  • Data: 2009-03-29 15:45:22
    Temat: Re: Trwałe przechowywanie danych
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Mar 2009 16:34:22 +0100, Michal Bien
    <m...@u...edu.pl.invalid> wrote:

    > O ile mnie pamięć nie myli, to była standardowe 40-szpilkowe złącze
    >IDE, więc problemy z kabelkologią odpadały. Ciekawi mnie po prostu czy
    >takie starocie 20 MB jeszcze są rozpoznawane przez współczesne płyty główne.

    Jest jeszcze jedna możliwość - IBM w PS/2 montował dyski ESDI z innym
    złączem/kablem (była to jedna 44 zyłowa taśma, od strony dysku złącze
    o konstrukcji ESDI, od płyty złącze jak IDE) i możliwe że z lekko
    modyfikowanymi sygnałami aby utrudnić używanie dysków od innych
    producentów (Microchanell itp.);)

    Zdjęcie czegoś takiego:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=171
    536&highlight=esdi&sid=