eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleTriumph Tiger 995i
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 101

  • 11. Data: 2011-06-01 22:04:08
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: Kefir <a...@g...com>

    Elou!
    On Jun 1, 10:27 pm, Piotr <z...@g...com> wrote:
    > >> - czy ktos z kolegow moglby go jakos zrugac i zbesztac? ;)
    >
    > > Typowy wypastowany angol.
    >
    > haha ale piekny ;) i ten silnik - 3 cyl...
    >
    > >> No a tak powaznie - to czego sie mozna spodziewac w takim moto przy
    > >> przebiegu 63 kkm? Jakis remont kapitalka itd itp?
    >
    > > 63 kkm ? No to akurat porzadnie dotarty.
    >
    > serio? no nie wiem...a cos wiecej powie kolega/?
    >
    > a ten -http://bikemaster.pl/?mod=sm&mid=2431- troche starszy, troche
    > tanszy...

    Nie bede obiektywny, gdyż 955 uwazam od lat za najlepszy piecyk jaki
    zrobiono dla amatorów. Rowny, zdecydowany ciag i ekonomia w jednym.
    Tygrys ma słabe punkty, m. in ramę, ale ta daje się naprawiać gdyż
    jest z rur wodociagowych. 99% zalezy od warunkow eksploatacji. Silniki
    te pedza cala game maszyn: ST, Daytone, Speed Triple. Wystepuja
    istotne roznice w ich wykonaniu: mocniejsze wersje maja nikasil.
    Najtansze (ST) nie maja, W moim ST po 80 i kulku kkm zuzycie
    pierscieni olejowych bylo w zwiazku z tym (plus klikukrotne
    przegrzanie) na tyle duze, ze lykal litr oleju na 1000 km. Kiedys
    norma "w litrach", jednak w XXI wieku troche nie do pomyslenia. Z tego
    co wiem Tygrysy nie sa tak pazerne, wiec byc moze takze maja nikasil.
    Uwaga! Producent podaje bardzo scisla klase oleju! Skrzynia pracuje
    twardo lecz zyje dlugo, sprzeglo podobnie. Patrzac na ceny uzywanych
    czesci, najbardziej psuja sie szybkozlaczki od przewodow paliwowych w
    zbiorniku - niektore matoly uzywaja sily zamiast rozumu, oraz elementy
    wystajace poza obrys kozy (czyli uszkodzenia od gleb). Podnozki,
    dzwignia zmiany biegow i hamulcow pekaja jak zapalki.
    Alternator jest samowzbudny, wiec nie pilnowany regler takze padnie po
    kilku latach. Zawiecha z dolnej polki, jednak elementy mozna wymienic
    na lepsze, akcesoryjne. Hamowanie w tych modelach nigdy nie
    zachwycalo, choc dobralem w koncu sensowne klocki.
    Moj Tygrys w chwili nabycia wygladal tak:
    https://picasaweb.google.com/artur.gwizdowski/RannyT
    ygrys#
    a jednak ten egzemparz jest moim motocyklem docelowym i wiem ze bedzie
    jezdzil jeszcze w tym roku. Jego poprzedni wlasciciel kupil znowu taka
    sama sztuke.
    Nie oczekuj offroadowych zdolnosci BMW GS czy KTM Adventure -
    "endurowaty" wyglad to ewidentny pic. Nie nastawiaj sie na szprychowe
    kola, alu lepsze, gdyz opony na nich sa bezdetkowe a nieresorowana
    masa mniejsza. No i latwiejsze w naprawie po zlapaniu kapcia.
    Duzym plusem sa fabryczne kufry - nie poszerzaja zbytnio sylwetni
    moto. Przegieli z maksymalna masa tylnego kufra: calosc nie moze
    przekroczyc, bodajze 7,5 kg, co w praktyce pozwala go ladowac
    wylacznie na postoju. Slaby stelaz zadupka, tez mozna poprawic po
    fabryce.
    Jesli jestes nadal zainterere tym modelem, moge Ci zaoferowac na priv
    liste poufnych instrukcji od producenta do serwisow, gdzie wymiania
    sie np zabiegi przedsprzedazowe po wykryciu baboli fabrycznych.

