  • Data: 2010-04-18 18:18:12
    Temat: Re: Transmisja danych za pomocą światła?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > trza by poszukać. W jednym opisie (też po niemiecku bez obrazków, więc
    > zacytuję tylko na skróty) jest, że facio wziął do odbiornika lupę sensownych
    > rozmiarów (im większa, tym lepsza, abberacja chromatyczna nie gra skrzypiec,
    > więc wystarczy tania) zamontowaną w rurze pcw. W ognisku zamontował sensor
    > CMOS. Nadajnik z lasera 7mW (to już klasa 3a, czyli nie wskaźnik) z lunetą
    > myśliwską jako obiektyw. Do tego następna luneta jako celownik. Robił też
    > próby ze wkaźnikiem. Aha, dodatkowo jeszcze filtry selektywne na 660nm.
> [...]

    Cześć!
    Takie wynalazki nie są wcale nowym pomysłem. Niemcy już przed II wojną
    wyprodukowali aparturę do rozmów przy pomocy promienia światła:
    http://www.laud.no/ww2/lispr/index.htm
    Zasięg niezbyt wielki ale pamiętajmy, że nie mieli laserów. Na szczęście
    zresztą. Tym bardziej interesujący jest opis modulacji światła żarówki i
    fotoelementu.
    Warto pozwiedzać resztę kolekcji.
    Niemcy siedzieli w Norwegii do samego końca i nie prowadzili walki w
    maju 45, więc poszli do niewoli, zostawiając swój sprzęt w doskonałym
    stanie. Norwegowie wykazali się sporą kulturą techniczną i co się dało
    używali nadal, m.in. morskie systemy nawigacyjne.
    Maciek