  • Data: 2011-07-18 09:48:55
    Temat: Re: Triak i przekaźnik
    Od: niebieski <n...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.07.2011 11:29, j.r. pisze:

    > Jeśli masz tam procesor to możesz sprawdzać po wyłączeniu triaka

    Na razie steruje tym układ na 555, ale później bedzie to robił procesor
    AVR. Kontrolę działania częsci wykonawczej mam zamiar zrealizować przy
    pomocy transoptorów.

    > czy przekaźnik łączy, jak nie to cykl bez triaka samym przekaźnikiem.
    > Ponad to przy 6A i 230V myślę że jak odpuści triak styki same się
    > oczyszczą bez klikania.

    Też myślę, że tak będzie OK.

    > Na triaku zawsze będzie się wydzielać ok 6-7W ponieważ spadek
    > napięcia na przewodzącym triaku wynosi ok 1V.

    A jak jest z proponowanymi przekaźnikami elektronicznymi? One też są
    oparte pewnie na triakach.

    --
    niebieski