    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tranzystory starej generacji
    Date: Thu, 24 Jun 2010 13:08:52 +0000 (UTC)

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Były chyba różne. Te, co mi się w szufladzie pałętają mają odizolowaną
    > czapeczkę, z dołu są zalane tworzywem.

    A nie szkliwem?

    > Mają standardowy "trójkącik" c-b-e (od lewa do prawa), przy emiterze
    > ząbek. TG5 tak samo. Stare TG5, jak i TG3, TG3A, TG3F mają trzy nóżki
    > obok siebie, też C-B-E, przy E kropka.

    TG50 też były w takiej obudowie. Z technologicznych względów baza na
    obudowe miała sens (towarzysze radzieccy tak robili), ale bywały też
    konstrukcje mocowania struktury wewnątrz obudowy, które pozwalały na
    odizolowanie bazy od kapturka (to chyba dla mniejszej podatności na
    zakłócenia). Czy TG50 miał odizolowaną bazę, tego dokładnie nie
    pamiętam.

    > Obudowa w kolorze wyrzyganego szpinaku.

    Ja zawsze spotykałem takie w jasnym kolorze liści tulipanowych (szpinaku
    po wyrzyganiu nigdy nie widziałem, może to ten sam kolor).

    --
    Jarek