    --
    Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST955, XT660X, Tiger 955


  • 12. Data: 2011-06-01 22:08:23
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: Piotr <z...@g...com>

    > Jesli jestes nadal zainterere tym modelem, moge Ci zaoferowac na priv
    > liste poufnych instrukcji od producenta do serwisow, gdzie wymiania
    > sie np zabiegi przedsprzedazowe po wykryciu baboli fabrycznych.

    Ooo, no to jest cos o co mi chodzilo ;) Zglosze sie pozniej, niech
    ochlone...

    A co do wlasciwosci enduro i porownania z GS - z wygladu to musi chodzic
    dobrze, no rozumiem, ze to kwestia zawiechy, ale chyba nie moze byc az
    tak zle...no i ten silnik musi dzialac cuda (choc to nie 1-cylinder jak
    DR600, to wiemy..;)


  • 13. Data: 2011-06-01 22:35:43
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-02 00:04, Kefir pisze:

    > Nie oczekuj offroadowych zdolnosci BMW GS czy KTM Adventure -
    > "endurowaty" wyglad to ewidentny pic.

    Widzialem ktm adv w terenie, daje rade (640 i duzego). Tygrysek im do
    piet nie dorasta. Znaczy porownywalny jest z wisztromem albo wiaderkiem :)

    > Nie nastawiaj sie na szprychowe kola, alu lepsze, gdyz opony na nich sa bezdetkowe
    a nieresorowana
    > masa mniejsza. No i latwiejsze w naprawie po zlapaniu kapcia.

    Alu lepsze ? Jak jebniesz w dziure to po wygieciu alu/uszczerbieniu
    jestes w czarnej dupie jesli powietrze zejdzie. Latanie detek jest
    prostsze, ale trza zdjac opone (co moze sprawiac problemy za
    pierwszym-drugim razem) :)

    pozdr
    newrom


  • 14. Data: 2011-06-01 22:40:26
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: Piotr <z...@g...com>

    > Widzialem ktm adv w terenie, daje rade (640 i duzego). Tygrysek im do
    > piet nie dorasta. Znaczy porownywalny jest z wisztromem albo wiaderkiem :)

    Czyli raczej polskie drogi, troche szutrow, moze troche po lesie - ale
    bez wypadow do Mongolii i przepraw przez rzeki...styka ;)

    No bo znow - jezdzic jednocylindrowcem po autostradzie to masakra...


  • 15. Data: 2011-06-01 22:41:00
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: Kefir <a...@g...com>

    Elou!
    On Jun 2, 12:08 am, Piotr <z...@g...com> wrote:
    > > Jesli jestes nadal zainterere tym modelem, moge Ci zaoferowac na priv
    > > liste poufnych instrukcji od producenta do serwisow, gdzie wymiania
    > > sie np zabiegi przedsprzedazowe po wykryciu baboli fabrycznych.
    >
    > Ooo, no to jest cos o co mi chodzilo ;) Zglosze sie pozniej, niech
    > ochlone...
    >
    > A co do wlasciwosci enduro i porownania z GS - z wygladu to musi chodzic
    > dobrze, no rozumiem, ze to kwestia zawiechy, ale chyba nie moze byc az
    > tak zle...no i ten silnik musi dzialac cuda (choc to nie 1-cylinder jak
    > DR600, to wiemy..;)

    Co do "musi" widze jedno: musi Ci sie toto podobac. Jednak: ma TYLKO
    grzbietowa rame, z silnikiem jako elementem nosnym (stressed member,
    czy jakos tak), slabo umocowany plastikowy zbiornik i delikatne oraz
    drogie magnezowe pokrywy pieca.
    Pozornie mimowolne wtrety ideologiczne na temat DR600 naprowadzaja
    nieco na Twoj krag zainteresowan: w pewnym zakresie chcesz byc wolny,
    nadal moc podzidowac poza asfaltem, ale miec nieco wiecej mocy na
    pogonienie po rownej drodze, byc moze zabrac pasazer- a/ke i nieco
    bagazu. Powtarzam: ta koza jedynie udaje ze zrobi to dobrze. Afryke
    sobie kup.
    Oburzonych tfardzieli przepraszam, wiem ze oni to czoperem z fredzlami
    i choragiewka, po zabloconym torze crossowym moga objechac kilku
    leszczykow.

