    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Transformator z mikrofalówki
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 12 Aug 2021 19:52:35 +0200

    On Thu, 12 Aug 2021 10:37:48 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
    > Na obudowie napisane że 1150W pobiera. Zakładając że sterowanie nie
    > pobiera nic to całe 1150 to pobór prądu potrzebny na wytworzenie
    > mikrofal. Do tej pory się zgadza. Zmierzyłem przekrój kolumny i z
    > starej zależności że przekrój kolumny do kwadratu równa się mniej
    > więcej moc transformatora wychodzi jakieś 500W. Dali radę
    > przeciążyć ponad 100% czy jakiś myk zrobili?

    Dali rade, bo to krotkookresowo.

    Ale jest chyba drugi myk - lepsze materialy i wyzsza temperatura
    pracy. I moze wiatraczek.

    W zasilaczu 30V 5A mam trafo ktore bym ocenil na jakies 50W.
    A te 5A przez dluzszy czas daje. Z wiatraczkiem.

    A swoja droga - lakier na drutach teraz jakis inny, lepszy?

    No inny, skoro np lutowalny, ale wieksze trafa to chyba ciagle
    "zwyklym drutem".

    J.