  • Data: 2021-08-17 14:58:46
    Temat: Re: Transformator z mikrofalówki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Aug 2021 08:42:33 +0200, Piotr Wyderski wrote:

    > Wolę symulacje numeryczne i jestem zdeklarowanym przeciwnikiem
    > rumpologii, z "gęstością prądu" na czele, to tu muszę wystąpić w roli
    > adwokata diabła. Transformator z mikrofalówki ma bardzo specyficzną
    > konstrukcję, w zasadzie jednakową dla różnych producentów. Co w tym
    > złego, że dla tego bardzo konkretnego przypadku sobie pomierzyli i im
    > wyszło, że 0.1 jest dobre, a 0.2 już nie?

    To bylo o toroidzie.

    W EI wiadomo - karkas, przekladki, geometria drutu, nawet i lakier na
    drucie - i okna calego nie wykorzystasz. Przyjmiesz za duzy
    wspolczynnik, to zaraz bedziesz klął.
    W mikrofalowkach moze sie juz dopracowali, ze jakies tam 0.52 jest
    dobre.

    Ale w toroidach? Kupa przekroju okna sie marnuje, niemal "celowo".
    To jaki wspolczynnik wypelnienia przyjac?

    Ale jak sie pomylisz ... nieszczescia nie bedzie.
    No chyba, ze przybiegna z produkcji "nasza maszyna nie moze tyle
    nawinac, potrzebna nowa maszyna" :-)

    J.