  • 11. Data: 2009-07-08 09:38:25
    Temat: Re: Transmisja danych przez sieć energetyczną - pytanie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ali,

    Wednesday, July 8, 2009, 9:55:25 AM, you wrote:

    > Wiele współczesnych odbiorników energii zawiera różne filtry na zasilaniu i
    > często jako pierwszy wpięty jest kondensator. Mocno tłumi on takie
    > transmisje i bardzo dobrze, bo używanie sieci energetycznej do przesyłu
    > danych to idiotyzm.

    Nie rozumiem, na czym ma polegać idiotyczność transmisji za pomocą
    sieci energetycznej... Godzi to jakoś w Twoje interesy, że tak
    radykalnie się wypowiadasz?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2009-07-08 10:30:26
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

    > Nie rozumiem, na czym ma polegać idiotyczność transmisji za pomocą
    > sieci energetycznej...

    Napisałem już gdzieś wyżej - niestabilne i powolne

    > Godzi to jakoś w Twoje interesy, że tak
    > radykalnie się wypowiadasz?

    Trochę tak. Konkretnie przeszkadzają mi zakłócenia wciskane w sieć przez
    taki sprzęt. Ale dla Ciebie to pewnie żaden problem.

    Ali

    4223 (20090708) __________

  • 13. Data: 2009-07-08 10:40:14
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Trochę tak. Konkretnie przeszkadzają mi zakłócenia wciskane w sieć przez
    > taki sprzęt. Ale dla Ciebie to pewnie żaden problem.

    Zwykły ściemniacz daje więcej zakłóceń. Silniki, a nawet zasilacze
    impulsowe.
    Miałem kiedyś monitor komputerowy w którym nie było filtru wejściowego. Nie
    pamiętam powodu, ale musiałem dorabiać filtr.

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2009-07-08 10:57:46
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Potrzebuję przesyłać nie wielkie ilo?ci i niezbyt często i bez zawrtonych
    > prędko?ci dane wykorzystuj?c sieć energetyczn?. Najlepiej aby dało się
    > wykorzystać RS485 + układ po?rednicz?cy + separacja.
    >
    > Czy s? jakie? gotowe rozwiazania/układy ?

    do eresa z pentelką to nie ma doświadczenia...
    ale
    do "etherneta" takie są i to bez problemu
    i nawet niedrogie
    mam przetertowane jakbys potrzebował wiecej danych

  • 15. Data: 2009-07-08 11:37:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ali pisze:

    > Trochę tak. Konkretnie przeszkadzają mi zakłócenia wciskane w sieć przez
    > taki sprzęt. Ale dla Ciebie to pewnie żaden problem.

    No i jeszcze fakt, że to w dodatku śmieci w eterze...

  • 16. Data: 2009-07-08 14:30:47
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > No, ale jak sie ma doswiadczenie tylko z badziewiem i fuszerka,
    > to sie tak podchodzi do kwestii okablowania strukturalnego...

    ja tam nie jestem pewien czy adaptacje sieci energetycznej do przesylania
    danych mozna nazwac okablowaniem strukturalnym ;)

    a na marginesie, oczywiscie bywa to przydatne w pewnych okolicznosciach,
    ale watpie czy jest jakikolwiek sens uzywac tego w domu i ogolnie na
    'mala skale', to z zalozenia jest 'proteza' i ma sens kiedy nie ma innych
    mozliwosci lub sa one bardzo drogie

  • 17. Data: 2009-07-08 16:54:59
    Od: "sebart" <s...@a...net>

    w eterze...

    niestety właśnie z powodu postaw tak bezkrytycznych jak pana Marka
    który ma 'interes' w tym by takich urządzeń było więcej w użyciu
    mamy tyle zakłóceń w całym widmie KF. Może kiedyś zajmą się tym nawet
    Ekolodzy
    dziś mówimy EMC i kompatybilność elektromagnetyczna. Transmisje
    po sieci energetycznej zostały zanegowane nawet przez NATO
    właśnie z powodu zakłóceń.

    A cóż my Polacy - szef zapomniał budując halę pomyśleć o podstawowych
    mediach
    i teraz kombinuje. a co by było jakby po wodę kazał biegać do drugiej hali

    http://www.powerline-plc.info/probleme_en.html

    pzdr
    krótkofalowiec mieszkający w mieście
    :-(

  • 18. Data: 2009-07-09 07:55:36
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jul 8, 6:54 pm, "sebart" <s...@a...net> wrote:

    > niestety właśnie z powodu postaw tak bezkrytycznych jak pana Marka
    > który ma 'interes' w tym by takich urządzeń było więcej w użyciu
    > mamy tyle zakłóceń w całym widmie KF.

    Alergia na czytanie?
    Przejrzyj specyfikacje MG SNI i wymagania okablowania i zobaczysz, ze
    takimi pierdolami, jak zaklocenia emitowane i absorbowane sie
    zajelismy.

    O ile w mojej "bezkrytyczniosci" moge sobie olac zaklocenia dla
    krotkofalarzy, o tyle nie moge pozwolic, zeby byle krotkofalarz mogl
    posluchac sobie moich procesow produkcyjnych nie mowiac juz o
    wpuszczeniu spreparowanych komend do systemu i np. zrzucenia Porsche z
    linii produkcjnej na glebe.

    Marek

  • 19. Data: 2009-07-09 07:58:35
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jul 8, 4:30 pm, "tg" <a...@b...cpl> wrote:

    > ja tam nie jestem pewien czy adaptacje sieci energetycznej do przesylania
    > danych mozna nazwac okablowaniem strukturalnym ;)

    Nie mowimy tu o wykorzystaniu starego kabla od zelazka do ethernetu,
    tylko o zredukowaniu ilosci kladzionych kabli przy nowych
    instalacjach.
    Taniej jest polozyc jeden, ekranowany kabel zasilajacy (i tak musi byc
    ekranowany, bo EMC) niz ten sam kabel + ekranowany Profibus, CAN czy
    co tam jeszcze.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 20. Data: 2009-07-09 09:19:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale watpie czy jest jakikolwiek sens uzywac tego w domu i ogolnie na
    > 'mala skale', to z zalozenia jest 'proteza' i ma sens kiedy nie ma innych

    Według mnie nawet na bardzo małą skalę czasem może mieć sens choćby ze
    względów estetycznych (bez kabla na ścianach).
    Kolega z klasy chciał mieć oprócz dzwonka przy drzwiach jeszcze drugi w
    swoim pokoju (mniejszej skali chyba już nie da się zdefiniować).
    Aby nie kłaść kabla sygnał wpuściłem w sieć energetyczną i zrobiłem mu
    dzwonek, który działał w każdym gniazdku w domu.
    Jak dokładnie to zrobiłem to już nie pamiętam, ale na pewno zastosowane
    elementy aktywne były z listy: TG50, TG3A, MP39, MP41 bo tylko takimi wtedy
    dysponowałem.
    P.G.