :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 24. Data: 2011-10-09 16:53:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 16:51, kamil/Endurorider.pl pisze:

    > A teoria spiskowa mówiąca o tym, że ślady są nie tylko w kompie tylko
    > gdzieś tam jeszcze? :)

    Na czole mechanika ? ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 25. Data: 2011-10-09 16:55:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Oct 2011 11:23:34 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > Serwisowanie w nieautoryzowanych warsztatach jest w UE zatwierdzone nawet
    > jeżeli chodzi o sprawy gwarancyjne. Była kiedyś duża awantura o to, ale
    > producentom nie udało sie tego przeforsować. Dokąd nieautoryzowany warsztat
    > stosuje się do wymagań producenta, wszystko jest tak, jakby było
    > serwisowane w ASO.

    Tylko pewnie malo ktory jest w stanie. Bo zaraz sie okaze ze trzeba kupic
    odpowiednie wyposazenie, a te komputery sa drogie, dokumentacja kto wie czy
    nie symboliczne 199 euro dla jednego modelu, a moze jeszcze na szkolenia
    trzeba jezdzic ..

    J.

  • 26. Data: 2011-10-09 17:07:32
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Samochód spoza oficjalnej sieci dealerskiej, serwisowany w "jakimś tam"
    > serwisie, po gwarancji. Facetowi bez powodu wywaliły w maździe wszystkie
    > poduszki i wtedy dopiero przypomniał sobie o ASO żądając 100% pokrycia
    > kosztów naprawy. Mazda chciała pokryć OIDP 50%, po interwencji telewizji
    > zgodziła się pokryć w 100% żeby sprawdzić czy montaż instalacji LPG mógł
    > mieć wpływ na ich wystrzał.
    > Szczerze mówiąc, nie do końca rozumiem dlaczego mazda miałaby cokolwiek mu
    > dopłacać...a teraz po emisji programu to będzie woda na młyn. Aż strach
    > otworzyć własny biznes.

    nie 50 a 30 %
    a co do pytania o dopłacanie to wyraxnie to podkreślili w programie... mazda
    na uszkodzonych czujnikach powinna zbadać laboratoryjnie powód dlaczego
    poduchy strzeliły. dla nich to tylko kilkanaście tys złotych a wiedza
    bezcenna
    pzdr
    GL

  • 27. Data: 2011-10-09 17:10:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 17:07, glang pisze:

    > mazda na uszkodzonych czujnikach powinna zbadać laboratoryjnie powód
    > dlaczego poduchy strzeliły. dla nich to tylko kilkanaście tys złotych a
    > wiedza bezcenna

    Fantastycznie jest decydować o nie swojej kasie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 28. Data: 2011-10-09 17:13:14
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Na czole mechanika ? ;)

    Za Mazda by na pewno nie zapłaciła :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 29. Data: 2011-10-09 17:14:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 17:13, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > Za Mazda by na pewno nie zapłaciła :)

    A powinna! :))

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 30. Data: 2011-10-09 17:24:49
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-10-09 16:32, DoQ pisze:

    > Wystarczy. Procedura wymiany modułu wymaga odpięcia akumulatora i
    > b.ostrożnego obchodzenia się z samym modułem. Odważni mogą na żywca, ale
    > efekt może być mizerny.

    Aby wywalic wszystkie poduszki to nie wystarczy.
    Za to mozna chyba tego dokonac z poziomu komputera.

    --
    Karolek