  • 21. Data: 2009-05-30 23:13:01
    Temat: Re: Trwałość zapisu na HDD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" gvsair$ncj$...@o...de

    > Moja wrozka ma dzis wolne, wiec niestety nie udziele informacji, co bylo popsute ;)

    A ładna ta Twoja wróżka? Może mi ją podeślesz do łóżka? :)
    Tylko niech mi czarnego kota do domu nie przynosi...
    Szklana kula wystarczy... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2009-06-01 17:54:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" gvpk77$n89$...@i...gazeta.pl

    > Pozostawiam to pod rozwagę tym, którzy wierzą bezgranicznie dyskom. :)

    Wygląda na to, że winny jest dysk (oczywiście przejściówka może być
    popsuta niezależnie od dysku) jako że psują się wciąż te same pliki. :)
    Może nawet nie tyle psują, co są różnie odczytywane.

    No i z nagrywarką DVD ta przejściówka pracuje poprawnie.
    I dysk, i nagrywarka łączy się z przejściówką poprzez tę
    samą PATAlogię, z tym że dysk pracuje w wyższym UDMA. :)
    Oczywiście w obu przypadkach przejściówka łączy się
    z notebookiem tak samo.

    Ciekawostka -- znaczna część JPG po zmianie jednego bajtu wygląda tak,
    jak przed zmianą tegoż bajtu. :) Czy w tej sytuacji można już mówić
    o utracie danych, czy jest za wcześnie na takie stwierdzenie? Jak kartka
    urzędowego papieru nieco zżółknie, nie mówimy o utracie danych. ;)

    Na wszelki wypadek zauważę, że na tym dysku mam śmieci i bawię się
    tymże dyskiem tylko po to, aby go wstawić do innego komputera, gdzie
    w mym zamyśle dysk ów ma pracować jako jedyny dysk... Nie zależy mi
    na tych danych. :)

    Wracając do przejściówki -- pracowała już z powodzeniem z SATAnistycznym
    Skorpionem, który teraz jest w czeluściach notebooka. :)

    A i dysk pracował przed rokiem poprawnie, bez wykazywania jakichkolwiek
    odchyłek od poprawności. :) Możliwe, że zaszkodziła mu podwyższona temperatura. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2009-06-01 20:38:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" h0158b$g18$...@i...gazeta.pl

    > A i dysk pracował przed rokiem poprawnie, bez wykazywania jakichkolwiek
    > odchyłek od poprawności. :) Możliwe, że zaszkodziła mu podwyższona temperatura. :)

    Oczywista -- w tym miejscu rozchodzi się ;) o dysk Seagate 60 GB, nie o Skorpiona...

    [..] czy poda mu Skorpiona [..]

    Nic, tylko dodać czy dopisać -- gdy któreś z Was poprosi
    o HDD, czy sprzedawca poda mu Skorpiona WDC? ;)

    -=-

    Jak to jest, że w Polsce, gdzie niemal każdy wierzy w Chrystusa,
    tak źle można być obsłużonym w byle sklepie, gdzie na prośbę o coś
    dobrego czy smacznego można otrzymać coś obrzydliwego?...

    Tu podliżę się Miastu :) i zauważę, że niedawno poprosiłem w jego
    stacji o paliwo -- otrzymałem i wygląda ono na dobre oraz tanie. :)
    20 czy 30 groszy taniej niż w Orlenie -- to chyba dobra cena. :)

    -=-

    Za chwilę przejściówka posłuży mi do nagrania płyt na nagrywarce zewnętrznej...
    Na pierwszy ogień pójdzie od razu płyta z ,,górnej'' półki, czyli z serii,
    w której wszystkie płyty nagrywały się dotąd bardzo dobrze. :) 72 groszy
    (minus podatki) to chyba dużo, aby pokazać moją wiarę w dobre
    funkcjonowanie przejściówki... Zamierzam nagrać dziś dwie takie DVD...

    A co?! Jak szaleć, to szaleć!! ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2009-06-03 13:04:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" h01e9i$5hd$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > (minus podatki) to chyba dużo, aby pokazać moją wiarę w dobre
    > funkcjonowanie przejściówki... Zamierzam nagrać dziś dwie takie DVD...

    Płyty nagrały się bardzo dobrze, choć na ,,wysokości'' 1 GB są piki (po
    jednym na płycie) PIF -- ponoć typowe dla tej nagrywarki przy nagrywaniu
    z pełną szybkością. Przy mniejszej szybkości nagrywania jakość jest jeszcze
    lepsza -- w starym komputerze uzyskanie pełnej szybkości raczej ;) nie było
    możliwe. Czytanie z mniejszą (niż maksymalna) szybkość nie wykazuje już
    tych pików.

    Przejściówkę kupiłem za około 40 złotych w jakimś malutkim sklepiku.
    Taką samą widziałem wczoraj w sklepie ,,nie dla idiotów'', ale za
    89 złotych. W tym czasie dolary nie poszły w górę. :)

    Innymi słowy -- dysk nie trzyma zapisu (być może dlatego, że się przegrzał)
    w niektórych miejscach. Przejściówka wygląda na dobrą.

    Zabawne jest to, że gdy ją kupowałem, nie miałem nadmiaru surowców wtórnych
    (banknotów zwanych makulaturą i bilonu zwanego złomem nieszlachetnym)
    i w jednym ze sklepików nie chciano mi udzielić rabatu w wysokości
    kilkudziesięciu groszy, podczas gdy tuż obok kupiłem taką przejściówkę
    taniej (starczyłoby surowców) i zapłaciłem kartą...

