  • 11. Data: 2011-10-09 14:27:20
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 09.10.2011 13:47, DoQ pisze:

    > A skąd wiesz, czy właściciel w ramach oszczędności pogwarancyjnej nie
    > gmerał z podmianą modułu airbag bo świeciła mu się kontrolka?

    ale serwis firmowy ma szanse sprawdzić co i jak. Jeśli jakiekolwiek
    przeróbki wykonane samodzielnie lub przez kowala mogły spowodować
    wystrzał, to właściciel zapłaci sobie za naprawę i diagnostykę

    ToMasz

  • 12. Data: 2011-10-09 15:04:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-09 13:47, DoQ wrote:
    > A skąd wiesz, czy właściciel w ramach oszczędności pogwarancyjnej nie
    > gmerał z podmianą modułu airbag bo świeciła mu się kontrolka?

    I gmeranie to spowodowało wytrzał wszystkich poduszek? To nie pralka,
    tam gmeranie nie ma prawa wykonać takiej katastrofy. Chyba że ktoś
    wykonał wymianę firmware, ale czy podejrzewasz o to Henia od wklejania
    szybek?

  • 13. Data: 2011-10-09 15:14:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > I gmeranie to spowodowało wytrzał wszystkich poduszek? To nie pralka,

    A czym się różni wystrzelenie wszystkich poduszek od jednej poduszki?
    Tym bardziej że moduł jest jeden, wspólny

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 14. Data: 2011-10-09 15:56:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 14:27, ToMasz pisze:

    > ale serwis firmowy ma szanse sprawdzić co i jak. Jeśli jakiekolwiek
    > przeróbki wykonane samodzielnie lub przez kowala mogły spowodować
    > wystrzał, to właściciel zapłaci sobie za naprawę i diagnostykę

    W jaki sposób zweryfikować czy ktoś odpiął wtyczkę i wpiął ją z powrotem?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 15. Data: 2011-10-09 16:14:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 09 Oct 2011 15:14:10 +0200, DoQ napisał(a):

    > A czym się różni wystrzelenie wszystkich poduszek od jednej poduszki?
    > Tym bardziej że moduł jest jeden, wspólny

    Wystrzelenie jednej można spowodować zwarciem jej kabla do zasilania.
    Do wystrzelenia wszystkich trzeba by spowodować zwarcie wszystkich kabli,
    czego się już nie da zrobić przypadkowo, gmerając.
    Nie da się tez odpalić wszystkich poduszek poprzez
    zwarcie/uszkodzenie/stuknięcie jednego z czujników.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 16. Data: 2011-10-09 16:16:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 16:14, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Nie da się tez odpalić wszystkich poduszek poprzez
    > zwarcie/uszkodzenie/stuknięcie jednego z czujników.

    Jakich czujników? Akcelerometr masz w module airbag.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 17. Data: 2011-10-09 16:25:23
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    DoQ wrote:

    > W jaki sposób zweryfikować czy ktoś odpiął wtyczkę i wpiął ją z
    > powrotem?

    Skłaniałbym się ku teorii, że rozpięcie takich systemów zostawia ślady w
    kompie etc. i to takie, których się resetem nie kasuje.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 18. Data: 2011-10-09 16:25:54
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-10-09 16:16, DoQ pisze:

    > Jakich czujników? Akcelerometr masz w module airbag.

    Akcelerometr to za malo.
    Ogolnie maja racje, mazda powinna pokryc 100% kosztow, chyba, ze wykaze,
    ze to z winy osob trzecich nastapil wystrzal, a wykazac to sie da bez
    problemu, jezeli cos takiego mialo miejsce.

    --
    Karolek

  • 19. Data: 2011-10-09 16:32:03
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 16:25, Karolek pisze:
    > W dniu 2011-10-09 16:16, DoQ pisze:

    > Akcelerometr to za malo.

    Wystarczy. Procedura wymiany modułu wymaga odpięcia akumulatora i
    b.ostrożnego obchodzenia się z samym modułem. Odważni mogą na żywca, ale
    efekt może być mizerny.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 20. Data: 2011-10-09 16:33:32
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 16:25, kamil/Endurorider.pl pisze:

    > Skłaniałbym się ku teorii, że rozpięcie takich systemów zostawia ślady w
    > kompie etc. i to takie, których się resetem nie kasuje.

    Znam przynajmniej jedną japońską markę, która nie zostawi śladu - a
    stary błąd można bez problemu i bezpowrotnie wykasować.

    Pozdrawiam
    Paweł