  • Data: 2010-07-03 17:50:23
    Temat: Re: Trwałość monitorów LED/CCF?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > No to przy okazji taka zagadka. Mam (miałem) monitor Belinea 101903.
    > Z taką przypadłością, że gdy temperatura otoczenia wzrasta powyżej 25°C,
    > a on sobie dłużej popracuje, to się nagle wyłącza.

    Cześć!
    Trudno powiedzieć, czy to pomoże ale co tam - zastanów się.
    Komputer Dell. Służbowy desktop. Cały czas podłączony do zasilania,
    wyłączany przyciskiem na obudowie ale zasilacz jest pod napięciem, czyli
    pracuje w nim przetwornica standby. Po kilku latach pracy, pewnego dnia
    nie mogłem go z rana włączyć. Zgłaszam informatykom, odłączam kable i
    przygotowuję do zabrania. Wpadłem na pomysł, że jeszcze raz sprawdzę i
    ... ruszył. Działa, wyłączony nie chce ponownie ruszyć. Przetestowałem i
    okazało się, że wystarczyło odłączyć zasilanie na minimum 20 minut a
    ponownie ruszał po podłączeniu. Fizycznie odłączyć - od gniazdka.
    Uszkodzone było to co w wielu innych padniętych Dellach, czyli
    kondensatory w przetwornicy standby. Objawy są różne ale najczęściej
    właśnie one padały. Te przetwornice obrywają, bo ciągle pracują a
    wyłączony wentylator ich nie chłodzi.
    U Ciebie stawiam na podgrzany kondensator, któremu akurat przekroczyłeś
    w ten sposób graniczne parametry i padł definitywnie.
    Pomiar pojemności, ESR i winowajca powinien się odnaleźć. Ewentualnie
    pryśnij zamrażaczem albo trochę spirytusu i dmuchać strumieniem zimnego
    powietrza z suszarki, czy jakimś sprayem. Cokolwiek, co potrafi mocno,
    miejscowo ochłodzić.
    Jeszcze jedno - po sąsiedzku również padł ten sam model Della.
    Oczywiście zaoferowałem się, że go włączę. 20 minut czekania i nadal nie
    rusza. Oprócz wyłączenia i włączenia prądu pomogło wyłączenie kabla do
    sieci LAN. Nie miał ekranu, więc gdzie tu do licha powiązanie z
    zasilaczem? To był zasilacz. Abrakadabra, albo coś jeszcze?
    Maciek