  • 31. Data: 2009-12-18 14:26:57
    Temat: Re: Trening POWOLNEJ jazdy
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-12-18, Iguan007 <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Mozna i 200km/h. Pytanie czy zdazysz sie zatrzymac jak ktos otworzy dzwi czy
    > zacznie zmieniac pas.

    Bez przesady. Z predkosci do 40km/h spokojnie da sie wyhamowac na paru metrach.
    Po prostu trzeba patrzec troche dalej ;-)
    A jak ktos chce jechac 5 km/h na polsprzegle to lepiej nie stoi w korku a nie
    blokuje przejazd innym...

    Swoja szosa widzialem taka troche komiczna a moze bardziej zenujaca sytuacje
    na Trasie Torunskiej w Wawie, jechala sobie parka jakims czoperkiem w fredzlami,
    gosc mocno pierdzial tym czoperkiem a babka tych co ani drgneli (chociaz miejsca
    tam jest zawsze od cholery) traktowala fuckiem, a tych co zjezdzali okeyem.
    Wiocha straszna, wstyd bylo jechac za takimi burakami...
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 32. Data: 2009-12-18 14:37:59
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-12-18, Iguan007 <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Okolo 9 metrow na suchej drodze (
    > http://www.liikenneturva.fi/www/fi/animaatiot/mp_kai
    kkikieliversiot/StoppingDistanceMotorcycle.swf )
    > . Troche duzo jesli ktos otworzy niespodziewanie dzrzwi. Ale jak ktos lubi
    > specyficzna "adrenaline"...
    Przy niespodziewanym otworzeniu to i 15km/h Cie nie uratuje, dodatkowo jak
    jedziesz z jakas sensowna predkoscia i masz 3-4krpm to masz wieksze
    prawdopodobienstwo ze ktos Cie zauwazy (uslyszy) niz pyrkajac na polsprzegle
    1krpm. Owszem ryzyko jest wieksze, takie decyzje nie tylko podejmuje sie w korku
    ale wszedzie. Zapierdalajac przez wies tak samo masz wieksze prawdopodobienstwo
    ze nie wyhamujesz przed wyskakujacym psem.

    Oczywiscie to wszystko tylko moje skromne zdanie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2009-12-18 14:38:22
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "AZ" <a...@g...com> wrote in message

> [...]
    > osiagac predkosci ~40km/h ;-)

    Mozna i 200km/h. Pytanie czy zdazysz sie zatrzymac jak ktos otworzy dzwi czy

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 34. Data: 2009-12-18 14:40:50
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-12-18, Iguan007 <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Dokladnie tak. I wlasnie wtedy przydaje sie umiejetnosc wolnej jazdy.

    To inaczej, z jaka predkoscia jezdzisz w korku?

    --
    Artur

  • 35. Data: 2009-12-18 14:51:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-12-18, Iguan007 <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale jasli wpadne w te drzwi z predkoscia 40km/h a nie 15km/h to juz robi
    > roznice. I wracajac do przydatnosci treningu wolnej jazdy, czesto ta
    > umiejetnosc przydaje sie zeby spokojnie przejechac kolo lusterek samochodow.
    > Nie uwierze ze zawsze jezdzisz pomiedzy samochodami 40 km/h.

    No robi, ale tez pyrkanie 5 km/h mija sie z celem... Nie jezdze 40 km/h a jak
    jest ciastno to i tak czesto musisz zatrzymac sie zeby minac oba lusterka i
    nichuchu w biegu nie przejedziesz tego.

    Wracajac do meritum - co to jest wolna jazda? Bo dla mnie to jest < ~8-10 km/h,
    do jazdy 15km/h nie trzeba nic cwiczyc :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 36. Data: 2009-12-18 14:52:05
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

  • 37. Data: 2009-12-18 14:58:13
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 18 Dec 2009 15:52:05 +0100, Iguan007 <i...@p...onet.pl>
    wrote:

    [...]
    > Okolo 9 metrow na suchej drodze (
    > . Troche duzo jesli ktos otworzy niespodziewanie dzrzwi. Ale jak ktos
    > lubi specyficzna "adrenaline"...

    Jak jedziesz 5 km/h i ktoś Ci otworzy drzwi na 20 cm przed przednim kołem
    też nie wyhamujesz. Na niektóre zagrożenia nic nie pomoże, ważne żeby
    jechać
    wystarczająco wolno żeby się nie zabić w takim przypadku.

    A jakbyś jechał szybciej to by Cię tam mogło w ogóle nie być. ;-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 38. Data: 2009-12-18 15:00:39
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

  • 39. Data: 2009-12-18 15:05:19
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

  • 40. Data: 2009-12-18 15:09:28
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "AZ" <a...@g...com> wrote in message

    > To inaczej, z jaka predkoscia jezdzisz w korku?

    Zalezy w jakim korku. Jesli jest bardzo ciasno to nawet <5 km/h. Zreszta to
    przydaje sie przy manewrach parkingowych czy jezdzie pomiedzy pieszymi
    (zlot/parking itd.). I dlatego uwazam ze motocyklista powinien radzic sobie
    z prowadzeniem motocykla przy niskich predkosciach,.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: