  • Data: 2010-07-04 10:47:17
    Temat: Re: Trwałość monitorów LED/CCF?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo napisał:

    > Interesujące... może się w środku rozwarstwił czy coś.

    W środku nie musiał, ale taki rezystor rzeczywiście ma strukturę warstwową.
    Z tego co pamiętam, na początku wyglądał jak odlutowany z jednej strony.
    Przypuszczam, że mógł działać jak bimetal. Ale że aż tak stabilnie?
    Nigdy się nie zdarzyło, że w temeraturze niższej niż 25°C coś było nie tak.
    A gdy było cieplej, to prędzej czy później zawsze się wyłączył.

    > Norma. Jak tylko kilka to nie jest źle ;)

    No bo ja początkujący jestem. Jak się trafi następny monitor, postaram
    się aby zostało więcej.

    > Jeżeli doszło do wytworzenia _kilku_ śrubek to musiałeś włożyć w tą
    > naprawę porządną pracę...

    Nie, poświęciłem mu zaledwie kilka chwil. Ale możliwe też, że śrubki
    pozostały z mojej zakręconej teorii, jak to inżynierowie z Belinea
    projektują w monitorach zabezpieczenia termiczne.

    --
    Jarek