  • 1. Data: 2014-07-02 14:11:30
    Temat: Triangulacja Delaunay i diagramy Voronoi
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Najpierw weźmy zwykłą triangulację, niekoniecznie Delaunay'a.
    Jak się ją wykonuje?

    Na podstawie pewnego programu:
    - tworzymy ogromny trójkąt mieszczący łatwo we wnętrzu wszystkie zadane
    punkty
    wstawiamy punkt w środek dużego trójkąta, dzielimy go na 3 części
    potem dla każdego punktu wyznaczamy trójkąt który go zawiera i dzielimy
    ten trójkąt na 3 części.

    Pytania:
    jak szybko znaleźć trójkąt dla punktu ?
    co zrobić aby trójkąty nie stawały się coraz cieńsze ? czy należy
    zmieniać już istniejące krawędzie?
    W przykładowym programie do Delaunay sortuje się punkty od lewej do
    prawej. W triangulacji Delaunay'a występują koła. Czy kół jest tyle co
    trójkątów i czy są opisywane na trójkątach?
    Czym się różni triangulacja zwykła od Delaunay'a, czy Delaunay'a jest
    konkretna dla zestawu punktów w odróżnieniu od dowolnej która zależy od
    kolejności dodawania punktów ?
    Jak przechodzi się od triangulacji do diagramów Voronoi?

  • 2. Data: 2014-07-02 14:33:20
    Temat: Re: Triangulacja Delaunay i diagramy Voronoi
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-02 14:11, Borneq pisze:
    > Najpierw weźmy zwykłą triangulację, niekoniecznie Delaunay'a.
    > Jak się ją wykonuje?
    > Jak przechodzi się od triangulacji do diagramów Voronoi?

    Jak by się dało, to nawet lepiej od razu diagramy Voronoi bez
    triangulacji, bo właśnie o te diagramy mi chodzi
    Na http://duch.mimuw.edu.pl/~kowaluk/GOBR/gobr-14-06.pp
    t znalazłem
    krótki opis algorytmu, zbyt krótki:
    Algorytm dziel i rządź

    uporządkuj zbiór S względem x-owej współrzędnej, a następnie podziel go
    na małe grupy kolejnych punktów;
    znajdź diagramy Voronoi dla każdej grupy ;
    while zbiór S jest podzielony do
    for kolejne pary podziałów do
    znajdź styczne do otoczek wypukłych
    podziałów ;
    znajdź przecięcia symetralnych stycz-
    nych z pierwszymi zewnętrznymi kra-
    wędziami znanych diagramów Voronoi ;
    korzystając z podwójnie łączonych list
    krawędzi znajdź łamaną wyznaczającą
    resztę krawędzi wspólnego diagramu
    Voronoi rozdzielających podziały ;

    1. Jak podzielić zbiór S punktów na małe grupy, ile punktów w każdej
    grupie? A może te grupy dzielimy dalej aż do 2 punktowych zbiorów?

    "znajdź styczne do otoczek wypukłych podziałów" - "podział" oznacza tu
    podzbiór punktów? Mam np. 5 punktów, robię otoczkę wypukła i mam 3 do 5
    stycznych? Te styczne mają być symetralne czyli ze środka odcinka?
    Nie rozumiem zanadto, czy można gdzieś znaleźć lepszy opis?

  • 3. Data: 2014-07-02 21:48:00
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 02.07.2014 14:11, Borneq wrote:
> [...]
    > wstawiamy punkt w środek dużego trójkąta, dzielimy go na 3 części
    > potem dla każdego punktu wyznaczamy trójkąt który go zawiera i dzielimy

    To jest dobre pytani, na które też chciałbym znać odpowiedź.
    W 3D;)
    Na razie wydaje mi się, że trzeba będzie chodzić po grafie.

    > co zrobić aby trójkąty nie stawały się coraz cieńsze ? czy należy

    Użyć Delaunay'a.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Point_set_triangulation
    #Complexities

    Nie zawsze jest to tak proste.

> [...]
    > kolejności dodawania punktów ?
    > Jak przechodzi się od triangulacji do diagramów Voronoi?

    Na większość tych pytań masz przecież odpowiedzi w wiki
    pod hasłami o trianguacji i diagramie.

    Użyj zmiatania (znów:)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fortune%27s_algorithm

    pzdr