  • 1. Data: 2012-06-15 20:20:14
    Temat: Tuner Opticum X406p - kłopoty z dodaniem TP
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Mam pytanie do użytkowników wymienionego tunera satelitarnego
    (Opticum X406p). Czy udało się komuś ustawić nowe niemieckie
    programy HD z Astry? Np. program Das Erste HD na 11494 MHz (H).
    Dopisałem tę częstotliwość do listy (wcześniej nie było),
    wyszukuję programy i znajduje się ZERO. Zresztą wskaźnik
    sygnału pokazuje dla tej częstotliwości:
    Siła sygnału 84%
    Jakość sygnału 0%
    Dla sąsiednich częstotliwości, tzn. transponderów, które już
    wcześniej działały, wszystko jest w porządku - "jakość sygnału"
    raportowana jako 75% i programy się wyszukują. Polaryzacje
    - zarówno H jak i V, z tym nie ma problemu.

    Myślałem, że to wina jakiegoś wąskopasmowego zakłócenia.
    Ale nie - podmieniłem tuner na pożyczony Opticum X403p i na nim
    wszystko działa (z tym samym konwerterem). Ustawia się 11494 MHz
    i znajdują się programy HD.

    Przeszukałem w X406p wszystkie ustawienia i nie widzę niczego,
    co mógłbym jeszcze zmienić w celu wyszukania programów.
    Ustawień jest mniej niż w X403p (starszym). Czy ktoś doradzi,
    co zrobić w celu odbioru nowych programów?

    P.

  • 2. Data: 2012-06-17 13:01:16
    Temat: Re: Tuner Opticum X406p - kłopoty z dodaniem TP
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 15 Jun 2012 20:20:14 +0200, Piotrne <p...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Ustawień jest mniej niż w X403p (starszym). Czy ktoś doradzi,
    >co zrobić w celu odbioru nowych programów?

    moze szuka po innym symbol rate ???

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2012-06-19 16:13:36
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-06-17 13:01, a...@p...pl pisze:

    > moze szuka po innym symbol rate ???

    Sprawdziłem to jeszcze raz - rzeczywiście wygląda na to,
    że trzeba mu ustawić dokładnie Symbol Rate oraz FEC,
    bo inaczej nie znajdzie niczego. Dla tego transpondera:
    Astra 19,2E, 11494 MHz/H, Symbol Rate 22000, FEC 2/3.
    Są tam Arte HD, Das Erste HD, SWR HD. Na innych transponderach
    jest jeszcze dużo innych niemieckich programów HD, bez szyfrowania.
    Niektóre regionalne programy mają różne wersje dla różnych
    miast (!) - np. kanał WDR jest nadawany w 10 wersjach.
    Wszystkie HD, transmitowane na całą Europę (czy to nie marnotrawstwo)?

    P.

  • 4. Data: 2012-06-19 19:09:28
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Piotrne napisał:
    > Wszystkie HD, transmitowane na całą Europę (czy to nie marnotrawstwo)?

    Jeśli jest ktoś kogo na to stać, to w czym problem? Zresztą, czy nie
    jest marnotrawstwem plansza kontrolna TV Puls 2? Ale jeśli kogoś stać... ;-)