  • Data: 2021-08-16 10:42:34
    Temat: Re: Transformator z mikrofalówki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F,

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic492683.html
    > Wzmacniacz chce 2*100 RMS, nie PMPO :-P

    Estradowe wzmacniacze mocy mają zasilacze o mocy ciągłej 1/4 w
    najlepszym przypadku. Zazwyczaj 1/8 (-9dB) co odpowiada rzeczywistej,
    średniej mocy koniecznej do pracy.

    Moc RMS określa się dla paczki 10 okresów niezniekształconej sinusoidy 1 kHz.

    > Ale z wiatrakiem ile przyjac - oto jest pytanie :-)

    Trzeba bydować prototyp i zmierzyć. Rzeczywistość mocno kopie w zad.

    > No to sobie oblicze tak samo, jak dla miedzi, a co mi tam :-)

    Obliczaj - papier jest cierpliwy. Rzeczywistość - j.w.

    > No i popatrz co za zlosliwosc - w EI uzwojenie srednio grube ... a
    > taka sama grubosc w toroidzie to za duzo?

    Toroid ma lepsze chłodzenie uzwojeń...

    > Bo jak nie uwzglednisz, to potem sie drut nie miesci :-)

    Prosty skutek.

    > To jakie sa optymalne proporcje dla toroidu?

    Rzędu 0.1

    > I z jakiego wzoru to wynika?

    Z żadnego - nie myl teorii z praktyką.

    [...]