-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <57ee29da$0$15205$65785112@news.neostrada.pl> <nsmbgd$guj$1@solani.org>
<a...@n...neostrada.pl>
<b...@g...com>
<nsqm6g$dvc$1@news.chmurka.net>
<4...@g...com>
<nsr1bb$htc$1@news.chmurka.net>
<9...@g...com>
<57f21e77$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<nstb5r$cre$1@news.chmurka.net>
<57f23f74$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
<nstlmk$git$1@news.chmurka.net>
<57f26635$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<57f26f19$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<57f28292$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
Subject: Re: Transmisja danych - low energy
Date: Mon, 3 Oct 2016 20:23:35 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 67
Message-ID: <57f2a23d$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.156.109
X-Trace: 1475519037 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5164 83.30.156.109:55646
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:706711
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
Pan J.F. napisał:
>>>> a ze niektore silniki beda sie krecily 20% szybciej czy wolniej
>>>> ...
>>>> tez nie takie znow istotne.
>>> No więce te 20% przeszkadza. W maszynach przemysłowych bardzo,
>
>> smiem twierdzic, ze nie tak znow bardzo. Wiekszosc maszyn bedzie
>> pracowac, tylko szybciej lub wolniej.
>> Jak jeszcze dostosowane do warunkow i zaprojektowane na 55Hz, to
>> raptem 10% szybciej, lub 10% wolniej.
>Operator maszyny, który sę dowie, że ma normę dzienną podniesioną
>o 10 czy 20%, będzie miał inne zdanie.
A wcale nie koniecznie - po prostu bedzie krocej czekal az tokarka czy
frezarka wykonaja zadany posuw.
Albo i nie bedzie, jesli mu technolog kaze przelozenia zmienic, bo
narzedzie sie przegrzewa.
Pompa bedzie pompowac, sprezarka sprezac, wiertarka wiercic ... i
tylko faktycznie niektore linie moga leciec zbyt szybko :-)
>>> a kiedyś powszechne w użyciu gramofony i magnetofony też miały
>>> silniki asynchroniczne. Nie każdemu jest wszystko jedno, gdy
>>> mu zaczyna coś śpiewać cieno, kiedy czego innego się spodziwał.
>
>> Owszem, 20% to juz sporo.
>> 10% ... ciekawe, czy by zauwazyl.
>10%, to więcej niż dwa półtony. 20% -- prawie trzy.
I zauwazysz ?
Nie majac bezposredniego porownania - ot, wkladamy ulubiona plyte, nie
sluchana od paru dni, i odtwarzamy.
Taka odchylka to jednak w dzwieku niedopuszczalne (niezaleznie od
tego, czy zauwazysz :-)), wiec musieli sobie jakos poradzic.
Dodatkowe stopnie w przekladni ?
>> Ale tez dosc dawno pojawily sie tam precyzyjniejsze napedy.
>Miałem pochodzące stamtąd napędy, wyprodukowane tuż przed pojawieniem
>się płyt CD. Te nieprecyzyjne przetrwły więc do samego końca.
Na silniku a/synchronicznym ?
U nas magnetofony kasetowe chyba wszystkie byly pedzone malymi
silnikami DC.
Szpulowe ... tam chyba silnik na 220V.
Gramofony co lepsze w latach 80-tych tez juz mialy naped DC, czasem AC
z falownika.
No ale jakos musieli sobie Japonczycy radzic w latach 70-tych, 60-tych
czy 50-tych.
Tak czytam, ze Technics w 1969 wprowadzil gramofony direct-drive ...
to juz chyba musial miec falowniki, bo 50 czy 60Hz to troche za
szybko.
Te ~90 biegunow moze by i mogli zrobic, ale przelaczanie 33/45 ...
Ktos kojarzy modele SP-10, SL-1100 czy SL-1200 ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Technics_SL-1200
Hm ... Frequency Generator Servo Control Quartz Lock ... jak to
pogodzic z tym potencjometrem do regulacji Pitch ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.16 20:49 Jarosław Sokołowski
- 04.10.16 14:37 J.F.
- 04.10.16 15:30 Jarosław Sokołowski
- 04.10.16 15:38 tck
- 04.10.16 15:47 Cezar
- 04.10.16 16:04 Grzegorz Niemirowski
- 04.10.16 16:21 J.F.
- 04.10.16 16:56 Jarosław Sokołowski
- 04.10.16 17:48 Cezar
- 06.10.16 12:45 HF5BS
- 06.10.16 13:04 J.F.
- 06.10.16 14:07 Grzegorz Niemirowski
- 06.10.16 15:00 Marek
- 06.10.16 19:03 HF5BS
- 06.10.16 19:26 Cezar
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-02 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-02 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-02 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=