  • 21. Data: 2011-06-08 20:21:55
    Temat: Re: Tuner TV Sat
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "kilokitu" napisał:

    Akurat do tego tunera jest dostępny soft do wgrywania nowego
    oprogramowania i edycji list kanałów.
    Ale ja spróbowałem czegoś innego. Zauważyłem, że tuner resetuje się
    zawsze w tym samym miejscu podczas skanowania. Zapamiętałem to miejsce
    (procenty przeskanowanych kanałów) i przy następnym skanowaniu przez
    chwilę zasłoniłem konwerter ręką (mam łatwy dostęp bo antena jest na
    balkonie).

    Ja przypadkiem odkryłem coś innego. Tuż przed "wysypką" wcisnąłem "ESC".
    Zapisało się to co przeskanował. Kolejna próba skanowania dochodzi do 94-95%
    i już się nie resetuje, ale zapisuje to co znalazł. Brakuje tych kilka
    procent, ale to już sobie daruję, Softu nie odważę się sam upgradeować. Może
    się to skończuyć zakupem nowego tunera. Spróbuję oczywiście Twojej metody.

    > Ciekawe co takiego leci z satelity, że aż wysypuje się
    > program w tunerze?

    I to tylko na Astrze 19,2. Na innych "Astrach" i Hotbirdzie to nie
    występuje.

    Remek

  • 22. Data: 2011-06-08 20:24:24
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik " Miki" napisał:

    > arabskie pakiety zawierające info o strefie czasowej dla wszystkich krajów
    języka
    > arabskiego. Jeśli soft nie jest przygotowany na to, że pewnych danych może
    być
    > więcej niż założył to sobie Chińczyk który to programował dostajemy
    ewidentny
    > przypadek "buffer overflow" który w zależności od miejsca wystąpienia
    > rozpieprzy system przydziału pamięci lub zniszczy adres powrotu na stosie
    > procesora.

    Na Hotbirdzie, na którym jest większość "islamu" ten efekt nie występuje
    (przynajmniej u mnie). Może więc to niewłaściwy trop.

    Remek

  • 23. Data: 2011-06-08 20:26:11
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "pawell32" napisał:

    > odepnij antenę podczas skanowania, jak dojdzie w okolice
    > 11%, a jak przejdzie podłącz z powrotem.

    Trochę to niebezpieczna rada :) Pod napięciem? W taki sposób straciłem jeden
    tuner kiedyś.

    Remek

  • 24. Data: 2011-06-09 07:19:52
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > Trochę to niebezpieczna rada :) Pod napięciem? W taki sposób straciłem jeden
    > tuner kiedyś.

    dziwne... to nie wysokie napięcie.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 25. Data: 2011-06-09 16:08:53
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 09.06.2011 09:19, pawell32 wrote:

    > dziwne... to nie wysokie napięcie.

    Przypadki chodzą po ludziach - jedno uziemione, drugie nie i masz
    legalnie 115V.

    Mirek.

  • 26. Data: 2011-06-09 16:35:13
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-04 17:26, Arkady pisze:

    > Remek cwoku wioskowy ty myslisz ze RS232 to jest magiczne zlacze ? Zeby
    > moc programowac tuner przez RS'a to najpiew trzeba miec odpowiedni
    > program a pozniej liste kanalow. Twoj Tunerek to daj dzieciom do zabawy.
    > Ja za swoj dalem 8 lat temu 1600zl i moge go programowac przez RS232,
    > USB, Ethernet ale w komplecie dostalem komplet narzedzi matole.

    Ale wiesz ze nie da się go zaprogramować przez RS-232 czy chodzi ci o to
    że nie jest to tuner za 1600 zł. Tak w ogóle to należą ci się od grupy
    wyrazy uznania, zachwytu i uwielbienia że stać cię było na sprzęt za
    1600 zł.

    > Jak kupisz Tuner to wroc pogadamy, jak narazie idz do pisakownicy i
    > zmien grupe bo ta nie jest wlasciwa.

    Zamierzasz moderować grupę?
    Skąd się tacy ORMOwcy biorą?

    MD

  • 27. Data: 2011-06-09 16:42:45
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-09 09:19, pawell32 pisze:

    > dziwne... to nie wysokie napięcie.

    Może złapać potencjał "z powietrza" np przed burzą i wyrówna potencjały
    po włączeniu kabelka. Przynajmniej ekrany/masy jak najkrócej oddzielać
    od siebie.

    MD

  • 28. Data: 2011-06-09 17:00:45
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "pawell32" napisał:

    > dziwne... to nie wysokie napięcie.

    Miałem na myśli niebezpieczeństwo spowodowania zwarcia wyjścia tunera i jego
    uszkodzenie.

    Remek

  • 29. Data: 2011-06-09 17:38:52
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 9 Cze, 18:08, Mirek <i...@z...adres> wrote:

    > Przypadki chodzą po ludziach - jedno uziemione, drugie nie i masz legalnie 115V.

    Nie! Przecież konwerter jest zamocowany w plastikowym uchwycie, a
    napięcie w kablu to 14/18V.
    Którędy te 115V miałoby płynąć?

  • 30. Data: 2011-06-09 18:41:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 09.06.2011 19:38, kilokitu wrote:

    > Którędy te 115V miałoby płynąć?

    Nie którędy i nie płynąć, tylko między czym a czym miałoby być - jak już.
    Na przykład pomiędzy obudową nieuziemionego tunera podłączonego do
    nieuziemionego telewizora a przewodem do konwetera.
    Przewód do konwetera może być na potencjale uziemienia na kilka
    sposobów: drugie wyjście podłączone jest do drugiego (uziemionego)
    zestawu, może łączyć się z uziemieniem innych anten w gniazdku
    antenowym, z multiswitchem itp.
    Z resztą może go uziemiać osobiście przez efkę sam operator ;)
    W wysoki potencjał na wiszącym kablu nie bardzo uwierzę - prędzej, że
    jest zamoknięty, popękany, przetarty i zwiera do masztu (uchwytu).

    Mirek.