  • 1. Data: 2011-10-09 12:19:39
    Temat: Turbo Kamera - Mazda
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Witam,

    Samochód spoza oficjalnej sieci dealerskiej, serwisowany w "jakimś tam"
    serwisie, po gwarancji. Facetowi bez powodu wywaliły w maździe wszystkie
    poduszki i wtedy dopiero przypomniał sobie o ASO żądając 100% pokrycia
    kosztów naprawy. Mazda chciała pokryć OIDP 50%, po interwencji telewizji
    zgodziła się pokryć w 100% żeby sprawdzić czy montaż instalacji LPG mógł
    mieć wpływ na ich wystrzał.
    Szczerze mówiąc, nie do końca rozumiem dlaczego mazda miałaby cokolwiek
    mu dopłacać...a teraz po emisji programu to będzie woda na młyn. Aż
    strach otworzyć własny biznes.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-10-09 12:23:34
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 09 Oct 2011 12:19:39 +0200, DoQ napisał(a):

> [...]
    > kosztów naprawy. Mazda chciała pokryć OIDP 50%, po interwencji telewizji
    > zgodziła się pokryć w 100% żeby sprawdzić czy montaż instalacji LPG mógł

    Serwisowanie w nieautoryzowanych warsztatach jest w UE zatwierdzone nawet
    jeżeli chodzi o sprawy gwarancyjne. Była kiedyś duża awantura o to, ale
    producentom nie udało sie tego przeforsować. Dokąd nieautoryzowany warsztat
    stosuje się do wymagań producenta, wszystko jest tak, jakby było
    serwisowane w ASO.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-10-09 12:26:04
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 12:23, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > producentom nie udało sie tego przeforsować. Dokąd nieautoryzowany warsztat
    > stosuje się do wymagań producenta, wszystko jest tak, jakby było

    Tak to tylko ładnie w telewizji brzmi. W 99% nie ma na te "przeglądy"
    faktur/paragonów oraz informacji dot. czynności serwisowych jakie
    zostały wykonane przy samochodzie. W takich przypadkach można sobie
    potupać nóżkami, co akurat mnie nie dziwi.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2011-10-09 13:12:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-09 12:19, DoQ wrote:
    > Facetowi bez powodu wywaliły w maździe wszystkie
    > poduszki i wtedy dopiero przypomniał sobie o ASO żądając 100% pokrycia
    > kosztów naprawy.

    I ma racje. Nie ma znaczenia gdzie był serwisowany. Jesli wystrzeliły
    wszystkie poduszki faktycznie bez powodu to jest wina mazdy. Systemy
    podejmujące decyzje o strzale poduszek nie mogą np. z powodu byle
    przepięcia na drucie strzelać. Akurat ten system musi być odporny na
    wszelkie przerabianie, modyfikacje, błędy montażowe i domorosłych
    elektryków. W końcu może Ci uszkodzić paszcze.

  • 5. Data: 2011-10-09 13:19:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 09 Oct 2011 12:26:04 +0200, DoQ napisał(a):

> [...]
    > zostały wykonane przy samochodzie. W takich przypadkach można sobie
    > potupać nóżkami, co akurat mnie nie dziwi.

    Ja mam wbite wszystko w książkę serwisową, do 3 lat.

  • 6. Data: 2011-10-09 13:32:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > przepięcia na drucie strzelać. Akurat ten system musi być odporny na
    > wszelkie przerabianie, modyfikacje, błędy montażowe i domorosłych
    > elektryków. W końcu może Ci uszkodzić paszcze.

    Takich jak tych?
    http://www.youtube.com/watch?v=-sNUnQORyEg

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2011-10-09 13:43:07
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Jak po gwarancji, to z jakiej okazji! A jak by się coś innego
    popsuło, co by wygenerowało szkodę na 1 mln, to też ASO
    ma zapłacić? Żarty!

  • 8. Data: 2011-10-09 13:45:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-09 13:32, DoQ wrote:
    > Takich jak tych?
    > http://www.youtube.com/watch?v=-sNUnQORyEg

    Oni odpalili poduszkę bez udziału oprogramowania, zapewne podpinając
    ladunek do zasilania wprost. Kluczowe natomiast w wątku jest że wypaliły
    *wszystkie* poduszki co oznacza że to software wykonał tą operację.

  • 9. Data: 2011-10-09 13:47:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Oni odpalili poduszkę bez udziału oprogramowania, zapewne podpinając
    > ladunek do zasilania wprost. Kluczowe natomiast w wątku jest że wypaliły
    > *wszystkie* poduszki co oznacza że to software wykonał tą operację.

    A skąd wiesz, czy właściciel w ramach oszczędności pogwarancyjnej nie
    gmerał z podmianą modułu airbag bo świeciła mu się kontrolka?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2011-10-09 13:50:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 13:43, megrims pisze:

    > Jak po gwarancji, to z jakiej okazji! A jak by się coś innego
    > popsuło, co by wygenerowało szkodę na 1 mln, to też ASO
    > ma zapłacić? Żarty!

    Otóż to.
    Naprawę pogwarancyjną, tzw. dobrą wolę można uwzględnić _klientowi_, a
    nie komuś kto gdzieś sobie kupił, gdzieś indziej dłubał, a po okresie
    gwarancyjnym przychodzi i oczekuje zadośćuczynienia. Tym bardziej, że
    wystrzał poduszek nie jest wadą fabryczną Mazdy 6.

    Pozdrawiam
    Paweł