  • 1. Data: 2015-11-17 16:20:19
    Temat: Crucial - różnice między kośćmi pamięci
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Potrzebuję wymienić w dwóch komputerach w biurze (DELL Vostro 260s)
    kości pamięci. Znalazłem takie zamienniki -

    <http://eu.crucial.com/eur/en/vostro-260s/CT5666459>
    <http://eu.crucial.com/eur/en/vostro-260s/CT2270232>

    Zastanawiam się, czym one sir różnią - prócz ceny, bo ta druga jest
    droższa o 3 euro.

    Czytam opis, czytam specyfikację i wszystko jest to samo. Ktoś wie jakie
    różnice mogą w nich być?

    W komputerach zainstalowane są fabrycznie 4GB RAM (w każdym po dwa
    moduły 2x 2GB Nanya Technology NT2GC64B88G0NF-CG DDR3-1333 / PC3-10600
    SDRAM UDIMM ECC: No z CL 9 na mnozniku 667 w trybie dual channel.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2015-11-17 23:15:45
    Temat: Re: Crucial - różnice między kośćmi pamięci
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-11-17 16:20, Krystek pisze:
> [...]
    > moduły 2x 2GB Nanya Technology NT2GC64B88G0NF-CG DDR3-1333 / PC3-10600
    > SDRAM UDIMM ECC: No z CL 9 na mnozniku 667 w trybie dual channel.

    No i teraz mam jeszcze zagwozdkę: płyta główna w tym modelu jest oparta
    na chipsecie Intel H61, który obsługuje kości pamięci taktowane 1333.
    Pytanie, czy jeśli wstawię kość taktowaną na 1600 to zadziała mi w tym
    sprzęcie? Tzn. czy przetaktuje się w dół?

    Bo znalazłam fajną i niedrogą kość, którą chwalą w komentarzach: Crucial
    8GB kit 4GBx2 DDR3 Ballistix Sport UDIMM (BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU) - (tu
    link do Ceneo -
    <http://www.ceneo.pl/15590228>))

    Ale znalazłem też informacje o niej, że ta kość pracuje natywnie w 1600
    a nie jak większość jest przetaktowywana z 1333 w górę, więc nie wiem,
    czy komputer to łyknie.

    Kość pamięci 1600 zadziała na płycie z 1333 max?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2015-11-18 09:51:31
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 17 Nov 2015 23:15:45 +0100, Krystek napisał(a):

> [...]
    > Pytanie, czy jeśli wstawię kość taktowaną na 1600 to zadziała mi w tym
    > sprzęcie? Tzn. czy przetaktuje się w dół?

    Dokładnie tak to działa.

> [...]
    > czy komputer to łyknie.
    >
    > Kość pamięci 1600 zadziała na płycie z 1333 max?

    Tak.

    [ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ myśli, że to świat kręci się ]
    [ wokół niego. (Faldheim) ]

  • 4. Data: 2015-11-18 12:57:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2015 23:15:45 +0100, Krystek napisał(a):

    > Pytanie, czy jeśli wstawię kość taktowaną na 1600 to zadziała mi w tym
    > sprzęcie? Tzn. czy przetaktuje się w dół?

    1. Nie kość tylko moduł. Kości to takie małe czarne których jest kilka
    na module.
    2. Tak, będzie działać. Może nawet z krótszymi czasami.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 5. Data: 2015-11-18 15:50:29
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > 1. Nie kość tylko moduł. Kości to takie małe czarne których jest kilka
    > na module.
    > 2. Tak, będzie działać. Może nawet z krótszymi czasami.

    Moduł, moduł :) OK. No to - ryzyk fizyk, zaryzykuję. Mała szansa, że nie
    zadziała (odpukać!). Chyba, że ktoś widzi jakieś przeciwskazania i zna
    przypadki ze swojego doświadczenia, że coś może nie banglać.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2015-11-18 20:02:56
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-11-18 15:50, Krystek pisze:

    > Moduł, moduł :) OK. No to - ryzyk fizyk, zaryzykuję. Mała szansa, że nie
    > zadziała (odpukać!). Chyba, że ktoś widzi jakieś przeciwskazania i zna
    > przypadki ze swojego doświadczenia, że coś może nie banglać.

    Powiedz sprzedawcy, że zwracasz jeśli nie zadziała. Problemów pewnie nie
    przysporzy.

    --
    animka

  • 7. Data: 2015-11-23 00:45:49
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > Moduł, moduł :) OK. No to - ryzyk fizyk, zaryzykuję. Mała szansa, że nie
    > zadziała (odpukać!). Chyba, że ktoś widzi jakieś przeciwskazania i zna
    > przypadki ze swojego doświadczenia, że coś może nie banglać.

    Spieszę donieść, że zakupione Cruciale [Crucial 8GB kit 4GBx2 DDR3
    Ballistix Sport UDIMM (BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU)] zostały zainstalowane w
    dwóch DELL-ach Vostro 260s i płyta główna każdego z tych komputerów
    wykryła je bez problemów. Prewencyjnie jednak wcześniej (z poziomu
    Windows za pomocą odpowiedniego programu)zaktualizowałem BIOS. Na płycie
    głównej była wersja A04 a najnowsza dla tego modelu to A10.

    System włączył je na 1333 MHz. W BIOS-ie nie ma możliwości zmiany
    ustawień taktowania prędkości pamięci i podzespołów.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/