    --
    Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST955, XT660X, Tiger 955


  • 16. Data: 2011-06-01 22:49:36
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-06-01, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Alu lepsze ? Jak jebniesz w dziure to po wygieciu alu/uszczerbieniu
    > jestes w czarnej dupie jesli powietrze zejdzie. Latanie detek jest
    > prostsze, ale trza zdjac opone (co moze sprawiac problemy za
    > pierwszym-drugim razem) :)
    >
    Wyglem felgi ze 4 razy, raz mocno po najechaniu na wysepke ze prostowacz
    powiedzial ze moze peknac przy prostowaniu, ani razu nie uszlo z nich
    powietrze.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 17. Data: 2011-06-01 22:51:02
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: Kefir <a...@g...com>

    EloU!
    On Jun 2, 12:35 am, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 2011-06-02 00:04, Kefir pisze:
    >
    > > Nie oczekuj offroadowych zdolnosci BMW GS czy KTM Adventure -
    > > "endurowaty" wyglad to ewidentny pic.
    >
    > Widzialem ktm adv w terenie, daje rade (640 i duzego). Tygrysek im do
    > piet nie dorasta. Znaczy porownywalny jest z wisztromem albo wiaderkiem :)

    Jakbys myslami nadazal za bezglosnym ruchem ust to dokladnie to samo
    wyczytalbys w moim poscie: w porownaniu z wymienionymi kozami Tiger to
    pic.
    >
    > > Nie nastawiaj sie na szprychowe kola, alu lepsze, gdyz opony na nich sa
    bezdetkowe a nieresorowana
    > > masa mniejsza. No i latwiejsze w naprawie po zlapaniu kapcia.
    >
    > Alu lepsze ? Jak jebniesz w dziure to po wygieciu alu/uszczerbieniu
    > jestes w czarnej dupie jesli powietrze zejdzie. Latanie detek jest
    > prostsze, ale trza zdjac opone (co moze sprawiac problemy za
    > pierwszym-drugim razem) :)

    Takie dziury omijamy bo moto na ancfalt, co okazano wyzej. I drugie:
    czasem szprychowe kola takoz maja aluminowe obrecze.

    --
    Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST955, XT660X, Tiger 955


  • 18. Data: 2011-06-01 23:43:51
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-02 00:49, AZ pisze:

    > Wyglem felgi ze 4 razy, raz mocno po najechaniu na wysepke ze prostowacz
    > powiedzial ze moze peknac przy prostowaniu, ani razu nie uszlo z nich
    > powietrze.

    Kumpel wygial raz. Uszlo :)
    A ja za krotko jezdzilem na odlewanych kolach zeby miec okazje
    przetestowac, szprychowanymi czasami przywale az swiat jeczy, ale dalej
    sie trzymaja :)

    pozdr
    newrom
    PS. Kefiru to ja Cie zrozumialem zupelnie wbok!


  • 19. Data: 2011-06-02 05:13:58
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Piotr wrote:
    > Cześć kolegom,
    >
    > Przymierzam się do zakupu takiego motorka -
    >
    > http://bikemaster.pl/?mod=sm&mid=2668
    >
    > - czy ktos z kolegow moglby go jakos zrugac i zbesztac? ;)
    >
    > No a tak powaznie - to czego sie mozna spodziewac w takim moto przy
    > przebiegu 63 kkm? Jakis remont kapitalka itd itp?
    > Pozdr.P.

    Na powaznie to sie nalezy spodziewac, ze motocykl ma inny przebieg.
    Ogladales ty tam kiedys cos w tym gdansku?
    K.


  • 20. Data: 2011-06-02 05:58:11
    Temat: Re: Triumph Tiger 995i
    Od: kristos <k...@r...pl>

    W dniu 2011-06-02 00:04, Kefir pisze:
    > Elou!
    (...)
    > a jednak ten egzemparz jest moim motocyklem docelowym i wiem ze bedzie
    > jezdzil jeszcze w tym roku.

    ile to człowiek tych docelowych już przeszedł :) niemniej: sto lat !

    > --
    > Pozdrawiam, Artur vel Kefir& ST955, XT660X, Tiger 955

    i że jest naturalnym stanem Kefiru - zapomniałeś.
    --
    kristos
    885 & 998

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: