  • 1. Data: 2021-08-12 19:37:48
    Temat: Transformator z mikrofalówki
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na obudowie napisane że 1150W pobiera. Zakładając że sterowanie nie pobiera nic to
    całe 1150 to pobór prądu potrzebny na wytworzenie mikrofal. Do tej pory się zgadza.
    Zmierzyłem przekrój kolumny i z starej zależności że przekrój kolumny do kwadratu
    równa się mniej więcej moc transformatora wychodzi jakieś 500W. Dali radę przeciążyć
    ponad 100% czy jakiś myk zrobili?

  • 2. Data: 2021-08-12 19:52:35
    Temat: Re: Transformator z mikrofalówki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 10:37:48 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    > więcej moc transformatora wychodzi jakieś 500W. Dali radę
    > przeciążyć ponad 100% czy jakiś myk zrobili?

    Dali rade, bo to krotkookresowo.

    Ale jest chyba drugi myk - lepsze materialy i wyzsza temperatura
    pracy. I moze wiatraczek.

    W zasilaczu 30V 5A mam trafo ktore bym ocenil na jakies 50W.
    A te 5A przez dluzszy czas daje. Z wiatraczkiem.

    A swoja droga - lakier na drutach teraz jakis inny, lepszy?

    No inny, skoro np lutowalny, ale wieksze trafa to chyba ciagle
    "zwyklym drutem".

    J.

  • 3. Data: 2021-08-12 20:52:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2021 10:37:48 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > starej zależności że przekrój kolumny do kwadratu równa się mniej więcej moc
    transformatora

    Ta metoda szacowania mocy trafa pochodzi mniej więcej sprzed 100 lat. Od
    tego czasu materiały magnetyczne sporo ewoluowały.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-08-12 21:20:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 20:52:37 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Ta metoda szacowania mocy trafa pochodzi mniej więcej sprzed 100 lat. Od
    > tego czasu materiały magnetyczne sporo ewoluowały.

    Raczej nie az tak duzo, przynajmniej nie dla 50Hz.

    Material rdzenia owszem - troche lepszy, ale tez i wzory/wykresy
    sa nowsze.

    J.

  • 5. Data: 2021-08-12 21:23:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 12 sierpnia 2021 o 20:52:39 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Ta metoda szacowania mocy trafa pochodzi mniej więcej sprzed 100 lat. Od
    > tego czasu materiały magnetyczne sporo ewoluowały.
> [...]
    Musisz być z przyszłości bo sprawdziłem w necie i liczą tak jak napisałem.

  • 6. Data: 2021-08-12 22:20:29
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    4...@g...com napisał(a):

    > Musisz być z przyszłości bo sprawdziłem w necie i liczą tak jak napisałem.

    Te wyliczenia są pewnie dla pracy ciągłej. Zerknąłem na tabliczki znamionowe
    od kuchenek i tam stoi tryb pracy S3. 20% on, 80% off. Ew. do włączenia
    zabezpieczenia
    termicznego.

  • 7. Data: 2021-08-13 09:00:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 12:23:49 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
    > Musisz być z przyszłości bo sprawdziłem w necie i liczą tak jak napisałem.

    Umiesz po chinsku?
    Bo musisz sprawdzac w chinskim necie :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-08-13 09:02:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 13:20:29 -0700 (PDT), Astralny Rębajło wrote:

> [...]
    > od kuchenek i tam stoi tryb pracy S3. 20% on, 80% off. Ew. do włączenia

    Pewnie sa jakies mikrofalowki "przemyslowe", gdzie cykl jest odwrotny
    ... ciekawe o ile sa ciezsze :-)

    J.

  • 9. Data: 2021-08-13 11:25:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2021 10:37:48 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > z starej zależności że przekrój kolumny do kwadratu równa się mniej więcej moc
    transformatora

    Jeszcze raz. Z Lewińskiego Tablic z 1970 r. mamy:
    S=1,25P^-1
    po przekształceniu mamy P=0,64S^2
    Czyli nie przekrój kolumny a jego 0,64. To spora różnica, prawie
    wystarczająca dla wyjaśnienia tej twojej konfuzji. Reszta to postęp
    techniczny w wyniku którego dopuszczalna indukcja magnetyczna wzrosła z
    poziomu 0,8-1 T do poziomu 1,7 T dla rdzeni zwijanych w ciągu ostatnich
    kilkudziesięciu lat.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2021-08-13 11:28:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    transformatora

    Jeszcze raz. Z Lewińskiego Tablic z 1970 r. mamy:
    S=1,25P^-2