  • Data: 2010-07-03 14:48:27
    Temat: Re: Trwałość monitorów LED/CCF?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Irokez napisał:

    > 4 monitory Fujitsu-Siemens, chodzące 24h non-stop. LCD 19 cali 4/3.
    > Wszystkie co do sztuki padły identycznie, zaraz po 2-ch latach,
    > w niewielkim odstepie czasowym między sobą.
    > We wszystkich dokonał żywota zasilacz.

    No to przy okazji taka zagadka. Mam (miałem) monitor Belinea 101903.
    Z taką przypadłością, że gdy temperatura otoczenia wzrasta powyżej 25°C,
    a on sobie dłużej popracuje, to się nagle wyłącza. Z objawem całkowitej
    martwicy. Pomaga mu odłączenie kabla zasilającego na kilka-kilkanaście
    minut. Jakoś nigdy nikomu nie chciało się oddać go do serwisu, nawet jak
    był na gwarancji, i tak dożył wieku pięciu lat.

    Zawsze byłem przekonany, że to działa jakieś nie najlepiej zaprojektowane
    zabezpieczenie termiczne czy coś podobnego. Przedwczoraj coś mnie podkusiło
    by zajrzeć do środka, a może i nawet naprawić. A jak zajrzałem, to coś mi
    ochota przeszła (u mnie to normalne). Żeby mieć czyste sumienie, że
    na darmo śrubek nie odkręcałem, podgrzałem lutownicą luty przy dwóch
    rezystorach, co mi się podejrzane wydały. No i po skręceniu okazało się,
    że całkowicie przeszła mu ochota do pracy. Albo udzieliła mu się moja
    ochota, czyli że zepsułem.

    Czy to możliwe, że był tam jakiś wadliwy lut, który przez tyle lat
    tak precyzyjnie reagował na temperaturę? A może jakiś inny element,
    tranzystor z mikrouszkodzeniem, czy co? Nie zdziwiłoby mnie gdyby
    się po prostu zepsuł (albo gdybym nawet ja go zepsuł), ale to, że
    działał jak działał tyle czasu, to jest zagadka. Otworzyłem jeszcze
    raz, coś popukałem, coś podgrzałem, ale bez rezltatów.

    --
    Jarek