  • 11. Data: 2010-01-20 20:35:41
    Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 17:05:55 +0100, Marcus napisał(a):

    > 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom
    > zużycia gazu?
    Kierowca.

    > 4. Czy można "miksować" elementy poszczególnych instalacji?
    Tak.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 12. Data: 2010-01-20 20:48:44
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > A wiec tak....
    > 1. i 2. Czy kto z Was wie czemu ceny LPG tak szalej (na Shellu
    > widzialem dzis 2,36) i czy widac koniec tego szalenstwa?

    e tam, w GOP dzisiaj widzialem ze dwie stacje za 1,99zl
    Oczywiscie na Shellu jest po 2,22zl ale na Shellu u nas gaz zawsze był
    najdroższy.

    > 3. Ktory element instalki LPG w najwiekszej mierze odpowiada za poziom
    > zuzycia gazu?

    Parownik, chociaz jak masz zasyfiony filtr powietrza to też potrafi
    niezle namieszać, no ale to nie jest czesc instalacji LPG

    > 4. Czy mozna "miksowa " elementy poszczegolnych instalacji?
    niektore elementy mozna.

  • 13. Data: 2010-01-20 21:13:06
    Od: jack <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 16:35:16 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Bo jest zimno.
    > Gazu używa się do grzania, więc ceny podążająza popytem.

    Oraz albo przedewszystkim zmienia się proporcja propanu/butanu w mieszance
    ma to związek z temperaturami - więcej jest tego droższego w zimie

  • 14. Data: 2010-01-20 21:29:58
    Od: JohnyK <j...@t...pl>

    On 19 Sty, 17:05, Marcus <m...@a...pl> wrote:
    > Witajcie!
    >
    > A wi c tak....
    > 1. i 2. Czy kto z Was wie czemu ceny LPG tak szalej (na Shellu
    > widzia em dzi 2,36) i czy wida koniec tego szale stwa?

    I tylko na Shellu. Zauważ, że oni są w trakcie "promocji" obniżającej
    cenę litra paliwa o 25 groszy za każde zużyte 8 punktów. Więc musieli
    podnieść ceny w kosmos, by po sprzedaży wyjść na swoje.

    JK

  • 15. Data: 2010-01-21 00:58:55
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Oraz albo przedewszystkim zmienia się proporcja propanu/butanu w mieszance
    > ma to związek z temperaturami - więcej jest tego droższego w zimie
    Byś się zdziwił.

  • 16. Data: 2010-01-21 07:50:37
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Marcus* napisal(a) w news:hj6t0u$qks$1@newsread1.aster.pl:
    > Chodzi mi głównie o to, że instalka, którą przejąłem wraz z autkiem jest -
    > na moją wiedzę - nie najwyższych lotów. Ot, KME Diego + parownik (czy jak
    > to się zwie) Silver. Wtryski to żółte Valteki. I z tego co wiem, np. na
    > Stagu ludziska potrafią zejść do 14 l po mieście, a mnie wychodzi ok. 20,
    > z tendencją do przekraczania tej wartości.
    > Autko to Nissan Maxima z silnikiem 3-litrowym.

    A jak kształtuje się spalanie tego auta w trasie? Poprawne czy również
    zawyżone?
    Jeśli faktycznie to auto powinno palić mniej to pierwszym krokiem powinna
    być regulacja instalacji.

    Pozdr

  • 17. Data: 2010-01-21 10:04:29
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Właściwa regulacja będzie niemożliwa przy zepsutym sprzęcie,
    > zatem auto pójdzie do dalszej diagnozy i problem wyjaśni się.
    > Dlatego od regulacji/diagnozy zacząć należy, a nie od wymieniania
    > w ciemno elementów na bardziej renomowane...

    Regulacja i tzw "diagnoza" u 95% gaziarzy w większości spełza na kup se
    nowy parownik. Osobiscie znam jedną no może dwie uczciwe i naprawdę
    znające się dobrze na LPG osoby w Bydgoszczy reszta to mniejsi lub
    więksi nie chce powiedzieć partacze ale nieporofesjonalni diagności.

  • 18. Data: 2010-01-21 10:05:58
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > Oraz albo przedewszystkim zmienia się proporcja propanu/butanu w mieszance
    > ma to związek z temperaturami - więcej jest tego droższego w zimie

    Pobożne życzenia.....

    Powiedzmy że tak być powinno bo butan to tylko wypełniacz ale jaki gaz
    jest każdy widzi

  • 19. Data: 2010-01-21 11:50:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    szymo pisze:

> [...]
    > znające się dobrze na LPG osoby w Bydgoszczy reszta to mniejsi lub
    > więksi nie chce powiedzieć partacze ale nieporofesjonalni diagności.

    Sam mam krytyczne zdanie o gazownikach, ale ja bym ich tak w czambuł
    nie potępiał - może przemawia przez nich doświadczenie?
    Np. wiedzą że po wymianie danego typu parownika po X latach eksploatacji,
    jest statystycznie duża szansa na ustanie problemu, a bez wymiany można
    i godziny spędzić na diagnozowaniu, za które klienci nie są zbyt
    chętni za płacić?

    Ale jeśli znasz te uczciwe i znające się na LPG osoby, to czemu nie
    wybierzesz się właśnie do nich?

  • 20. Data: 2010-01-21 11:51:59
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Jakub Witkowski pisze:

> [...]
    > chętni za płacić?
    >
    > Ale jeśli znasz te uczciwe i znające się na LPG osoby, to czemu nie

    Jeżdzę tylko do nich :)