  • 1. Data: 2014-05-07 18:45:11
    Temat: Tuner dvbt nie widzi Mux3
    Od: z <...@...pl>

    Tuner dwugłowicowy usb (nie najtańszy) pracował ponad rok na dość
    porządnie zrobionej instalacji zewnętrznej.
    Od kilku dni zaczęło się coś dziać. Nie jestem pewien ale chyba była
    jakaś konserwacja nadajnika a może zbieg okoliczności.
    Tuner nie znajduje Mux3. Reszta działa jak zawsze na 100% sygnale.
    Nadajnik na pewno nadaje (dzwoniłem po ludziach) a inne tunery
    stacjonarne też w porządku z tą samą anteną. One zawsze sobie lepiej
    radzą. Sprawdzałem na innym kompie i tunerze do obsługi tunera i to
    samo. Lublin, Piaski mux3 kanał 23.
    Zepsuł mi się tuner (już sobie wyobrażam problemy z reklamacją) czy coś
    się zmieniło nagle nadawaniu dvb-t?

  • 2. Data: 2014-05-07 19:25:03
    Temat: Re: Tuner dvbt nie widzi Mux3
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 07.05.2014 18:45, z wrote:

    > Zepsuł mi się tuner (już sobie wyobrażam problemy z reklamacją)

    Jak mozesz pozycz od sasiada na chwile tuner i sprawdz.

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 3. Data: 2014-05-07 20:55:23
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2014-05-07 18:45, z pisze:
> [...]
    > jakaś konserwacja nadajnika a może zbieg okoliczności.
    > Tuner nie znajduje Mux3. Reszta działa jak zawsze na 100% sygnale.

    Przestaw antenę nieco.
    Znajomy niedawno "zgłosił" mi takie samo uszkodzenie. Okazało się że u
    niego mux3 padł po uruchomieniu w okolicy kolejnego nadajnika sieci SFN.
    Tuner po tym potrafił do 5 minut "szukać" sygnału wyświetlając "brak
    sygnału" - po czym (po kilku minutach) sygnał się pojawiał i to na 100%
    jakości.
    Niewielka korekta ustawienia anteny rozwiązała problem.

    --
    B.G

  • 4. Data: 2014-05-07 21:32:46
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Dziwnie zbiegło to się z uruchomieniem kolejnych (dodatkowych) nadajników
    MUX3 (np. Lublin Boży Dar na k.23).
    Wiele tunerów, szczególnie tych tańszych, nie radzi sobie z SFN.

  • 5. Data: 2014-05-07 23:18:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-07 21:32, Ktos pisze:
    > Dziwnie zbiegło to się z uruchomieniem kolejnych (dodatkowych) nadajników
    > MUX3 (np. Lublin Boży Dar na k.23).
    > Wiele tunerów, szczególnie tych tańszych, nie radzi sobie z SFN.

    Człowiek uczy się całe życie.
    To SFN wygląda na kretyński wynalazek który nie może się udać :-)
    Ludziom zazwyczaj się nie udaje takie zgranie, wyrównanie, dopracowanie,
    przemyślenie pokrycia obszaru z uwzględnieniem odbić...
    A już na pewno nie w Polsce ;-)
    Mój tuner kosztował aż 100 zł :-) a kiedy go kupowałem do głowy mi nie
    przyszło szatańskie SFN. Jeśli tunery sobie nie radzą to kto je dopuścił
    do sprzedaży?
    Dzięki za wskazówki. Będę kręcił anteną wcześniej pieczołowicie
    ustawioną. Sygnał 100% a nie pooglądasz. Cyfryzacja sracja :-)

  • 6. Data: 2014-05-08 16:09:51
    Od: z <...@...pl>

    Dzięki za pomoc. Tuner niby sprawny ;-)
    Generalnie jestem załamany. :-(
    Jakość się pogorszyła (więcej przycięć), przełączanie kanałów się
    wydłużyło, soft zrobił się jeszcze bardziej niestabilny.
    W sumie zależało mi tylko na tych dwóch kanałach HD jako wspomożenie
    satelity jak się robi walka o pilota bo na resztę tego badziewia nie ma
    co patrzeć. :-)

  • 7. Data: 2014-05-08 16:37:41
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    >W sumie zależało mi tylko na tych dwóch kanałach HD jako wspomożenie
    >satelity jak się robi walka o pilota bo na resztę tego badziewia nie ma
    >co patrzeć. :-)

    To jak zależy tylko na MUX3,a sygnał jest silny to spróbuj:
    -odłączyć antenę
    -włożyć do gniazdka kawałek drutu (20cm), śrubokręt, etc i wtedy przeskanuj,
    czy nie złapiesz sygnału.

    Jak masz blisko lokalny nadajnik, to wystarczy do odbioru a tuner nie będzie
    głupieć od nadmiaru szczęścia sygnałowego :-)

  • 8. Data: 2014-05-08 20:00:55

    W dniu 2014-05-08 16:37, Ktos pisze:
    > Jak masz blisko lokalny nadajnik, to wystarczy do odbioru a tuner nie będzie
    > głupieć od nadmiaru szczęścia sygnałowego :-)

    Nic nie wychodzi.
    20km od nadajnika 100kW (Piaski) a 3 kilometry od nadajnika 0,7kW (Rabbego)
    Kto to wymyślił?