  • 61. Data: 2009-10-06 17:00:39
    Temat: Re: Trudny temat - lokalizacja muchy w przestrzeni 3D
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > analizatorem widma (i czego tam jeszcze) jest mózg, alanlizuje sygnał z
    > mikrofonów jakimi są uszy!:O)

    Może zamiast wypisywać bzdury, doczytałbyś jak działa ucho.

  • 62. Data: 2009-10-07 07:12:42
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > z różnic fazowych i znajomości prędkości dzwięku w powietrzu obliczył bym
    > odległość żródła dzwięku od obu mikrofonów oraz jego położenie względem
    > nich, proste?:O)

    > Bardzo, po uwzględnieniu że rozwiązanie takie da ci wynik w postaci okręgu
    > w płaszczyźnie prostopadłej do osi łączącej mikrofony... Musisz mieć
    > trzeci mikrofon żeby rozwiązanie sprowadzić do punktu. Mowa oczywiście o
    > przestrzeni całkowicie otwartej bez odbić dźwięku.

    dokładnie jak piszesz, z jednym małym "ale"
    z 3 mikrofonów dostaniesz 2 takie punkty
    "z tyłu" i "z przodu" płaszczyzny mikrofonów

    dlatego potrzebny jest 4 leżący poza ta płaszczyzną ;-)

  • 63. Data: 2009-10-07 07:49:44
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > dokładnie jak piszesz, z jednym małym "ale"
    > z 3 mikrofonów dostaniesz 2 takie punkty
    > "z tyłu" i "z przodu" płaszczyzny mikrofonów
    >
    > dlatego potrzebny jest 4 leżący poza ta płaszczyzną ;-)
    Coś nie chce mi się wierzyć w ten okrąg uzyskany z 2 mikrofonów.
    Nie bardzo widzę jak można rozróżnić np. punkt dokładnie między mikrofonami
    od dowolnego innego na tej płaszczyźnie.
    Czego nie wiem ?
    P.G.

  • 64. Data: 2009-10-07 09:19:24
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:hafq8m$p3l$3@nemesis.news.neostrada.pl...

    > ...płaszczyzny na kturej leżą..
    > widzisz gdzieś w tym błąd?

    ;)

    Artur(m)

  • 65. Data: 2009-10-07 12:14:13
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Coś nie chce mi się wierzyć w ten okrąg uzyskany z 2 mikrofonów.
    > Nie bardzo widzę jak można rozróżnić np. punkt dokładnie między
    > mikrofonami od dowolnego innego na tej płaszczyźnie.
    > Czego nie wiem ?

    do rozważań teorytycznych możemy założyć, że siła sygnału (moc żródła) jest
    stała i znana
    wtedy pracujesz na okręgach ....
    tak sądze ....
    ;-)

  • 66. Data: 2009-10-07 12:29:38
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > do rozważań teorytycznych możemy założyć, że siła sygnału (moc żródła)
    > jest stała i znana
    > wtedy pracujesz na okręgach ....
    > tak sądze ....

    Jeśli tak to jasne.
    Tylko, czy komar wie, że ma bzyczeć jednakowo na wszystkie strony ;-)
    P.G.

  • 67. Data: 2009-10-07 14:27:48
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Zbych" napisał:
    > Może zamiast wypisywać bzdury, doczytałbyś jak działa ucho.

    no słucham, oświeć mnie jak to ucho działa?:O)

  • 68. Data: 2009-10-07 14:30:26
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Artur(m)" napisał:

    > ;) Artur(m)

    ha ha ah, rozbawiłeś mnie, ale ja spodziewałem się błęduf merytorycznych, a
    nie ortograficznych, prawdopodobnie gdzieś on jest bo to dopiero taki
    pierwszy pomysł:O)

  • 69. Data: 2009-10-07 14:34:25
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "qlphon" napisał:
    > dokładnie jak piszesz, z jednym małym "ale"
    > z 3 mikrofonów dostaniesz 2 takie punkty
    > "z tyłu" i "z przodu" płaszczyzny mikrofonów
    >
    > dlatego potrzebny jest 4 leżący poza ta płaszczyzną ;-)

    jesli ograniczysz się wyłącznie do9 detekcji amplitudy to 4ry to minimum,
    ale jest jedno ale, zastanowiłeś się nad zdolnością rozdzielczą takiego
    układu?:O)

  • 70. Data: 2009-10-07 14:51:06
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piotr Gałka" napisał:
    > Coś nie chce mi się wierzyć w ten okrąg uzyskany z 2 mikrofonów.

    i dobrze, bo to dopiero uproszczone rozważania teoretyczne:O)
    praktycznie to musisz uwzględnić przestrzenną harakterystykę mikrofonu, co
    sprawia że będzie to conajmniej jakaś zamknięta krzywa na płaszczyźnie, ale
    bardziej realna będzie3 to zamknięta krzywa w przestrzeni:O)

    > Nie bardzo widzę jak można rozróżnić np. punkt dokładnie między
    > mikrofonami od dowolnego innego na tej płaszczyźnie.
    > Czego nie wiem ?

    celna uwaga!:O)
    faktycznie dwa mikrofony będą miały płaszczyznę martwą znajdującą sie między
    nimi, ale znajomość tego faktu można wykorzystać do namierzania, za popmocą
    ruchu mikrofonów:O)