  • Data: 2011-07-18 09:29:16
    Temat: Re: Triak i przekaźnik
    Od: "j.r." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W swojej wiadomości niebieski napisał:
    > Szukałem w sieci czegoś na ten temat, ale nie znalazłem. W jakim
    > stopniu to szkodzi stykom i czy branie udziału przez styki w
    > rozłączaniu obwodu nie byłoby wystarczającym sposobem na ich
    > samooczyszczanie się? A może wystarczyłoby co jakiś czas załączyć i
    > rozłączyć obwód samym przekaźnikiem?
    Jeśli masz tam procesor to możesz sprawdzać po wyłączeniu triaka
    czy przekaźnik łączy, jak nie to cykl bez triaka samym przekaźnikiem.
    Ponad to przy 6A i 230V myślę że jak odpuści triak styki same się
    oczyszczą bez klikania.

    > Z samym triakiem mam problemy, bo wydziela zbyt dużo ciepła. Chyba, że
    > to wynika z zastosowanego triaka. Nie wiem. Może ktoś podpowie.
    > zastosowałem TIC225 na 8A. W drodze są triaki BTA na 16A - jak dotrą
    > to sprawdzę.

    Na triaku zawsze będzie się wydzielać ok 6-7W ponieważ spadek
    napięcia na przewodzącym triaku wynosi ok 1V.