  • Data: 2013-01-26 11:56:23
    Temat: Re: Trzebielino
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 26 Jan 2013 11:13:14 +0100, Piotr Dmochowski napisał(a):
    > I wtedy okaże się że zamiast 55% jest np. tylko 15% albo i mniej, i jak
    > to by wyglądało w katalogu ;) Zresztą Philips we własnych statecznikach
    > takie kondensatory montuje , i wtedy to jest green i eco, ale ile można
    > zarobić na stateczniku, a ile na kompletnej lampie.

    A tak swoja droga to jestem ciekaw jaka jest zywotnosc tych elektronicznych
    statecznikow ... i tych lamp LED. Beda te deklarowane dziesiatki tysiecy
    godzin, czy padna po 3-5 latach, jak sie gwarancja skonczy ...

    > Producent dobiera przykłady i technologie tak jak mu najlepiej pasuje,
    > tu coś przemilczy, tam coś uprości i wyniki są. Pytanie czy władze gminy
    > miały świadomość co naprawdę kupują i jakie są inne opcje. Czy miały po

    Ty sie spytaj ile dostaly dofinansowania od unii ... choc mysle ze taka
    informacja by sie pochwalili, moze nawet obowiazkowo.

    > swojej stronie kogoś kto to wszystko ogarnia i jest w stanie sensownie
    > to ocenić i doradzić, czy wystarczyły tylko kolorowe foldery ze słupkami
    > od sprawnego handlowca.

    Latarnie mieli, to i jakiegos kierownika od nich mieli, aczkolwiek
    kierownik moze byc od drog, a elektryk od wymiany "zarowek".

    Kolorowe slupki mogly przekonac, jesli z nich wynikalo ze inwestycja zwroci
    sie w 4 lata. Ale tu chyba Philips musialby sypnac kasa ... i moze sypnal,
    dla promocji.
    A dodatkowo moze musieli juz lampy stare wymieniac, i wtedy koszta troche
    inaczej wygladaja. Dodawszy pozniejszy koszt wymiany sodowek ... ale to
    mala gmina, tam koszty mniejsze ..

    Tak czy inaczej ... wydaje mi sie ze oprocz oferty przetarg jakis powinien
    byc. Nie wystarzy ze przyjedzie sprawny handlowiec ... choc jesli ma 20%
    prowizji, to dalej to juz wojta glowa, zeby to jednak kupic :-)

    > Pewnie jakieś oszczędności będą, ale jeżeli ich większość będzie
    > wynikiem przyciemnienia świateł w środku nocy, no to szału nie ma.

    No ale tez gmina nie musi byc stale oswietlona, jesli mozna to zrobic
    oszczedniej i np automatycznie z czujkami ruchu .. tylko ze u nas prad w
    nocnej taryfie tani :-)

    J.