    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tranzystory starej generacji
    Date: Thu, 24 Jun 2010 16:59:30 +0200

    Am 24.06.2010 15:46, schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Ruskie tranzystory miały obudowę w kształcie melonika, do którego
    > doklejono (a właściwie zgrzano) od spodu drugi niski kapelusik.

    tak wyglądały też pierwsze TG50

    > Nie, nie karmiłem. Ale może to i dobrze. Za to teraz dzieci mnie tym
    > czasem karmią -- potrafią przyrządzić szpinak na sto sposobów. Dobre
    > to nawet.

    też lubię.

    > Wcinały aż do zrzygania?
    Nie, ale czasem coś wychlupło ;-)

    > Idea karmienia dzieci szpinakiem wzięła się z pomyłki drukarskiej.
    > Zecer przestawił przecinek czy też dorzucił przed nim jakąś cyferkę
    > i w tabelach żywieniowych pojawiła się Wyjątkowa Roślinka przebogata
    > w żelazo. Dużo czasu minęło zanim zbadano jeszcze raz i wyszło, że
    > skład szpinaku niewiele różni się od innych badyli.

    Nie całkiem tak, ale prawie masz rację. Pomyłka była nie u drukarza,
    tylko sami eksperymentatorzy dali pupy. Zbadali zawartość żelaza w
    suchej masie i źle przeliczyli na Realnie Egzystującą Roślinkę. No i
    wyszło, że szpinak ma 10-100x więcej żelaza niż cokolwiek innego. Potem
    okazało się, że ma co prawda dość dużo, ale sałata zielona ma tyle samo.

    Waldek