eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTrzęsie przy hamowaniu z duzych predkosciRe: Trzęsie przy hamowaniu z duzych predkosci
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Trzęsie przy hamowaniu z duzych predkosci
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5a683966$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uelhkquyynya.j3l65f485y60$.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    <1y0erebzmfw3x$.zo3vqxtva904$.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    Date: Thu, 25 Jan 2018 23:58:11 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 31
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.39.15
    X-Trace: 1516921287 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 647 89.64.39.15:4601
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623426
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 25 Jan 2018 14:12:56 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Zaczynamy od podstaw.

    Podstawa to jest taka, że należy przeczytać instrukcję obsługi.
    I zwłaszcza te punkty których się nie rozumie co do celu i istoty stosować
    najskrupulatniej.

    Bo jak już się rozumie o co chodzi z unikaniem silnego czy długiego
    hamowania 200-300km, to oczywiście można świadomie dotrzeć klocki szybciej.

    > Po co ma sie klocek dopasowac do tarczy?

    Po to żeby nacisk rozkładał się równo na całej ich powierzchni.
    Najbardziej krzywy zazwyczaj jest zacisk (nierównoległość płaszczyzn
    dociskania klocków), ale też klocki nie są jakieś szczególnie precyzyjne.
    Nowe tarcze z precyzją stoją trochę lepiej (oczywiście pod warunkiem że są
    nowe, bo jednak zazwyczaj jedna tarcza wystarcza na 2-3 komplety klocków).


    Jeśli się tego nie zrobi, a po wymianie od razu zrobi "test", to całe
    ciepło wydzieli się tylko na niewielkiej powierzchni styku, doprowadzi do
    dużych różnic temperatury promieniowo w objętości tarczy i ją powygina,
    albo "zahartuje" w niej naprężenia które będą ją giąć w zależności od
    temperatury.

    Natomiast poprawne dotarcie klocków, powoduje że potem można hamulce
    obciążać tak że świecą, iskrzą i płoną i mimo tego nic nie bije nawet jak
    się na takich wpada do wody.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: