  • 21. Data: 2009-07-09 22:09:24
    Temat: Re: Transmisja danych przez siećenergetyczną - pytanie
    Od: r...@m...com

    > Witam
    > Potrzebuję przesyłać nie wielkie ilości i niezbyt często i bez zawrtonych
    > prędkości dane wykorzystując sieć energetyczną.

    Skoro sygnał ADSL (neostrada) daje się przesyłać po lini telefonicznej na
    kilka km, to własciwie jak problem by zrobić to po kablach sieci energetycznej?

    Nie ma w sprzedaży odpowiednich modemów?

  • 22. Data: 2009-07-09 22:41:30
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Marek Lewandowski pisze:

    > Stoi naukowiec przed zyrafa w ZOO i mowi, ze takie zwierze nie ma
    > prawa istniec.
    > Sprzedajemy napedy z komunikacja przez siec zasilajaca. Maja nawet -
    > przyznaje, ze krzywo przetlumaczona - polska strone:
    > http://www.sew-eurodrive.pl/produkt/A83.htm . Dzialaja, klienci sobie
    > chwala. Oczywiscie, nie jest to lekarstwo na parchy i nie da sie tego
    > rozwiazac zawsze wszedzie i na kazdym kablu, ale na pewno nie jest to
    > "idiotyzm".

    Taki rozwiązania są znane od dawna. Kiedyś miałem do czynienia z takimi
    modemami bodajże Powercom. Pracowały na 19200 a nowsza wersja na 38400.
    Wymaga oddzielenia lini zasilającej specjalnym dość drogim filtrem. W
    przypadku gdy jest możliwość położenia przewodu jest to rozwiązanie
    idiotyczne. Ma sens tam gdzie nie ma kabli i jest niemożliwe/kosztowne
    stosowanie radia. Np aby przesłać powolną transmisję szynoprzewodem. W
    porównaniu do parametrów współczesnych transmisji przewodowych i
    bezprzewodowych to jest nieporozumienie.

  • 23. Data: 2009-07-09 22:50:34
    Temat: Re: Transmisja danych przez siec' energetyczna; - pytanie
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Marek Lewandowski pisze:

    > Nie mowimy tu o wykorzystaniu starego kabla od zelazka do ethernetu,
    > tylko o zredukowaniu ilosci kladzionych kabli przy nowych
    > instalacjach.
    > Taniej jest polozyc jeden, ekranowany kabel zasilajacy (i tak musi byc
    > ekranowany, bo EMC) niz ten sam kabel + ekranowany Profibus, CAN czy
    > co tam jeszcze.

    Po pierwsze to ten ekranowany kabel idzie najcze;s'ciej od falownika i
    niesie sporo zak?ócen'. To co wrzuci?es' to be?kot marketingowy. Wrzuc'
    jakies' dane aby porównac' do innych magistrali. Ile cykli
    zapisów/odczytów na sekunde; dla 1 i np 4 urza;dzen' dla 100m, 1km.

  • 24. Data: 2009-07-09 23:02:06
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Mario pisze:

> [...]
    > jakies' dane aby porównac' do innych magistrali. Ile cykli
    > zapisów/odczytów na sekunde; dla 1 i np 4 urza;dzen' dla 100m, 1km.

    Cos' sie; pokrzaczy?o ale to chyba przedpisca wys?a? w UTF definiuja;c, z.e
    wysy?a w charset=ISO-8859-1

    --
    MD

  • 25. Data: 2009-07-09 23:08:32
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Mario pisze:

> [...]
    > jakies' dane aby porównac' do innych magistrali. Ile cykli
    > zapisów/odczytów na sekunde; dla 1 i np 4 urza;dzen' dla 100m, 1km.

    Sorry. Nie wiem czemu krzaczy. Przedpisca ma niby zdefiniowany charset
    ISO-8859-1. Mi TB proponuje konwersje do UTF a gdy rezygnuję wysyła jako
    windows-1252 zamiast standardowego 8859-2.

  • 26. Data: 2009-07-09 23:32:54
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Mario pisze:

    > Sorry. Nie wiem czemu krzaczy. Przedpisca ma niby zdefiniowany charset
    > ISO-8859-1. Mi TB proponuje konwersje do UTF a gdy rezygnuję wysyła jako
    > windows-1252 zamiast standardowego 8859-2.

    Nie rezygnuj. Kodowanie UTF-8 dobre na wszystko i w gruncie rzeczy
    dziwne jest, dlaczego jeszcze nie wyparło kodowań "narodowych" w stylu
    ISO8859-2 czy insze ruskie KOI8-R.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 27. Data: 2009-07-09 23:49:27
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Mario pisze:

> [...]
    > porównaniu do parametrów współczesnych transmisji przewodowych i
    > bezprzewodowych to jest nieporozumienie.

    Ależ nawet obecnie po sieci energetycznej można prowadzić całkiem szybką
    transmisję, nie trzeba od razu kłaść tylko po to dedykowanej skrętki:
    http://www.homeplug.org/products/

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 28. Data: 2009-07-10 05:08:21
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Ależ nawet obecnie po sieci energetycznej można prowadzić całkiem szybką
    > transmisję, nie trzeba od razu kłaść tylko po to dedykowanej skrętki:
    > http://www.homeplug.org/products/

    Właśnie o czymś takim pisałem. Leżą teraz te "wtyczki", bo chciałem
    sprawdzić jak to działa.
    Zasięg w linii prostej 10m, przewodu będzie z 30m. Widzą się ale nie słyszą.
    Poza halą produkcyjną działają.

    --
    Desoft

  • 29. Data: 2009-07-10 07:57:28
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 10 Jul 2009 00:09:24 +0200, r...@m...com napisał:

    > Skoro sygnał ADSL (neostrada) daje się przesyłać po lini telefonicznej na
    > kilka km, to własciwie jak problem by zrobić to po kablach sieci energetycznej?

    Taki problem, że sieć telefoniczna (w założeniu) jest drutem z punktu A do
    punktu B, i przynajmniej teoretycznie nie ma tam wpiętego nic poza
    koncentratorem, dwoma splitterami i modemem (no jeszcze kilka prostowników
    tlenkowych ;-))) Sieć energetyczna ma niezdefiniowaną budowę (poczytaj o linii
    długiej, odbiciach), niezdefiniowaną ilość podłączonych urządzeń (dynamicznie
    zmienną !), część z tych urządzeń wypycha w sieć śliczny prostokąt.

    Robiłem kiedyś (daaawno) eksperymenty z transmisją DTMF'u (na podnośnej ok 100
    khz) po sieci energetycznej - działało dopóki sąsiad nie zmienił bojlera :-)))

    > Nie ma w sprzedaży odpowiednich modemów?

    Są, sam sie kilkoma bawiłem (zaznaczam kilka lat temu), ich zasada działania
    polegała na cudzie - dokładnie tak jak hamulec ręczny w maluchu ;-)
    Generalnie nie było reguły, czasem działały czasem nie (w zależności od
    pogody, budynku, podłączonych urządzeń, obsady w elektrowni i kilku innych
    bliżej niezdefiniowanych warunków środowiskowych). W czasach kiedy
    testowaliśmy to do świadczenia usłu dostępu do sieci nie spisywało się to
    zupełnie. Nie mówiąc o syfie na KF'ie - do tego nadawały się idealnie.
    Nie twierdze że coś się nie zmieniło, ale ja jestem sceptycznie nastawiony do
    tego rodzaju wynalazków. Metr skrętki kosztuje w hurcie jakieś 0.58 pln.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 30. Data: 2009-07-10 11:13:59
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Desoft pisze:

    > Właśnie o czymś takim pisałem. Leżą teraz te "wtyczki", bo chciałem
    > sprawdzić jak to działa.
    > Zasięg w linii prostej 10m, przewodu będzie z 30m. Widzą się ale nie
    > słyszą. Poza halą produkcyjną działają.

    Heh, może właśnie dlatego mają w nazwie "Home"...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/