  • Data: 2013-01-26 10:42:19
    Temat: Re: Trzebielino
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 26 Jan 2013 10:15:31 +0100, Piotr Dmochowski napisał(a):

    > Może chodzi o też o sposób pobierania energii - przez dławiki pobierana
    > jest moc bierna, i to widać na rachunku za prąd.
    > Lampa LED z dobrym zasilaczem może pobierać niewiele mniej prądu (w
    > sensie całkowitej mocy) ale za to tańszego prądu, i dlatego w
    > księgowości jest taka różnica,

    Byc moze, ale chyba i do sodowek sa nowoczesne stateczniki elektroniczne
    o wiekszej sprawnosci i lepszym PFC ... a przeciez taka lampe mozna tez
    skompensowac kondensatorem bez problemow.

    A propos - licznik energii biernej zliczy odchylke od idealnej sinusoidy,
    ale bez przesuniecia fazy ? A powszechnie obecnie stosowane elektronicze to
    zlicza ?

    > a że dziennikarze czy inny wyrobnicy nie
    > wnikają w takie "niuanse" to już inna bajka.

    Nawet im sie nie mowi :-)

    J.