  • 11. Data: 2011-07-14 17:11:20
    Temat: Re: Trasa do Holandii
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 14.07.2011 09:15, Warto Rzomawia pisze:

    > radz? assistance ADAC obowi?zkowo wykupi?!!

    Bez przesady. Ryzyko, ze trzeba bedzie sie lawetowac jest niewielkie
    (Krzysiek nie ma starego zloma), a koszty serwisu/czesci sa porownywalne
    do tych w Polsce (mowie to na bazie doswiadczen wyspiarskich).

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 12. Data: 2011-07-14 19:17:02
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-14, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > Przeciez nie bedziesz przekraczal predkosci na autostradzie? ;)

    Na niemieckich miejscami na pewno nie będę przekraczał :)

    > No tak ;) Racja :)

    No :)

    > Obawiam sie, ze moje 740 bylo mentalnie duzo starsze ;) i mnie chyba zle
    > z oczu patrzy, bo w tym roku Anglicy tez mi auto przetrzepali...

    Ja swoje właśnie odebrałem z warsztatu. Już tylko klima do zrobienia
    została, ale jak na razie nikt sobie nie radzi. Jakaś nieszczelność
    jest, ale znaleźć nie mogą, a na wymianę pt. "jak nigdzie nie cieknie to
    pewnie to (albo tamto)" to ja się nie zgadzam.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 13. Data: 2011-07-14 19:32:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w
    On 2011-07-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Oni też nie wdrożyli do końca Konwencji Wiedeńskiej? ;-P

    A co - Konwencja zabrania drogowskazow ?

    Mialem na mysli to ze jak spojrzysz na mape i zobaczysz ze powinienes
    jechac np przez Berlin, Hamburg, Bremen, Oldenburg, Groningen, to w
    Niemczech czeka Cie niespodzianka - na drogowskazach bedzie kolejno
    pisalo: Berlin, Hamburg, Bremen, Oldenburg, Groningen :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-07-14 20:10:35
    Od: Tomasz <u...@c...com>

    > Czeka mnie w najbli szym czasie kurs Wawa->okolice Amsterdamu. Tak mi
    > si z o y o, e nigdy nie wyje d a em w asnym samochodem po za kraj
    > (prawie, ale to pomijalne). No i st d moje pytanie: o czym powinienem
    > wiedzie ? Wiem, e zwyk e OC dzia a, CB mog u ywa na 28. Jakie
    > r nice w przepisach? Gdzie stara si tankowa ON? Co innego?
    >
    > Sama trasa prosta: jako do Strykowa, prosto do granicy, potem E30, E55,
    > E26, i E22 prawie do miejsca docelowego. Berlin od p nocy bo tam chc
    > si spotka z koleg , kt ry b dzie rusza z Gdyni.
    >
    > Aha: wyjazd w rodku tygodnia, powr t w weekend.

    w Niemczech:
    - jeden znak inny: "droga jednokierunkowa" (u nas strzałka do góry na
    kwadracie, u nich strzałka w bok na prostokącie)
    - na zjazdach z autostrady często nie ma ograniczenia prędkości mimo,
    że warunki (uksztaltowanie drogi)
    wymuszają zwolnienie do 60, a czasem do 40-50; trzeba uważać
    - na zwężeniach tam gdzie roboty drogowe czasem stoi samochód z
    fotoradarem, lepiej zwolnić
    - na zwężeniach gdzie jeden pas ma >2m< trzeba uważać, szczególnie na
    "pofalowaniach" drogi; bardzo wąsko, lepiej cierpliwie prawym
    - na trójpasmówce (A2) bardzo uważać na lewy skrajny pas - auta
    śmigają czasem grubo powyżej 200
    - na stacjach mogą być problemy z akceptacją polskich kart, dobrze
    mieć zapas gotówki
    - w okolicach Berlina uważać na naciągaczy - jadąc za Tobą mogą
    próbować Cię zatrzymywać i wyłudzać kasę

    w Holandii
    - na austradach są mosty zwodzone i czasami cały ruch staje (opusczane
    są zapory i palą się lampy)

    Marcin

  • 15. Data: 2011-07-14 21:36:11
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 14.07.2011 19:17, Krzysiek Kielczewski pisze:

> [...]
    > jest, ale znaleźć nie mogą, a na wymianę pt. "jak nigdzie nie cieknie to
    > pewnie to (albo tamto)" to ja się nie zgadzam.

    Az sie nie chce wierzyc, ze pod UV nie widac...
    U mnie tez mechanik w tym roku walczyl z klima. O ile sie nie myle na
    _kazdym_ przewodzie byla nieszczelnosc. Tej moj klimiarz mial taki
    patent, ze bardzo drogie weze metalowe wymienial na tanie gumowe. Mowi,
    ze to tanie i skuteczne. Mi na razie dziala (odpukac!) od 2 miesiecy.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 16. Data: 2011-07-14 21:42:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-14, Tomasz <u...@c...com> wrote:

> [...]
    > śmigają czasem grubo powyżej 200
    > - na stacjach mogą być problemy z akceptacją polskich kart, dobrze

    Z kredytowymi (wypukłymi) też są problemy?

    > - w okolicach Berlina uważać na naciągaczy - jadąc za Tobą mogą
    > próbować Cię zatrzymywać i wyłudzać kasę

    Na czym to polega? Na autostradzie będą mnie zatrzymywać?

    > w Holandii
    > - na austradach są mosty zwodzone i czasami cały ruch staje (opusczane
    > są zapory i palą się lampy)

    Wielkie dzięki, właśnie na takie porady liczyłem!

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 17. Data: 2011-07-14 21:43:57
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A co - Konwencja zabrania drogowskazow ?

    Nie, nasz kodeks w paru miejscach jest sprzeczny :)

> [...]
    > Niemczech czeka Cie niespodzianka - na drogowskazach bedzie kolejno
    > pisalo: Berlin, Hamburg, Bremen, Oldenburg, Groningen :-)

    Mam nadzieję, że przed wyjazdem uda mi się zreanimować nawigację :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 18. Data: 2011-07-14 22:03:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 21:43:57 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Mam nadzieję, że przed wyjazdem uda mi się zreanimować nawigację :)

    Z nawigacją wygodnie, ale bez też się da, zwłaszcza, że trasa prosta -
    jedziesz cały czas A2, a jak się A2 kończy, to za chwilę zaczynają się już
    drogowskazy na Venlo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 19. Data: 2011-07-14 23:19:31
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-14, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > Az sie nie chce wierzyc, ze pod UV nie widac...

    No właśnie nie wyszło, w dwóch różnych firmach. A czynnik ucieka w
    tempie: po dwóch tygodniach od napełnienia czujnik ciśnienia nie pozwala
    włączyć sprężarki.

    Bywa i tak :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 20. Data: 2011-07-14 23:20:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-14, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Z nawigacją wygodnie, ale bez też się da, zwłaszcza, że trasa prosta -
    > jedziesz cały czas A2, a jak się A2 kończy, to za chwilę zaczynają się już
    > drogowskazy na Venlo.

    Ale ja nie jadę do Venlo ;-) (i nie tylko ja będę prowadził, chcemy
    przeskoczyć "na raz")

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski