  • Data: 2019-01-14 19:56:53
    Temat: Re: Troll pyta o liczniki przy sygnalizatorach świetlnych
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-13 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:

    > Bez stopera raczej nie dostrzeżesz - to zazwyczaj o kilka sekund wydłuża
    > czas zielonego i tyle. A żeby to się stało muszą zajść konkretne warunki.

    No więc właśnie o tym piszę, że póki co jest to wariant akademicki. Być
    może jakiś student to mierzy ze stoperem i pisze pracę, która ma dać mu
    dobrą ocenę i trafić do śmietnika.

    Aczkolwiek przypomniałem sobie, że gdzieś w 3mieście widziałem
    skrzyżowanie, może dwa, dające zielone niemalże natychmiast po zbliżeniu
    się jeśli dla "głównego ciągu" ruch jest prawie żaden. Niestety nie
    skojarzę miejsca, ale zwróciłem na to uwagę parę razy. Jednakże to
    promil sensowności.

    > Bo to nie jest coś co nagle z zakorkowanego miasta w godzinach szczytu
    > stworzy przelotówkę.
    > I efekty są raczej jak ruch nie jest jakiś szczytowy.

    O,o o.. właśnie o tym piszę powyżej. Gdyby to działało po godzinach
    szczytu, to byłoby świetnie. Tymczasem zazwyczaj sytuacja jest taka, że
    stoisz w środku nocy sam na skrzyżowaniu i czekasz nie wiadomo na co.

    W szczycie też miałby to sens - choć niekoniecznie z zastosowaniem pętli
    indukcyjnej. Nie zastanawiałem się nad technicznym aspektem. Tendencją
    polskich kierowców jest ślamazarne rozpędzanie auta do setki w mieście.
    Tak więc krytycznym momentem korkującym jest zmiana z czerwonego na
    zielone. Wtedy zaczyna się szukanie biegów, czytanie instrukcji obsługi
    auta aby przypomnieć sobie jak nim ruszyć etc. Gdy już fala ruszy to
    pędzi jak rajdówka, również na wczesnych czerwonych często się to widuje.

    Więc jeśli więc wydłużyć by "zieloną falę" o nawet minutę, to
    drastycznie podniosłaby się przepustowość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek