  • 11. Data: 2015-11-17 10:24:44
    Temat: Re: Tryb XP na Windows 10?
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2015-11-16 o 10:51, Jacek pisze:
    > Jeżeli nie ta grupa, to gdzie pisać?
    > Pytanko mam takie: czy w Win10 jest tryb XP?
    > Mam program Corela, który działa tylko w Windows XP i liczę na to, że
    > gdy zmienię obecnie używaną siódemkę na 10, to będę mógł go używać.
    > Jacek

    Tak z ciekawości - jaka to wersja Corela?

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 12. Data: 2015-11-17 11:21:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-17 o 07:56, jureq pisze:

    > Na pewno nie znasz się na prawie dotyczącym legalności oprogramowania

    Z tym "na pewno" można polemizować.
    Jakieś konkrety?

    Tylko nie pisz o prawie amerykańskim i o klauzulach abuzywnych w świetle
    prawa polskiego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2015-11-17 14:47:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Chris napisa?(a):

    > Napisz do supportu Corela czy twoja wersja będzie chodzić na W10.

    Na W10 działa oficjalnie X7 a nieoficjalnie X6.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 14. Data: 2015-11-17 15:07:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2015 11:21:50 +0100, Adam napisał(a):

    > Z tym "na pewno" można polemizować.
    > Jakieś konkrety?
    >
    > Tylko nie pisz o prawie amerykańskim i o klauzulach abuzywnych w świetle
    > prawa polskiego.

    Z tego co wiem, jak na razie nikt jeszcze nie dowiódł (przed sądem), że w
    Polsce warunki licencji OEM Microsoftu nie obowiązują. Gdy się komuś coś
    takiego uda, to uznam że bez ryzyka prawnego można przenosić system z
    jednego fizycznego komputera na maszynę wirtualną w innym.

  • 15. Data: 2015-11-17 15:17:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jureq napisa?(a):

> [...]
    > takiego uda, to uznam że bez ryzyka prawnego można przenosić system z
    > jednego fizycznego komputera na maszynę wirtualną w innym.

    Wskaż więc chociaż jeden wyrok, gdzie kogoś za taki czyn ukarano.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 16. Data: 2015-11-17 16:44:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-11-17 o 15:07, jureq pisze:

> [...]
    > takiego uda, to uznam że bez ryzyka prawnego można przenosić system z
    > jednego fizycznego komputera na maszynę wirtualną w innym.

    Pierdolisz jak potłuczony.
    Ale może jestem jednak w błędzie i wykażesz że mikrysoft już
    dowiódł przed polskim sadem że przeniesienie systemu z komputera
    na maszynę wirtualną jest bezprawne.
    Wykażesz ?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2015-11-18 16:04:45
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Po aktualizacji z Windows 7 do nowszego systemu tracisz dostęp
    > do tych wirtualek z XP Mode.

    Ale można wirtualkę odpalić pod VMware albo Virtual Box...

    --
    Wiktor S.

  • 18. Data: 2015-11-18 16:23:09
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 18.11.2015 o 16:04, Wiktor S. pisze:

    > Ale można wirtualkę odpalić pod VMware albo Virtual Box...

    Skąd weźmiesz instalkę i licencje na ten system wirtualny?

    Prawo do korzystanie z XP Mode jest przywilejem
    wynikającym z tego że używasz Windows 7 Profesional,
    Enterprise lub Ultimate.
    Gdy zmienisz system na Windows 10 to tracisz ten przywilej.

    --
    Robert

  • 19. Data: 2015-11-19 18:21:35
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Prawo do korzystanie z XP Mode jest przywilejem
    > wynikającym z tego że używasz Windows 7 Profesional,
    > Enterprise lub Ultimate.
    > Gdy zmienisz system na Windows 10 to tracisz ten przywilej.

    Mam wątpliwości. Aktualizując Windows 7 do 10 nie tracisz licencji na
    Windows 7. Więc licencja na wirtualnego XP-ka jest nadal ważna.

    Być może licencja ta wymaga, by XP był uruchamiany pod Windows 7 (wtedy,
    jeśli sprzęt wydoli, można pod 10 odpalić wirtualny Windows 7 a pod nim
    wirtualny XP) - ale to zależy jak ta licencja jest dokładnie skonstruowana,
    i jak się ma do tego zapisu polskie prawo.

    W najgorszym przypadku, jest to użytkowanie niezgodne z licencją, a nie bez
    licencji.

    --
    Wiktor S.

  • 20. Data: 2015-11-24 21:30:22
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Winkler" <n...@n...org> napisał w
    news:5649e0f3$0$687$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : (...)
    : > "Robert Winkler" <n...@n...org> wrote in message
    : > news:5649aa56$0$694$65785112@news.neostrada.pl...
    : >>
    : >> XP Mode był dostępny TYLKO w Windows 7 Professional,
    : >> żadna późniejsza wersja systemu nie ma już tej funkcji.
    : >
    : > a co w sytuacji gdy chcę zrobić upgrade z win7 z trybem XP do Win10 ?
    : > tracę wszystko co miałem na XP?
    : >
    :
    : Po aktualizacji z Windows 7 do nowszego systemu tracisz dostęp
    : do tych wirtualek z XP Mode.
    :

    Przypinam się do tematu, choć mam problem nieco inny. Od niedawna się
    przesiadłem z Win XP na siódemkę (Professional), na nowej maszynie (no, prawie,
    bo to z "second hand") kompie na intelowskim Q8300. Póki co o 10-ce nie myślę,
    a jeszcze z tą 7-ką słabo sobie radzę, więc muszę spytać starych wyjadaczy:

    Czy w niej "wirtualizacja XP" jest tym samym, co "uruchomienie danego programu w
    trybie zgodności z XP"? Bo próbuję zainstalować na 7 program, który mi pod
    XP-SP3 chodził, a na 7-ce go nie mogę *zainstalować*. Nazywa się on Q-Plus
    Bridge, dość leciwy, jeszcze z epoki gdy XP był nowinką. Jest na krążku CD,
    wybieram dla jego pliku instalacyjnego tryby (różne) zgodności: a to 95/98/Me
    (jedna opcja), a to NT/2000/XP (druga możliwość. Więcej już ten instalator nie
    przewiduje). Podobne "zgodności" ustawiam we właściwościach instalatora na
    kompie, zapuszczam i... kicha! Wyskakuje mi komunikat o błędzie, mniej więcej
    taki, że program wymaga wersji O-eSu takiej, jak powyżej wymieniłem. Nie wiem
    nawet, czy to komunikat instalatora, czy tej 7-ki...

    Hm, zgaduję, że jednak czymś mocno odmiennym jest uruchamianie programu, a co
    insze, gdy się cosik instaluje, i podczas tego dokonywane są różne wpisy w
    rejestrze. Jeśli "tryb zgodności" jest nie-do-końca zgodny, to czy jest jeszcze
    jakaś inna możliwość, aby jednak tego Bridge uruchomić? Dodam, że o
    wirtualizacji jeszcze nie wiem nic, więc chętnie wy-czytam "co wiedzieć
    warto"...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.