  • Data: 2016-11-08 23:09:32
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 21:26:55 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Poszukaj w sieci, kiedyś interesowałem się TY i można było znaleźć
    > wyniki badań i na podstawie czego TY jako jedyny producent deklaruje
    > taką długą trwałość. Faktycznie od wielu lat do backupowania używamy
    > tylko TY (około 100 płyt miesiecznie) i nie kojarzę ani jednej, żeby
    > była trefna.

    Tyle że to jak z prawdziwą miłością. Dowiadujesz sie że była prawdziwa i dozgonna jak
    jej juz nie ma :)

    Nadal jak sie jednak okaże że płyta padnie to producent cie nie poratuje niczym innym
    niż nowym czystym nośnikiem i laurką z przeprosinami. Ba! pewnie nawet przysle tych
    nośników całą paczke żeby ci smutno nie było.
    Ale danych nie odzyska ano on ani ty.

    Jak bedę miał czas to zerkne na moje zasoby plyt cd firmy hawk i esperanza :)
    Wcale bym sie nie zdziwil jakby też sie dobrze trzymały.
    Ale ja bym im nie wierzył i nie wierzę.

    Dlatego sugeruję trzy dyski plus nosnik optyczny (jako niewrażliwy na wirusy
    szyfrujące i ludzki błąd w postaci rm -rf

    Ja nie przeczę że warto zapisywać dane na plytach. Ale nie jako jedyne miejsce
    backupu. I to nawet nie jesli dwa-trzy razy zapiszesz te dane na dwu-trzech różnych
    płytach.

    Powód jest prosty:
    Hdd jak padnie to wiesz ze pada i wiesz gdzie masz kopię tych danych. A wlasciwie
    jeszcze dwie kopie.
    I bez problemu tworzysz ponownie trzecią kopie po padzie tego dysku.

    Jak padnie płyta to nie wiesz dopóki nie próbujesz jej odczytać.

    Ot, cała filozofia.