  • 1. Data: 2014-05-16 14:00:26
    Temat: Tuner DVB-T dla starszej osoby
    Od: <qwerty>

    Dzień dobry,

    Czy ktoś z Was poleci jakiś dobry tuner dla starszej osoby?

    Ważne aby:
    1. Tuner miał dobry pilot tzn. silny, duży oraz czytelny.
    2. Tuner nie przestawiał samoistnie kolejności programów (tak czyni obecny
    tuner Cabletech urz0090, który pomimo najnowszego firmware co chwila zmienia
    koleność programów).
    3. Tuner czytelnie i wielką czcionką wyświetlał nazwę kanału (chodzi o osobę
    starszą ze słabym wzrokiem).

    Punkt 2 jest dla mnie najważniejszy, często stacje nadawcze zmieniają jakieś
    parametry po czym tuner na nowo ustawia "własną" kolejność programów. W
    Cabletech mimo wyłączenia możliwości sortowania nic to nie pomaga, w związku
    z tym minimum raz w miesiącu kolejność programów jest zmieniana.

  • 2. Data: 2014-05-16 14:55:46
    Temat: Re: Tuner DVB-T dla starszej osoby
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 16 May 2014 14:00:26 +0200, qwerty napisał(a):

> [...]
    > Cabletech mimo wyłączenia możliwości sortowania nic to nie pomaga, w związku
    > z tym minimum raz w miesiącu kolejność programów jest zmieniana.

    Jak sobie wyobrażasz rozpoznawanie przez tuner kanału po kompletnej
    zmianie, takiej jaka była na wiosnę? Że będzie miał krasnoludka, który
    będzie wychodził i sprawdzał czy na ekranie jest wciąż TVP1?
    Jak nadawca przesunie kanały na inny MUX, nie dziw się, że dla tunera to
    jest zupełnie inny kanał

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2014-05-16 15:15:18
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2014-05-16 14:00, qwerty donosi, że:
    > Czy ktoś z Was poleci jakiś dobry tuner dla starszej osoby?
    > Ważne aby:
    > 1. Tuner miał dobry pilot tzn. silny, duży oraz czytelny.

    Z tym kryterium chyba najlepiej Wiwa np HD90 - duże, kwadratowe
    klawisze, na dodatek białe są fluorescencyjne (świecą w ciemności)

  • 4. Data: 2014-05-16 16:09:01
    Od: <qwerty>

> [...]
    > będzie wychodził i sprawdzał czy na ekranie jest wciąż TVP1?
    > Jak nadawca przesunie kanały na inny MUX, nie dziw się, że dla tunera to

    Nie wiem jaka zmiana była na wiosnę ale tuner Cabletech urz0090 zmienia
    kolejność kanałów bardzo często, minimum raz w miesiącu przez ostani rok.
    Czasem po dłuższym wyłączeniu go z gniazdka potrafi wszystko poprzestawiać.

    Przecież każdy kanał ma chyba jakieś ID czy inny numer go indentyfikujący
    (choćby nazwa kanału), czy te numery są tak często zmieniane przez techników
    od DVB-T?

  • 5. Data: 2014-05-16 16:12:00
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-05-16 16:09, qwerty pisze:
    > Przecież każdy kanał ma chyba jakieś ID czy inny numer go
    > indentyfikujący (choćby nazwa kanału), czy te numery są tak często
    > zmieniane przez techników od DVB-T?

    Jak jest spis kanałów, to np. widać kanał 801 - program I lub TVN, więc
    powinien rozpoznawać po tym identyfikatorze

  • 6. Data: 2014-05-16 16:26:32
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "sat_diver" <s...@s...info> napisał w wiadomości
    > Z tym kryterium chyba najlepiej Wiwa np HD90 - duże, kwadratowe klawisze,
    > na dodatek białe są fluorescencyjne (świecą w ciemności)

    I dodatkow nowa Wiwa ma pilot Memo Control z możliwością zaptrogramowania
    przycisków z pilota telewizora. :-)

  • 7. Data: 2014-05-17 14:15:23
    Od: <qwerty>

    Wczoraj przeglądałem internet i znalazłem dekoder Opticum GLOBO HD N3,
    ciekawostką jest, że jest to dekoder certyfikowany, ponadto czcionki menu są
    duże i ładne. Czy ktoś z Was ma taki dekoder, czy sprawia on jakieś
    problemy, czy lista kolejności progamów zmienia się samoczynnie?

  • 8. Data: 2014-05-17 20:29:01
    Od: on <o...@o...no>

    > dekoder certyfikowany

    Czy mógłbyś nam przybliżyć na czym polega to "certyfikowanie".
    Kto i w jakim zakresie go certyfikował?

  • 9. Data: 2014-05-20 19:49:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    qwerty pisze tak:

> [...]
    > czcionki menu są duże i ładne. Czy ktoś z Was ma taki dekoder, czy
    > sprawia on jakieś problemy, czy lista kolejności progamów zmienia

    Ja mam dwa takie N3 "w tzw opiece" u starszych ludzi ale nie
    powiedziałbym że czcionki są wypasione :) Na 21 calach CRT są
    chudziutkie i słabo widoczne.

    Lista się nie zmienia. Włączone sortowanie wg "kanały SD" Jeśli coś
    mieszają na muxach to kanał ginie całkiem lub traci dźwięk.

    Trzeba wtedy odświeżyć kanały przeszukując automatycznie pasmo i
    wszystko jest super do następnego mieszania.

    Przy słabej antenie (dwa druty 4mm2 po 30cm) w pionie, 6km od
    nadajnika, okna od złej strony, dom 100 lat z cegły, jeszcze poprawnie
    odbiera.

    Jest jednak na tej "antenie" wrażliwy na zapalarkę do gazu, piec c.o.
    odkurzacze, wiertary itp. Na sekundę zamraża obraz.

    Generalnie jest nieźle. Kupiłbym go jeszcze raz.

    --
    Piter