    Przejściówka nie jest wygodna, bo ma ogonek w postaci kabelka SATAnistycznego
    (diabły są zwykle malowane z ogonami) który przeszkadza w podłaczaniu
    PATAlogicznych urządzeń -- zwłaszcza nagrywarki, gdzie zasilanie (molex?)
    jest blisko tasiemki sygnałowej. Poza tym przejściówka jest dobra.

    Dobry też jest notebook. Klawiatura trochę została ,,wyślizgana''
    palcami, ale pełni swoje funkcje bardzo dobrze -- znaczki są nadal
    czytelne, żaden z klawiszy nie zacina się...

    Nieprawidłowe złożenie plastyków poprawiłem i fragmenty
    obudowy notebooka ładnie do siebie pasują.

    ,,Myszka'' jest oklejana taśmami przeźroczystymi, często zmienianymi
    (jak pieluchy) dzięki czemu stale jest w dobrym stanie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2009-06-03 15:43:52
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Eneuel Leszek Ciszewski napisała na pl.comp.pecet:

    > Katuję dysk Seagate o pojemności 60 GB.
    > Podłączyłem go do notebooka za pomocą przejściówki i USB.
    >
    > Kopiuję pliki z partycji na partycję i sprawdzam...
    > Na niecałych 2 GB mam dwa pliki z błędami -- w każdym
    > po jednym bajcie przekłamanym...

    Mnie przy kopiowaniu przez USB często błędy się zdarzały na zupełnie
    sprawnym dysku. Weź i to pod uwagę ;]

    Marcin Kocur

  • 26. Data: 2009-06-03 19:12:35
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał:
    > Wygląda na to, że winny jest dysk (oczywiście przejściówka może być
    > popsuta niezależnie od dysku) jako że psują się wciąż te same pliki. :)
    > Może nawet nie tyle psują, co są różnie odczytywane.

    to że dyski padają jak muchy tp normalka i nie słuchaj tych przygłupuw co
    zachwalają hdd jako nośnik do arhiwizacji,
    dyski do tego się nie nadają, a dysk leżaćy gdzieś w szufladzie to już
    kompletna porażka bo jak ci w szufladzie padnie sektor to S.M.A.R.T ci tego
    sektora nie odczyta i nie przeniesie w inne miejsce,
    tak wiec jeśli arhiwizacja to tylko płyty i taśmy (i co najwyżej macierze
    dyskowe, ale to tylko dla działających dysków a nie leżących w szufladzie:O)

  • 27. Data: 2009-06-03 20:21:14
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Marcin Kocur wrote:

    > Mnie przy kopiowaniu przez USB często błędy się zdarzały na zupełnie
    > sprawnym dysku. Weź i to pod uwagę ;]

    Popsuty kabel?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 28. Data: 2009-06-03 21:21:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Papa Smerf" h06kal$r3$...@n...news.neostrada.pl

    > to że dyski padają jak muchy

    Może nie jak muchy, ale nie są odporne na przegrzewanie.
    Gdy SMART raportuje 54 stopnie, dysk może mieć lokalnie
    znacznie więcej niż dozwolone 55, a jeśli tylko co zbudził
    się z rocznej drzemki, może być po zapisie... Tak
    najwyraźniej jest u mnie.

    Mam w rękach termometr ;) i zauważyłem, że obudowa przekroczyła 60 stopni. :)
    Po tym właśnie dysk zaczął sypać błędami i powędrował na metalową puszkę. :)

    A piszę to wszystko q przestrodze -- dyski nie lubią:

    -- szoków termicznych
    -- wysokiej temperatury
    -- wibracji...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2009-06-03 21:25:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Kocur" h065ki$1i40$...@n...ipartners.pl

    > Mnie przy kopiowaniu przez USB często błędy się zdarzały na zupełnie
    > sprawnym dysku. Weź i to pod uwagę ;]

    Podpadasz mi od kilku lat, gdy nie wiedziałeś, że w BS czy MBR jest
    maszynowy kod do wykonywania, a zabierałeś głos jako ekspert dyskowy. :)

    Pisałem już, że przejściówka dobrze pracowała z nagrywarką, teraz
    dodam, że także z innym dyskiem (80 GB -- też Seagate) oraz z tym
    dyskiem (60 GB Seagate) zanim dysk przegrzał się. :)

    Należy sądzić, iż dysk jest nadal sprawny, choć zapis w niektórych
    miejscach nie może być odczytany poprawnie. Na razie nie chce się
    mi tego sprawdzać, ale może za jakiś czas wytnę w pień wszystko
    i zacznę gruntowne testowanie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2009-06-04 09:41:23
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> [...]
    >
    > Kopiuję pliki z partycji na partycję i sprawdzam...
    > Na niecałych 2 GB mam dwa pliki z błędami -- w każdym

    Ja miałem tak - kupiłem kieszeń na usb, włożyłem do niej dysk Segate
    500GB i co odczytałem jakiś większy plik z tego hdd to miał on inne md5
    (tak jakoś >300MB), podłączyłem dysk do tasiemki ata - wszystko gra,
    wymieniłem kieszeń na inna - te same problemy, oddałem kieszeń kupiłem
    samą przejściówkę na USB - znów problemy z md5. Zmieniłem zworkę w dysku
    chyba z cs na mastera albo slave i problem zniknął.

    pozdrawiam
    Jarek